Ik zou direct de koppakking doen.
Als je voor de waterpomp gaat, moeten de spanrollen en de distributieriem ook. Die mag je geen tweede keer opspannen enzo.
Zou zonde zijn om dan niet van die kans gebruik te maken en direct de koppakking te doen.
Anders moet je namelijk nog een keer een nieuwe waterpomp+spanrollen+riem doen, want dat moet er dan sowieso weer af voor de koppakking.
Sowieso vindt ik de waterpomp vrij onwaarschijnlijk als de koelvloeistof echt met die kracht naar buiten geblazen wordt.
Ik denk dat het de koppakking is. Koelvloeistof zou sowieso over de kook moeten zijn als het de waterpomp is, en ik vermoed dat je geen koelingproblemen hebt gehad, of wel?
Daarbij komt er schijnbaar een grote witte pluim uit de uitlaat. Als het de waterpomp is, zou dat niet moeten kunnen. Voor een witte pluim moet er namelijk water de verbrandingskamer in kunnen. De pomp zit op geen enkele manier daar aan verbonden, dus nogmaals: het lijkt me zeeeeer sterk.