Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wim’s vectra V6 Update 19-05-2012: Demonteren Vectra

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 518)
  • Auteur
    Berichten
  • #17453074

    nee hoor… Echte Combo spiegels in Face lift Editie..

    ontopic:

    Vandaag Bezig geweest, Motor eruit:

    Bak erlangs:

    Koppeling eraf:

    het probleem:

    Type plaatje oude F25 RC:

    De vervanger:

    type plaatje Vervanger:

    De bak:

    Willem

    #17453075

    Goed bezig :thumbup
    Levert dit nu alleen geen lagere topsnelheid op?

    #17453076

    juist een hogere, eindverhouding is juist langer…

    Mijn 3.0 V6 motor met laag compressie heeft nu meer koppel in midden en middenhoog toeren, en levert daardoor net te weinig om goed op top te komen, met een langere bak is dit op te vangen..

    Bij 6600toeren is het verschil in 5:

    RC i= 4,05: 258km/u
    WT i= 3,82: 285km/u

    Willem

    #17453077

    het probleem van dat gaatje, hoe is dat dan onstaan ?
    ik ben er wel benieuwd na.

    #17453078

    Lager van de Secundaire As door het huis naar buiten gekomen, kapot lager dus..

    De echte schade gaan we zien als we m uit elkaar trekken om alu en ijzer te scheiden.

    Willem

    #17453079

    Moest er geen 6 bak in :hmmz

    Gr Jurgen

    #17453080

    Lekker zo’n Fijne Prut M32 erin plakken……..

    Die gaan nog vaker stuk als deze F25’s

    oja, wil niet met een 4cilinderbak rijden, dan moet ik aanpassingen gaan doen waar de bak meestal ook niet van opknapt

    Willem

    #17453081

    285 km, met zulke snelheden heb je op de autobahn zeker geen last van bumperklevers :jerry

    @wim-v6 wrote:

    juist een hogere, eindverhouding is juist langer…

    Mijn 3.0 V6 motor met laag compressie heeft nu meer koppel in midden en middenhoog toeren, en levert daardoor net te weinig om goed op top te komen, met een langere bak is dit op te vangen..

    Bij 6600toeren is het verschil in 5:

    RC i= 4,05: 258km/u
    WT i= 3,82: 285km/u

    Willem

    #17453082

    dat zou ie alleen halen als ie maximaal toeren zou halen, denk de boel redelijk bij 250 a 260km/u blijft hangen…

    Willem

    #17453083

    en een f28 pas die niet er achter heb je zelfs een 6 de gang

    #17453084

    Vind er maar eens een die WEL goed is…. die zijn schaars of sterrevens duur, onderdelen kan je ook alleen voor de hoofdprijs kijgen, en je vernaggelt je 1e prica lager met een vulplaat ivm het een 4cilinderbak is..

    en de eindverhouding is niet heel veel langer als die van de lange F25

    de f28 heeft daarbij aardig meer interne wrijving..

    Willem

    #17453085

    @wim-v6 wrote:

    juist een hogere, eindverhouding is juist langer…

    Mijn 3.0 V6 motor met laag compressie heeft nu meer koppel in midden en middenhoog toeren, en levert daardoor net te weinig om goed op top te komen, met een langere bak is dit op te vangen..

    Bij 6600toeren is het verschil in 5:

    RC i= 4,05: 258km/u
    WT i= 3,82: 285km/u

    Willem

    En minder toeren bij 120km dus zuiniger :thumbup

    #17453086

    en een Tegenvaller, Baksteun achterzijde past niet op de bak, ook zo niet pas te maken…

    dus op zoek naar een Bellhouse van een F25 RC bak (Vectra-B V6 bak)

    dit ivm mijn Belhouse juist kapot is..

    #17453087

    Genoeg auto’s daar inderdaad.
    Gelukkig aan die van mijn niet zoveel werk gehad :thumbup

    Suc7 met de nieuwe bak.

    En F28’s, tsja daar moet je geluk mee hebben. Heb er niet voor niets nog 1 op voorraad als reserve :hmmz

    #17453088

    Vandaag samen met Carlo flink lopen vloeken op de Bak, met het omzetten van de WT internals in een RC Bellhouse:

    dus heel veel tandwielen gezien:

    En ook weer in elkaar gekregen:

    Nieuwe koppelings set gemonteerd:

    handig, zo’n losse Price as, kan je de koppeling makkelijk centreren:

    Nieuwe set erop (geen foto van nieuwe druklager):

    Bakkie weer an t blokkie:

    Willem

    #17453089

    Begint al aardig op te schieten Wim

    #17453090

    Goed bezig! :)

    #17453091

    Heledag bezig geweest met het Ombouwen van een normale RC bak naar een RC bak met WT internals..

    Ik heb nu waarschijnlijk een van de HEEEELLLLEEEEEE WEINIGE RC bakken met een eindverhouding van 3,82 ipv 4,05

    Willem

    #17453092

    Mooie foto’s. Doet me terug denken aan mijn afstudeerproject.
    Hadden een bakrevisie en kleinere verhouding van het dif. Voor het betere sprint werk. en een langere 5 voor de snel weg. Mooi dat je binnen kort weer van je 3 liter kan genieten

    #17453093

    Proefrit

    Werkt wel, zo’n lange Diff!!

    F25RC met WT internals bij 6600toeren

    1: 63km/u
    2: 120km/u
    3: 189km/u
    4: NNB (berekend: 238km/u)
    5: NNB (berekend: 276km/u)

    Origineel RC internals bij 6600toeren

    1: 59km/u
    2: 113km/u
    3: 176km/u
    4: 222km/u
    5: 258km/u

    Willem

    #17453094

    Congratulations back on the road :thumb

    #17453095

    Goed bezig geweest, zo te zien :thumb
    Fijn dat je weer in de Vec onderweg kan.

    #17453096

    Rijdt heerlijk, nu bij 120km/u ONDER de 3000 toeren (zo’n 2850toeren).

    net een gecombineerd ritje van 45kilometer (meest binnendoor en stad), netjes 1 op 11,6

    Willem

    #17452903

    Sjiek dat die weer rijd :thumbup

    Maare wat een snelheden in die versnellingen :shock:

    Ooit een keer me meisje laten rijden, had 85km/u in de 2e versnelling vol in de toeren :thumbdown

    #17453097

    haha, wel gaaf hoor, in 3 de 190 aantippen!!!! (op de oprit alhier, met 205km/u invoegen…) (effe testen / had nog rustig aangedaan, licht een flinke kuil in het middenstuk tussen stoplicht en snelweg).

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 201 tot 225 (van in totaal 518)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.