X14SZ EGR af te doppen zonder motorstoring?

Forumindex Forums Modellen Corsa X14SZ EGR af te doppen zonder motorstoring?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

De titel zegt het al,een 98er corsa b 1.4 ,kan ik daar ongesraft de egr van afdoppen? Hij accelereert wat rukkerig.

Ja dat kan zonder storingen.
    Maargoed, ik denk niet dat dat het probleem oplost.

Wanneer heeft het ding voor het laatst een servicebeurt gehad?
    Een set nieuwe bougies, oliefilter, luchtfilter, benzinefilter en een verse lik olie kan wonderen doen bij dit soort dingen.
    Maak ook de carter ontluchting eens goed schoon.

Gaan we dat eerst ns proberen,thnx!!!!!

No problem :)

Heb toevallig zelf de ervaring gehad (met een Corsa B X14SZ) dat een fatsoenlijke servicebeurt stotteren bij acceleratie en minder lekker starten heeft opgelost. Dus vandaar. Verschil van dag en nacht, zeg maar. En de EGR was op dat moment zelfs al afgedopt.

na een hele tijd weer een update.
    een goeie beurt heeft geen effect gehad( wel voor het gevoel dat ie weer okay is)
    Dus toch maar ns een blinde pakking bij meneer Opel besteld,en ziedaar,het inhouden is geheel verdwenen!!!
    Dus absoluut een aanrader.
    Overigens blijkt de corsa ook wat olie te verbruiken,ongeveer een liter in de 2500 km. De auto rookt niet,dus vindt t wel best. Ik heb m inmiddels aan mn schoonmoeder verkocht met de melding dat ze regelmatig olie moet peilen (ze rijdt ongeveer 5000 km per jaar dus is te overzien)
    heb lekker (ongeveer 12000 km) met de corsa gereden,maar het is gewoon niks voor mij.
    Dus nu op zoek naar een Calibra,en afwisselen met mn Ascona automaat.
    ben blijkbaar niet iemand voor verstandige keuzes……………..

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.