X16SZR is dit een Vrijloop motor.

Forumindex Forums Modellen Astra X16SZR is dit een Vrijloop motor.

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 9 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren geleden door .
16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Auteur
    Berichten
  • #17943183

    Terug gesteld ivm te vaak Breken van de riemen voor het behalen van 120.000km of 10 jaar..

    Willem

    #17943184

    Helemaal duidelijk.
    Als het gebeurt dan idd meteen distri, multi, spanrol en waterpomp meepakken.

    #17943185

    Vergeet de thermosstaat niet, voor je het weet zit je in de kou….

    #17943186

    Als ik in tis kijk, van (laatst geupdate in 2010)

    Staat er toch echt dat de 16v/60.000 en 8v/120.000 inclusief rollen, spanrol en waterpomp

    #17943187

    Klopt, door OPEL ZELF is dit jaren terug al op 90,000 teruggesteld, en kunnen de 16V motoren vanaf 2002 ook prima om de 90.000km of 6 jaar vervangen worden…

    Willem

    #17943188

    @wim-v6 wrote:

    @Haasje17 wrote:

    @Astraman wrote:

    Bij mijn weten is Opel altijd om de 60k of na 5 jr al. Kunnen uitzonderingen zijn hoor maar als hij aan de 64k zit dan zou ik er niet al te lang meer mee wachten.

    Bij de Astra G dient de distributie bij de 8v om de 120.000 km vervangen te worden
    bij de 16v motoren om de 60.000 of 90.000 km afhankelijk van het bouwjaar van de auto.

    ALLE X16SZR motoren 90.000km of 6jaar riem vervangen incl looprol, thermosstaat en waterpomp

    en ja, het is een vrijloop motor, net als bijna alle 8kleppers

    uitzondering zijn ALLE 1.4 8kleppers en de C12NZ X12SZ

    willem

    Dacht dat de C16SE ook geen vrijloper was?
    Zoiets moet echt eens in een lijstje komen + de intervallen voor de riem, want er is best veel onduidelijkheid over volgens mij..

    #17943189

    C16SE kan wel vrijlopen alleen loopt die wel de kans om kleppen te raken bij een hoger toerental…

    Willem

    #17943190

    Gevalletje apart dus haha :P
    Ik heb van de een gehoord vrijloper en van de andere weer niet.
    En een hoog toerental is? 4 of 5.000, of echt daar onder?

    #17943191

    jup en hoger uiteraard..

    Zo’n motor kan tenslotte 6650 toeren maken..

    Willem

    #17943192

    maar dan is het dus geen vrijloper, want die kan ten alle tijden de kleppen niet raken. En volgenmsij geld dat verhaaltje tevens voor de andere 1.6 8v.

    #17943193

    Laten we het een halve vrijloper noemen dan ;)

    #17943194

    Nope de SZR heeft een iets lagere Compressie waarden en andere zuigers dan de SE waardoor deze dus volledig zal vrijlopen..

    Willem

    #17943195

    Maar als dat zo is dan zou opel toch ook zoals jullie zeggen niet naar 90.000 zijn gegaan. Want het aantal incidenten levert enkel een gebroken riem op, en geen kapotte motor.

    #17943196

    jup alleen is het voor de meeste klanten niet prettig om met een gebroken riem langs de weg te staan….

    Dat is de rede dat het terug gesteld is..

    Grootste oorzaak tot kapot lopen van de riem is de looprol.

    Willem

    #17943197

    de plastic variant tenminste, die wil gaan vervormen vanwege de wrijvingswarmte
    de metalen is :thumb ;)

    #17943198

    Ik denk dat 120k wat haasje zegt info van Opel zelf is, en dat de 90k van de importeur afkomt. Ik veronderstel dat dat de oorzaak zou kunnen zijn waarom het in TIS anders staat dan de dealer (onder hoede van importeur) verteld.

16 berichten aan het bekijken - 26 tot 41 (van in totaal 41)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.