Witte tellerplaten Astra G – aflezing correct?

Forumindex Forums Modellen Astra Witte tellerplaten Astra G – aflezing correct?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

Hallo,

ik heb onlangs de saaie zwarte tellerplaten van mijn astra G vervangen door witte exemplaren.

Bij het verwisselen zag ik, toen ik beide platen op elkaar legde, dat de aanduidingen niet helemaal overeen komen.

Is de aflezing van kph enzo nu nog wel correct?
    Ik heb het wijzertje gewoon afgesteld zodat hij nu 0 aanwijst bij stilstand, maar dit komt niet overeen met hoe het wijzertje voordien stond.

Ervaringen, dingen waar ik op moet letten?

Zou niet graag met 80 door de bebouwde kom scheuren, terwijl de meter 50 afleest ;).

Grtz,

Chris426

Een keer de Tom Tom mee in de auto en vergelijken.
    Als de schaal niet overeen komt dan zou de teller ook verkeerde waarde aan geven.

Moet ik wel zeggen dat de originele altijd al een afwijking heeft.

Ik heb gisteren al gereden met TomTom.
    Zit een afwijking op, maar die zat er bij de zwarte platen ook al op :hmmz .

Nu weet ik dus niet of de afwijking ligt aan het feit dat de teller niet goed afleest, of aan het feit dat de TomTom iet of wat afwijkt.

Zou het kunnen dat de afwijking komt doordat ik een teller van een wagen uit 1998 (ik zeg maar iets) in een 2002 geplaatst heb?
    De witte tellerplaat komt uit een donor.

Grtz,

Chris 426

Tom Tom heeft een afwijking die veel minder is dan een kilometer per uur.

Wat is de afwijking die er nu is dan?

Qua toeren en snelheden komen de platen wel overeen ?

Huidige afwijking bedraagt iets van een 6kph, maar die was er dus met de zwarte platen ook al… :wtf .

De snelheden en toeren komen overeen in die zin dat beide platen dus een indeling hebben die gaat tot 7000 rpm, en snelheden tot 230kph.
    Maat toen ik beide op elkaar legde, kwamen brandstof en temperatuur qua streepjes perfect oer elkaar, maar toeren en snelheid niet:
    het nulstreepje bij de witte plaat stond lager dan bij de zwarte originele plaat.

Volgens mij loop ik nu dus het risico dat de teller niet correct afleest, daar hij dus lager begint dan de originele.
    Of klopt deze redenering niet helemaal? :p

Deze hou ik ook even in de gaten. Ik heb namelijk een witte tellerplaat liggen die qua waarden iets afwijkt. :hmmz

Hetzelfde als bij mij, of echt de waarden zelf die niet overeen komen?
    Want bij de mijne zijn de waarden wel dezelfde, maar de indeling is anders…

@Chris426 wrote:

Hetzelfde als bij mij, of echt de waarden zelf die niet overeen komen?
    Want bij de mijne zijn de waarden wel dezelfde, maar de indeling is anders…

Ben nu op werk, zal vanavond wel even kijken. Volgens mij gaat de nieuwe (witte) plaat qua km/u hoger dan de zwarte die ik nu heb maar weet dit niet zeker.
    Hier kom ik vanavond dus nog even op terug.

Ik heb m’n teller unit vervangen met een uit een diesel die witte plaaten heeft.
    Ze wijken een beetje af, maar je raakt er aan gewend.
    Gelukkig kan je de tellerunit aanpassen zodat je Km per uur redelijk klopt, moest zelf de correcte bandenmaat en motor opgeven en is hij is nu redelijk exact (nog steeds wel en kleine afwijking maar nie zo groot meer als eerst :)

Je hebt nieuwe en oude type tellers bij de astra g.

Als je van het oude type een witte plaat overzet gaat het goed op een oude type zwart en dit zelfde geld dus ook voor de nieuwe type tellers.

@ZakhooiTM wrote:

Ik heb m’n teller unit vervangen met een uit een diesel die witte plaaten heeft.
    Ze wijken een beetje af, maar je raakt er aan gewend.
    Gelukkig kan je de tellerunit aanpassen zodat je Km per uur redelijk klopt, moest zelf de correcte bandenmaat en motor opgeven en is hij is nu redelijk exact (nog steeds wel en kleine afwijking maar nie zo groot meer als eerst :)

Hoe heb je dit dan gedaan?
    Laten regelen bij een dealer of garage?

Ik moet zeggen, de afwijking valt bij het rijden nogal mee, maar ik ben graag zeker…

Kan je dit zelf ook aanpassen, zodat het wat preciezer klopt?

Heb hem zelf aangepast via m’n Tech2 (dealer programmeer/uitlees apparaat)
    Maar kan denk ook wel via een garage/dealer

Ja, ik heb zo geen ding… boven budget vrees ik :p.

Kzal er misschien eens mee langs de garage rijden.

Kheb gisteren met iemand een ritje gemaakt, en de andere op cruise control net 50 en 70 laten rijden, en de mijne wees wel ongeveer juist aan, dus t valt al bij al nog mee denk ik.

Maarre, better safe than sorry zeker? ;)

Binnenkort komen er nog modificaties, kzal zeker foto’s posten!

Hmm mijn oude zwarte plaat gaat maar tot 200, de nieuwe witte gaat tot 240.

Dat gaat een probleem worden of niet?

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk

Hmm, ik denk het wel… :hmmz .
    Bij de mijne komen de kms wel nog overeen.

Misschien kan je het nieuwe dashboard volledig inbouwen en de kmstand laten aanpassen?
    Of een andere plaat zoeken die wel overeenkomt.

Ik heb de mijne weer te koop gezet. Mocht iemand geïnteresseerd zijn: chech marktplaats op “Opel Astra G witte tellerplaat + naalden”. :)

Verstuurd vanaf mijn HTC One mini met Tapatalk

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.