Wit licht Astra h

Forumindex Forums Modellen Astra Wit licht Astra h

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur

Ik wil graag witte lichten/bolletjes voor mijn Astra h. Nu komt je heel veel soorten tegen op de markt dus ik zie door de bomen het bos niet meer.

Waar moet ik op letten? Is het beter om witte stadlichten en ‘normale’ lichten te hebben? Klopt het dat je meer zicht heb met wit licht? Zijn deze voor een normale prijs te koop? Maakt H1 iof H7 nog uit?

En NEE we hebben het hier niet over het nummer van Marco Borsato:cool:

bedoel je xenon of van dat aparte halogeen?

Xenon kan, volgens mij moet je dan gewoon de H7 fitting hebben. Let wel op: als je xenon in je standaard halogeen lampunits plaatst, dan krijg je veel strooilicht. Dit is irritant voor overig verkeer en oom agent kan er ook minder blij van worden.

Die aparte halogeendingetjes zijn misschien leuk, alleen ze geven vaak veel minder licht dan normaal halogeen. Daarnaast zijn ze ook niet echt wit, maar minder geel.

Als je het goed aan wil pakken, dan plaats je zoiets als DIT (klik). Ziet er als origineel uit en je hebt een super lichtbeeld (mits je er een kwaliteitssetje xenon inzet, pilot ofzo). Kijk wel even: als je voor de originele units gaat (Hella) dan betaal je een vermogen (rond de €500 per set). Kijk ook even naar de imitaties van Depo, kosten minder maar zijn van zeer acceptabele kwaliteit.

wat bedoel je met wit licht ?
    xenon ?
    daar zal je wel meer lichtopbrengst mee hebben .
    je heb goedkope setjes maar wil je zekerheid koop je een pilot-setje (200euro)

en dan kan je omdat het mooier staat ,ledjes in je stadlichten doen die zijn namelijk ook wit. lichtopbrengst is alleen stukken minder dan halogeen (op afstand dan).

Bedankt voor jullie reacties. Ik begrijp dat mijn verhaal niet echt helemaal duidelijk is, dit komt waarschijnlijk omdat ik er totaal niet thuis in ben;-)

Ik zie auto’s op de weg rijden waar uit wit/helder licht uit de kopolamp komt. Als ik naar het merendeel van de weggebruikers kijk (ook naar mezelf) dan komt er meer een ‘geellige’ kleur uit de komlamp. Nu ben ik dus nieuwschierig of dit makkelijk naar wit/helder om te gooien is maar ik begrijp uit jullie reacties dat het een duur geintje wordt.

Ik heb bij een autozaak hier in de buurt ook lampjes gezien die waar ‘White Light’ op staat. Ik vroeg me eigenlijk af of die ook ook wit licht gaven. Deze zijn namelijk in meerdere prijscategoriën van een 10tje tot 40 euro ongeveer (ze hangen naast lampjes met blauw glas. Geven die dan een blauwe gloed?).

Zo zie je; complete noob in autolichten :P

Voor je originele koplampen kan je beter naar dit adres gaan lince electronics ff google voor de site
    Stuur hem dan een email met je vraag , hij verkoopt hier speciale xenon sets voor.

dat noob-gedeelte is niet erg, we zijn nooit te oud om te leren.

Wat betreft die “White Lights”: dat zijn precies die “aparte” halogeenlampjes die ik bedoel, samen met die blauwe. Grote kans dat het troep is of dat het weinig licht geeft. Als het van Philips ofzo is dan gaat het nog wel. als je echt het mooie felle witte licht wil zoals de BMW’s en Audi’s enzo hebben, dan moet je toch echt naar de (wat duurdere) xenonsets gaan kijken. Kost je een keer €200 voor een goede set, maar dan heb je gelijk ook een mobiele zon voorop je voertuig.

ja precies ik zal het ook nog eens duidelijk voor je proberen te maken:

in een standaard auto zit halogeen licht (geel)

je kan deze vervangen door.

A. zoals jij zegt de blau-vison van phillips (of white-vision).
    zijn duur en na paar keer vervangen had je beter xenon kunnen hebben.
    kwa prijs en opbrengst komt dat veel beter uit

B. je kan er 100 watt lichten in doen.
    zal ik je ten strengste afraden omdat je je kabels kan laten smelten.
    ben je verder van huis.

C. led verlichting.
    mooi wit fel als je er inkijkt . maar als je je auto 2 meter van een muur zet zie je dat er bijna geen lichtopbrengst is op de muur.

dat zijn de 3 keuze’s die je hebt.
    bij xenon heb je nog een aantal dingen waar je mee te maken krijgt,
    welke setje koop ik (prijs/kwaliteit) v.a. 70 euro tot 200+.
    welke kleur vanaf: 4200k(geel licht) 6000k(wit licht) 12000k (paars licht)
    zie op google voor kleuren tabel.

je heb dan ook nog de keus om projector koplampen erin te zetten voor je xenon. die projecteren de lichtbundel gelijk op de weg .
    de orginele koplamp-units die hebben een reflector erin zitten , en dat kan strooilicht veroorzaken. als je ze goed afsteld zal je ook(en andere) daar weinig last van hebben.

dus A wat wil je uitgeven en B waar doe je het voor.
    kleur of licht-opbrengst.

mvg krasy

Ik heb in mijn Fiat een paar jaar van die witte lampen van Philips gehad (want de lichtopbrengst met originele lampen is Le Shitz), en dat reed wel lekker. Zeker groot licht (wat op sommige onverlichtte stukken midden in de nacht erg lekker rijdt) was enorm fel. Uit de Opel vind ik dat er zowiezo goed licht komt, veel meer dan de gloeiende spijker van de Fiat, dus daar heb ik ze nog niet in gedaan.

Ja, ze zijn wat duurder, die witte lampen, maar dat je na een paar keer vervangen net zo goed Xenon had kunnen inbouwen geloof ik niet helemaal. Ik heb in 4 jaar rijden met die dingen 1 keer eentje moeten vervangen, en dat was het dan wel. Bij de Halfords zijn de ‘echte’ van Phillips goed te betalen hoor, en daar komt top licht uit.

EDIT: Laat ik daar nou toevallig nog een foto’tje van hebben ook

Als je zulke lampen in een oem projector lamp of angel eye’s gaat plaatsen, dan kan die zijn warmte niet goed kwijt en hierdoor gaan de stekkers en de draden verbranden.

Heb daarook foto’s van waar je kunt zien dat zelfs die lipjes van de lamp eruit gesmolten waren.

Bedankt igg voor alle reacties. Ik ga er even over na denken :)

origineel gepost door Blue-Dragon
    Als je zulke lampen in een oem projector lamp of angel eye’s gaat plaatsen, dan kan die zijn warmte niet goed kwijt en hierdoor gaan de stekkers en de draden verbranden.

Heb daarook foto’s van waar je kunt zien dat zelfs die lipjes van de lamp eruit gesmolten waren.

Nu jij toch op angel eyes komt Blue-Dragon. Wat is daar het beste voor dan (in dit geval angel eyes voor astra f)

Meeste die zweren op het merk Depo.
    Dit zijn dezelfde als van het merk FK , alleen de naam die is anders.

En de aansluiting, als we even kijken naar de projectoren voor de G. Depo heeft multistekker en FK meestal PnP

LET OP!!!

Ga bij de Astra-H niet lopen klooien met hogere wattages, dit kan Stuurmodules gaan kosten, aangezien ALLES via Can-Bus en dus stuurcomputers werkt.

Wittere of zelfs iets blauwe lampen, geven vaak minder licht dan bijvoorbeeld de iets gelere Phillips bleuvisions en Night visions.

Je kan beter voor een GOEDE lamp kiezen, dan voor een MOOIE lamp.

Willem

origineel gepost door oeshkar

En de aansluiting, als we even kijken naar de projectoren voor de G. Depo heeft multistekker en FK meestal PnP

Ook de depo’s die hebben tegenwoordig plug en play’s:thumbup

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.