x12xe 99 omkeuren/ombouwen x16xe hoe en wat??

Forumindex Forums Modellen Corsa x12xe 99 omkeuren/ombouwen x16xe hoe en wat??

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur

hallo,

eigenlijk een paar korte vragen.
    stel ik wil mijn corsa b uit 99 x12xe ombouwen naar een x16xe.
    is dat gemakkelijk om te keuren? of is dat evengoed een algehele check waardoor omkeuren duur wordt?

wat heb ik voor de ombouw nodig?
    heb namelijk een gsi staan, die na verdere inspectie behoorlijk rot is. maar heb wel een goeie x16e erin liggen.
    is dat een kwestie van alles 1op1 overbouwen? motor, bak, aandrijfassen, remmen etc.
    of zijn er meerdere aanpassingen nodig?

ik heb nu trouwens esp. maakt dat nog verschil? in de gsi is de stuurbekrachtiging hydrolisch volgens mij. hij gaat wel veel zwaarder.

gr, robert

Omkeuren is geen probleem want is n type goedkeuring voor

Alles omschroeven en gaan

Als je de esp wil houden moet je wel creatief zijn met t spannen van je multiriem want de spanner zit aan de motorsteun vast waar ook je stuurpomp aan zit

even een upje.

wie kan mij even snel helpen,
    welke delen heb ik nog nodig voor de ombouw?
    heb een gehele orginele gsi staan. dus kan er alles af pakken wat ik wil.

is het omkeuren echt geen probleem? wat zullen de kosten er van zijn?

motorblok zal in de revisie komen trouwens.

hoe zit het precies met de ESP??

mijn hele corsa is nog goed hard. wordt dit jaar geheel gecleand en overgespoten.

denk dat ik er spijt van krijg als ik de x12xe erin blijf houden.

Eerst kijken of je van opel de typegoedkeuring documenten kunt krijgen, in veel gevallen is dit niet het geval of moeilijk en dan nog is het open of dat de rdw het goed keurt waarschijnlijk moet je gewoon naar lelystat voor een algehele keuring en kom je om en nabij de 1000 euro verder voordat die omgekeurd is.

Je hebt nodig motorsteunen blok + eventueel bak kan ook je huidige behouden. Extra benzineleiding naar voeren leggen.
    Andere benzinepomp (eventueel tank) achteras met schijven of naven geschik voor schijven. Handremkabel en fuseestukken voor + schijven naven en klauwen. Kan zijn dat je de naven aan de voorzijde kunt gebruiken

remmen voor worden binnekort vervangen voor meriva geboorde schijven, en calibra turbo klauwen.
    achter komen nieuwe trommels met de apk.
    er rijden ook 3L v6 corsa b’s rond met trommels, net als met turbo moteren.

heb wel schijfremmen liggen voor op de achteras.
    zullen er met de tijd wel op komen na het vinden van een goeie achteras.

waar kan ik achter die type goedkeuring papieren aan??
    via de importeur ofzo?

Naar de opel dealer toe. Maar ik denk dat je beter eens naar het RDW zelf kan bellen, die kunnen je heel goed helpen. Je hebt een kans dat als je kan aantonen dat je het gehele onderstel, remmerij, verstevigingen etc overzet dat het wel meevalt omdat het motorblok zo is geleverd. Helaas gaat dat niet altijd op dus gewoon ff bellen!

oke, dealer zal geen probleem moeten zijn, keuze genoeg:)
    de rdw is natuurlijk nogal breed. welke onderdeel kan ik het beste pakken?
    wellicht dat een plaats beter kan zijn etc.

remmen zullen sterker zijn de een gsi straks.
    onderstel wordt in maart rondom geheel verstevigt met stabi stangen, en pu bussen.
    er zit al een kw schroefset onder.
    wegligging test zal ik niet bang voor zijn denk ik:P

alles wat jonger is dan van 1998 moet je naar lelystad toe voor diverse testen

@Nick-GSI wrote:

alles wat jonger is dan van 1998 moet je naar lelystad toe voor diverse testen

onzin

als er een type goedkeuring voor bestaat ( lees vanaf de fabriek af geleverd ) hoef je er NIET mee naar lelystad

heb n 2000 corsa b van n 1200 omgebouwd naar n 1600, deze is gister zonder problemen goedgekeurd ( ook alles van n sloop gsi uit 94 overgezet )
    gewoon n kopietje van t kenteken van de donor meenemen en t is zo geregeld

Hoe zit t dan als je een Corsa met C20XE van voor 1998 gebruikt als donor voor je modelletje van na 1998?

Een Corsa met een c20xe is geen Opel typegoedkeuring…

Precies, gaat om het type goedkeuring. MAAR… Dan moet je wel aantonen dat jouw model ook gelijk is aan die GSI. Dus van een donor alles overschroeven voor de meeste kans op goedkeuring. (zo is het mij verteld bij het RDW)

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.