X16SZR loopt op twee of drie cilinders

Forumindex Forums Modellen Astra X16SZR loopt op twee of drie cilinders

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255980

    Zoals de titel al zegt, soms loopt de auto als een koffiemolen en heeft de auto bijna geen trekkracht meer. Zo plotseling als het komt, zo plotseling is het weer weg.

    Sinds kort geeft de koeltemperatuurmeter niets meer aan en na dagen vandaag ineens weer wel een opleving om daarna weer niets aan te geven.

    De display waar de kilometerstand staat, laat soms InSp zien.

    Via de zoekfunctie zie ik dat het de bobine kan zijn.

    Waar zal ik het het eerst zoeken/methode van aanpak?

    #18113921

    INSP = service interval bereikt, hij moet een beurtje!

    bobine kan idd, of andere onderdelen van je elektrisch cirquit. Bougies, bougiekabels, bobine, maar ook bijv. je brandstofpomp.
    Hoe is het met je koelvloeistof niveau? Is en blijft dat goed?

    Ik zou beginnen met eens wat dingen doormeten, en misschien even je bougies en kabels lostrekken en checken op vuil en vocht. Dat is gratis en kan misschien al iets oplossen als je de boel schoon en droog hebt.

    #18113922

    zou eens beginnen met uitlezen

    #18113923

    @Nick-GSI wrote:

    zou eens beginnen met uitlezen

    heren, bedankt voor de suggesties.

    Welk OPCOM-setje (versie en waar, bijv. ebay.de) kan ik dan het beste aanschaffen? (en vertelt zo’n Chinees setje naast een eventuele foutcode ook in een omschrijving wat er aan de hand is?).

    #18113924

    Ik heb een Clone, en die werkt perfect, kan je alles mee..

    Nederlands talig apparaatje, waarmee je alles kan wat je met een normale Op-com ook kan.

    Willem

    #18113925

    @wim-v6 wrote:

    Ik heb een Clone, en die werkt perfect, kan je alles mee..

    Nederlands talig apparaatje, waarmee je alles kan wat je met een normale Op-com ook kan.

    Willem

    welk setje is dat en waar kan ik dat aanschaffen?

    #18113926

    @xladage wrote:

    INSP = service interval bereikt, hij moet een beurtje!

    Wanneer ik de auto een beurt heb gegeven, hoe zet ik dat INSP in het display dan uit?

    #18113927

    Resetknop van de dagteller indrukken als de auto uit staat.
    Resetknop van de dagteller ingedrukt houden en dan het contact aan zetten.
    “INSP” gaat nu knipperen. Daarna verschijnen er vier streepjes.
    De resetknop van de dagteller kan nu losgelaten worden.
    Vanaf dat moment ben je verlost van de vervelende melding.

    #18113928

    Yep, what he said ;)

    #18113929

    thanks!

    Ik zie een opcomsetje uit Utrecht op Speurders.nl staan, versie van 8/2010.
    Linken mag geloof ik niet, dus de zoekwoorden zijn “opcom vag”

    Kan dat wat zijn, of beter een andere kiezen?

    #18113930

    de vier bougiekabels op beide uiteinden ingespoten met WD-40, nu bijna 100km nog geen storing gehad.
    Ik ben benieuwd of dat de fix is en de bobine toch niet kapot is.

    #18113931

    @Astra G X1.6SZR wrote:

    de vier bougiekabels op beide uiteinden ingespoten met WD-40, nu bijna 100km nog geen storing gehad.
    Ik ben benieuwd of dat de fix is en de bobine toch niet kapot is.

    Zo heb ik nog twee jaar de Clio van mijn vrouw op de weg gehouden ;) Ieder healf jaar inspuiten en probleem weg ;)

    #18113932

    Zo, het reparatiehandboek ‘So wird’s gemacht’ van de Opel Astra G (3/98-2/04) en Opel Zafira (4/99 – 6/05) is binnen.
    Dat maakt het onderhouden en repareren van de Astra weer wat eenvoudiger :D

    Na het inspuiten met WD-40 heeft de motor nog geen kuren gegeven :thumb

    #18113933

    @Nick-GSI wrote:

    zou eens beginnen met uitlezen

    Na lange tijd goed gaan, geeft de motor helaas nu toch regelmatig problemen.
    Vaak wel en soms even niet (op het moment van uitlezen even niet dus…)

    Er is dan geen power, loopt niet op alle cilinders, maakt een raar geluid en gaat schokken.

    OP-COM zegt:

    Totaal aantal foutcodes: 2

    P0351 – Electronic Spark Timing (EST) leiding spoel cilinder 1+4, spanning laag
    (02) – Niet aanwezig

    P0200 – Brandstofinjectorcircuit, spanning laag
    (02) – Niet aanwezig

    Kan iemand daar wat over zeggen?
    > wat te repareren en is dat veel werk en kostbaar?

    Bedankt!

    #18113934

    Beginnen met bougiekabels..

    Willem

    #18113935

    @wim-v6 wrote:

    Beginnen met bougiekabels..

    Willem

    thanks

    Die bougiekabels vind ik ook nog verdacht inderdaad

    Maar eh, zou een slechte bougiekabel dan de melding “Brandstofinjectorcircuit, spanning laag” wel kunnen veroorzaken?
    Ik zie het verband niet :hmmz

    #18113936

    de injector gaat wel vaker kapot ,dat veroorzaakt ook stotteren en , slecht lopen

    code P0200 kan een kabelbreuk zijn of kapotte injector

    #18113937

    @b07 wrote:

    de injector gaat wel vaker kapot ,dat veroorzaakt ook stotteren en , slecht lopen

    code P0200 kan een kabelbreuk zijn of kapotte injector

    thanks, de auto is op LPG G3

    Is dat dan een andere injector of zit er een extra LPG injector op?

    En hoe bepaal ik om welke injector het gaat?

    #18113938

    ik heb geen verstand van lpg ,maar heb je geen schakelaar om em van lpg naar benzine te zetten,of heeft die geen benzine tank?

    #18113939

    De Storingen kunnen worden veroorzaakt door het LPG systeem, ivm uitschakelen benzine injector..

    Willem

    #18113940

    Op benzine (er zit inderdaad een keuzeschakelaar voor de brandstof) heeft de motor dezelfde kuren :?:

    #18113941

    ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..

    Willem

    #18113942

    @wim-v6 wrote:

    ja maar blijft ie na resetten, en enkel rijden op Benzine ook DEZE!! storingen geven, niet op LPG rijden dan he..

    Willem

    ja, enkele op benzine starten en dan rijden op benzine komt de storing ook…

    #18113943

    okeej, zou nog wel eens kunnen uitdraaien op een kapotte computer. die 0200

    Bij de weg, een kapotte bougiekabel geeft GEEN storing, zo ook geeft een kapotte uitgaande spoel van de bobine ook niet, een Kapotte ingaande spoel wel!!

    Kijk eerst eens naar de bekabeling van diversen delen..

    Willem

    #18113944

    bedankt voor je antwoord

    als ik je goed begrijp dan is het of de computer of de bobine en kunnen het de bougiekabels niet zijn (want die geven geen storing in opcom).

    Waarom moet ik dan kabels controleren? Dat snap ik nu niet, sorry

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 33)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.