winter klus

Forumindex Forums Modellen Ascona winter klus

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • #17450133

    Ziet er heel goed uit!

    Ik zie schijven op de achteras. Is dat makkelijk om te bouwen? Of is daar een hele andere as voor nodig?

    #17450134

    de ombouw valt reuze mee.
    alleen de handremkabel heb ik op maat laten maken.
    de adapterplaten zijn makkelijk te maken.
    de uitleg staat op manta cabrio.nl

    #17450135

    Mooi werk, respect!
    Hier in België kunnen we zo’n schijfremset op de achteras wel vergeten.
    Ik ben al content dat ze de 2.2 geventileerde remmen op de vooras niet
    opgemerkt hebben!
    Grtz.

    #17450136

    hebben ze bij jullie ook jaarlijkse keuring?
    maar ja, elk jaar je achteras ombouwen is ook weer zoiets.

    aan de motor mag ook niets aan gedaan worden toch?

    #17450137















    #17450138

    Wat voor kleur wordt ie? :-)

    Toch mooi dat je dit zelf beheerst, want het is een vak apart!. Biedt je je verdiensten ook aan aan forumleden? :D

    #17450139

    bij het restauratie gedeelte zie je dat hij al klaar is,
    eerder in dit toppic ook trouwens.
    dit zijn oude fotos.
    ik heb zelf projecten genoeg, anders zou ik gerust iets voor je willen maken.:P

    #17450140

    Hey Maurice,

    Dit nog eens door zitten kijken, en ik heb 2 vragen:

    Bitak van binnen schermen verwijderen, en opnieuw aanbrengen: Hoe haal je dit eraf zonder het gelijk kaal te maken?

    2e vraag: op de foto terug van de spuiter sluit je linkervoorscherm niet goed aan bij de keienvanger. Hoe heb je dit weer passend gekregen?

    Thanks!

    #17450141

    ik heb de bitak er afgekrabt met een pakking steker. spuiten moet je het dan toch,en dan nieuwe bodyschuts erop.
    en de schermen hingen er los op, deze hangen nu weer op zijn plek.

    #17450142

    OK bedankt.

    Welk merk bodyschutz heb je goeie ervaring mee?

    #17450143

    maakt niet veel uit, terroson of 3m of zo.

    #17450144

    Nou vandaag heb ik ook geprobeerd het voorscherm eraf te halen. Om het gat in de bodem te kunnen lassen moest het er zowiezo af, maar ik zag ook roest onder het scherm, dus gelijk maar ff aanpakken.

    Alleen; nu krijg ik het scherm er niet af! Ik heb het hele rijtje bouten onder de kap los, de 4 onder de koplamp, bij de deur ook alle 4.
    Er zit nu wel beweging in bij de koplamp, maar bij de deur zit het zaakje nog muurvast.

    Is er en bepaalde volgorde om dit lost te krijgen? Help! :o

    #17450145

    bij de deur zitten alleen de 2 van binnen uit in de a stijl en boven 1 aan de buiten kant en 1 aan de onderkant.
    de rest is inderdaad stevig vast gekit.
    met een fohn verhitten wil wel helpen.

    #17450146

    Bedankt het is los. Zat inderdaad een hoop kit tussen en een hoop narigheid. Maar meer daar over in mijn eigen topic :-)

    #17450147

    zo, nu zijn de assen aan de beurt





    #17450148

    Zo! Rigoreus! Hoeveel uur ben je daar mee bezig geweest om dat er onderuit te halen?

    Wat zijn de plannen?:kewlpics

    #17450149

    de assen had ik nog van een manta, er onderuit halen is niet zo veel werk.
    alles wordt gestraald en gespoten met nieuwe rubbers nieuwe remmen en nieuwe sper,
    de assen die er nu onder zitten hebben alleen een andere remmenset gekregen laatst.
    worden dadelijk reserve assen.

    #17450150




    #17450151

    en dit zou ik ook wel eens willen maken:

    #17450152

    Dat is toch een manta midden console? Heb je die nodig bij een 5-bak? Waar gaan de klokjes voor dienen?

    Mooi onderkantje op 2e plaatje. Is dat nu een mumfold systeem?

    #17450153

    die middenconsole kan idd van een 5 bak gsi wezen,
    maaar is niet perse nodig bij ombouw naar 5bak..

    (en nu donders zoeken naar de link waar ik het zag dat het ook zonder kon)

    #17450154

    is inderdaad van manta, de meters zijn drukmeters voor de hoogte regeling.

    #17450155

    Mooi onderkantje op 2e plaatje. Is dat nu een mumfold systeem? [/quote]

    dat is zon watt gestange, dan blijft je as in het midden bij uit en in veren.

    #17450156

    Aha, want wat gebeurt er anders; dan kruipt ie naar links of rechts, en dat is slecht voor de aandrijflijn?

24 berichten aan het bekijken - 26 tot 49 (van in totaal 49)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.