Forumindex › Forums › Modellen › Astra › X1.8XE1 VS X2.0XEV
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
16 oktober 2012 om 20:59 #17247234
Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een Astra G nou heb ik er 3 gevonden 2 met een X2.0XEV motor en ééntje met een X1.8XE1 motor heb al wat dingen gevonden over de 1.8 maar zou nog wat meer over de 2.0 willen weten wat zijn de voors en tegens van deze 2 motoren.
Merk je nou echt dat je 20pk meer hebt? en welk blok is het meest betrouwbaar en heeft het minst problemen?
Luuk
17 oktober 2012 om 07:52 #18001667ik zou voor de x2.0xev gaan vind de x1.8xe1 heel zenuwachtig in het rijden en daar hou ik niet van. verder zijn bijde wel goede motoren
17 oktober 2012 om 08:01 #18001666+1 voor de x20xev
17 oktober 2012 om 08:56 #18001665+2 :jerry
Zijn idd zoals Teun aangeeft sterke motoren…wat ik er allemaal al mee heb gedaan :hmmz
Sensoren zijn alleen lastig soms…
Greetz Emiel
17 oktober 2012 om 09:12 #18001664idd een sensor wil zo,n ding nog wel eens storing geven. mocht de nokkenas sensor stuk gaan vervangen met orginele gm.
17 oktober 2012 om 09:28 #18001668De x18xe1 is zoals eerder aangegeven redelijk nerveus.
Verder wel een fijne motor.De x20xev heeft een veel mooiere loop cultuur.
17 oktober 2012 om 12:39 #18001663Bedankt voor jullie reactie’s
Eind van de maand als ik geld gevangen heb :jerry ga ik even kijken bij de 2.0 astra’s.
Iemand nog tips wat goed te bekijken bij een eventuele proefrit kwa carrosserie,onderstel en motor.
Luuk
17 oktober 2012 om 19:01 #18001662heb 2 keer eerder gereden met de 1.8. vind het zelf een zeer fijn blokje. trekt goed, loopt mooi en is redelijk stil.
2.0 is mij niet bekend. weet wel dat er een jongen in haarlem mee rijdt die over de 8000 toeren gaat:P en een heel lek vermogen eruitgehaald heeft (nog zonder turbo)
17 oktober 2012 om 21:16 #18001661Kwa storingen hebben de blokken beide dezelfde issues dus hoef je het daarvoor niet te doen.
De sensoren, gasklep en ecu zijn bij beide blokken in een astra G gelijk. Jaja ik weet het de X18XE1 is een smalblock en de X20XEV een bigblok. Maar hebben toch echt zelfde kabelboom sensoren en ecu.
Als ik ga kijken naar verbruik en presaties zou ik voor een x18xe1 kiezen. de x20xev drink stukkenmeer benzine.
Wel is dan weer de kans op olieverbruik bij een x18xe1 groter dan bij een x20xev, maar bij goed onderhoud en niet aftrappen zijn beide blokken goede motoren voor in een astra G.18 oktober 2012 om 06:14 #18001660@Haasje17 wrote:
Kwa storingen hebben de blokken beide dezelfde issues dus hoef je het daarvoor niet te doen.
De sensoren, gasklep en ecu zijn bij beide blokken in een astra G gelijk. Jaja ik weet het de X18XE1 is een smalblock en de X20XEV een bigblok. Maar hebben toch echt zelfde kabelboom sensoren en ecu.
Als ik ga kijken naar verbruik en presaties zou ik voor een x18xe1 kiezen. de x20xev drink stukkenmeer benzine.
Wel is dan weer de kans op olieverbruik bij een x18xe1 groter dan bij een x20xev, maar bij goed onderhoud en niet aftrappen zijn beide blokken goede motoren voor in een astra G.Sensoren zijn beduidend anders van een x18xe1. ook de motor regeling moet anders zijn.
de x18xe1 heeft geen stappen motor, andere nokkenas sensor, krukas sensor, bobine enz. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.