winterbanden

Forumindex Forums Modellen Astra winterbanden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur

Hallo.

Opel heeft 16 inch winterbanden met stalen velg of 17 inch met lichmetalen velgen in de brochure staan.

Ik ga er eventjes vanuit aan dat deze 2 optie’s alleen door Opel geleverd worden of is het ook mogelijk om 17 inch met stalen velgen te kopen bij de bandenhandel.

betreft een Astra J 2012.

Frans

Je kunt zeker 17″ staal halen bij een bandenboer.
    Let dan wel even op de bandenmaat, velgbreedte en de ET-waarde.

Waarom zou je voor 17″ staal kiezen ipv 16″? De 17″ banden zijn duurder dan 16″, net als de velgen.

Omdat er nu ook 17 inch zomerbanden opliggen.

Frans

Maar je wilt aparte velgen aanschaffen voor je winterbanden, als ik het zo lees.
    Waarom zou je dan voor 17″ kiezen?

idd wat RISL zecht, voor winter banden ga naar de zo klein en smal mogelijkste maat.
    Als je toch voor nieuwe velgen gaat.

Hoe smaller en hoger de band des te beter de water afvoer.
    En hoe beter door de sneeuw te rijden is.

Dit komt omdat de druk onder de band hoger is.
    En zo het water en de sneeuw ,ism de lammelen in het profiel, makkerlijker weg te krijgen is.

Na wat googlen, een “interessante” site Velgenshop gevonden. Prijzen zijn in iedergeval niet te duur, zeker niet tov de dealer.

Zelfde banden met stalen velgen zo,n 150 euro goedkoper.

Iemand goede of slechte ervaringen met Velgenshop.

Frans

Tip: laat ze er pas onder zetten als de temperatuur overdag onder de 12 graden blijft (op z’n vroegst), want daarboven rijden zelfs mijn Michelin Alpin’s als een draak…
    Sowieso rijden all-weather/zomerbanden beter als er geen sneeuw of ijzel ligt/valt..

@touro_louco wrote:

Tip: laat ze er pas onder zetten als de temperatuur overdag onder de 12 graden blijft (op z’n vroegst), want daarboven rijden zelfs mijn Michelin Alpin’s als een draak…
    Sowieso rijden all-weather/zomerbanden beter als er geen sneeuw of ijzel ligt/valt..

Is mij bekend, maar toch bedankt voor het meedenken.

Geen goede of slechte ervaringen met Velgenshop?

@flw wrote:

Is mij bekend, maar toch bedankt voor het meedenken.

Geen goede of slechte ervaringen met Velgenshop?

Ikzelf heb ze tweedehands van marktplaats, wel van buiten de randstad (Noord Brabant), want daar zijn mensen beter te vertrouwen, is mijn ervaring.
    Hier kan je recensies vinden wat betreft Velgenshop, als ik zo snel kijk, zitten er een paar hele slechte ervaringen tussen, van wat ik er zo van lees, zou ik het niet doen:
    http://www.prijsvergelijk.nl/reviews/velgenshop.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Inderdaad, slechte maar ook wel goede. Dus dat blijft een beetje koffiedik kijken.

Maar de shop ’s in Tilburg of Nijmegen liggen redelijk in de buurt. Eens kijken wat ik daar voor indruk van krijg.

Frans

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.