wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) wim's Combo-B 16V: Update 25-02-2011: Recaro bestuurde

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 314)
  • Auteur
    Berichten
  • #17411914

    Ooh super, dan komt er nog een keer een Irmscher stuur

    Nou, ik had dus ook een 3-spaaks stuur uit een Corsa gehaald met een airbag erbij. Maar deze kwam dus uit een auto met 2 airbags. En omdat er in mijn auto maar 1 airbag zit, gaf hij een error omdat hij een airbag ‘mist’.

    Maar dan gaan we gewoon op zoek naar een goede airbag :).

    #17411915

    Dat heeft alleen met de Airbag module te maken hoor.

    deze sturen moet je gewoon uit kunnen wisselen hoor.

    misschien zit er een fout in de airbag of stekker daarvan??

    Willem

    #17411916

    Ja dat zou ook nog kunnen. Maargoed, ik weet dat er nog een uitweg is :)
    Het oude stuur is toch alweer verkocht, ik pak het nu wat beter aan :P
    Bedankt in ieder geval wim ;)

    #17411917

    het blijfen mooie project auto’s een combo

    heb der zelf ook 1 in me bezig een diesel.
    en die is ook aardig in de vebouwing.

    maar jou monstertje ziet der ook zeer netjes uit wat der allemaal aan gedaan is :kewlpics

    #17411918

    Effe een update voor de angels:

    Dag foto’s:

    lampen uit:

    Stadslicht: (ringen en 5watt in de knipperlamp)

    Grootlicht zonder Xenon en stadslicht:

    Grootlicht met stadslicht aan:

    Dimlicht: (Xenon 6000K)

    Dimlicht grootlicht:

    Klein detail: zwarte zijknippers:

    Willem

    #17411919

    Dim grootlicht combinatie bij H4 auto’s:

    Bij H4 uitgeruste opels gaat het dimlicht uit wanneer het grootlicht word ingeschakeld (niet bij seinen)

    Om je dimlicht te laten branden als je grootlicht aanstaat moet je een kleine aanpassing maken bij de grootlicht (knipper) hendel bedrading.

    Willem

    #17411920

    en wat voor bedrading is dat dan precies? Ik hou namelijk nu eerdere keer de hendel in omdat bij het seinen ze wel allebei aanblijven. (ik wil namelijk niet de xenon verlichting iedere keer herstart). Wat voor angel eyes zijn dat overigens want die zie je niet zo vaak.

    #17411921

    Ombouwen:

    Gele draad doorknippen en aan de pin met de 2 geel witte draden maken.

    je kunt dit nameten.

    Je hebt een draad waar stroom op komt als je dimlicht aanzet en ook aanblijft als je seint, maar uitgaat als je grootlicht aanzet.

    deze draad moet je bij pluggen aan de draad die aangaat bij aanzetten van dimlicht en aanblijft bij grootlicht

    >> Dit is overigens uitgevoerd door Bug Killer hier van het forum, in opdrecht van Wim techniek… :jerry

    Angel eyes:

    deze heb ik alleen nog maar op Ebay.de gezien.

    je hebt er 2 varianten in, 1 met kunstof glas en 1 met glazen glas.

    deze komt bij hella vandaan en heeft een glazen kap.

    Willem

    #17411922
    #17411923

    okeej Hella is een van de bekendste lampenfabrikanten in europa.

    deze maken ook veel af fabriek verlichting voor personen auto’s bussen en vrachtwagens.

    hun hadden deze lampen te koop op Essen.

    Alleen in chroom is echt niks

    Willem

    #17411924

    Ok dat is er 1 om te gaan proberen.
    Vind het ook niet zo denderend steeds dat geschakeld van de xenon aan en uit.

    Ik heb overigens dezelfde AE’s van ABM, maar dan volledig chroom.
    Maar das smaak…

    #17411925

    Heb je toevallig een foto van die chromen versie. Ik heb zelf een licht grijs/zilvere corsa en dan steken de zwarte ontzettend af tegen de rest (bumpers etc zijn ook meegespoten). Is het lichtbeeld van de lenzen overigens goed?

    #17411926

    Wederom een kleine anpassing, en wel in de achterverlichting.

    tot vandaag was het zo:

    Bij remmen ging mistachterlicht mee aan, dit ivm ik 4 remlichten wilde

    en ook andersom, dus bij mistachterlicht ging remlicht mee aan.

    dat betekende dat ik niet mijn mistachterlicht kon gebruiken

    Nu heb ik het zo aangepast dat:

    Mistachterlicht nog steeds mee aan gaat, dus 4 (5) remlichten

    maar als het mistachterlicht aan staat, gaan er nu nog 2 aan (bovenste 2)

    dan houd ik gewoon nog 2 (3) remlichten over, kan nu dus zonder problemen mistachterlicht gebruiken, zonder remlicht daarop te hoeven inleveren.

    Foto’s:

    normale achterverlichting (4x 5watt)

    remlicht zonder mistlicht aan: (4x21watt + 3e remlicht)

    mistachterlicht aan zonder remlicht: (2x21watt)

    mistachterlicht + remlicht aan: (4x21watt + 3e remlicht)

    mistachterlicht aan nadat rempedaal is gelost: (2x21watt)

    Dus het werkt naar behoren :D :D

    Willem

    #17411927

    Ben weer legaal auto’s vanaf ’98 zijn verplicht een werkend mistachterlicht te hebben namelijk

    #17411928

    origineel gepost door wim-v6
    Ombouwen:

    Gele draad doorknippen en aan de pin met de 2 geel witte draden maken.

    je kunt dit nameten.

    Je hebt een draad waar stroom op komt als je dimlicht aanzet en ook aanblijft als je seint, maar uitgaat als je grootlicht aanzet.

    deze draad moet je bij pluggen aan de draad die aangaat bij aanzetten van dimlicht en aanblijft bij grootlicht

    >> Dit is overigens uitgevoerd door Bug Killer hier van het forum, in opdrecht van Wim techniek… :jerry

    Angel eyes:

    deze heb ik alleen nog maar op Ebay.de gezien.

    je hebt er 2 varianten in, 1 met kunstof glas en 1 met glazen glas.

    deze komt bij hella vandaan en heeft een glazen kap.

    Willem

    nog één klein vraagje hier over.

    uit de stekker komen 3 draden

    2 wit/gele (komen uiit dezelfde aansluiting)
    1 gele (komt uit een aparte aansluiting).

    moet je nou het stuk gele die uit de stekker komt aan de de 2 wit/gele knopen of het stuk wat zeg maar je dashboard in verdwijnt (of beide?)

    #17411929

    wat uit de draadboom komt.

    Willem

    #17411930

    Het was inderdaad gelukt, ik had het gewoon inderdaad allemaal doorgemeten. die uit de schakelaar komt is dan gewoon echt alleen een schakeldraad.

    Ik denk dat m’n xenon verlichting nu weer wat langer meegaat en ik heb met grootlicht nog meer licht.

    Nog een vraagje over die koplampen die je hebt, is dat H1 of H7

    #17411931

    Koplampen zijn 2x H7 per lamp…

    #17411932

    hmm, dan houd het voor mij al op want ik heb h1 xenon :(. dat zou een beetje zonde zijn.

    #17411933

    jupzz 2x H7 Willem

    #17411934

    origineel gepost door OPelc
    hmm, dan houd het voor mij al op want ik heb h1 xenon :(. dat zou een beetje zonde zijn.

    in mijn angel eyes heb ik ook 2 keer H1 zitte waar onder xenon.
    dus dat hangt af van het soort angel eyes je hebt

    #17411935

    ik heb nu ook angel eyes. (met het ronde knipperlichtje). die zijn van kunstof en al wat bekrast daarom zou ik ze graag van echt glas willen, daar zit dus ook inderdaad echt h1 in als ik naar deze glazen zou willen zou ik h7 lampen moet aanschaffen. ik zit overigens nog erg te twijfelen tussen chroom of zwart. ik vind deze zwarte hierboven ook wel mooi opzich. (mijn corsa heeft de lichtere kleur zilver/grijs).

    #17411936

    ik zou voor donker gaan.

    staat erg netjes ook op zilvere auto’s

    #17411937

    Opelc: je hoeft geen nieuwe Xenon set te halen.

    2 H7 xenon pitten is voldoende, deze aansluitstekkers zijn namelijk allemaal gelijk.

    en als je een beetje hadig ben is de H1 lamp ook wel in de H7 fitting te maken.

    zolang het lichtbeeld maar goed is

    ik heb er nu tijdelijk mijn H4 Bi-Xenon lampjes in gemaakt.

    prima lichtbeeld.

    (van de week afgesteld met Bug Killer op de deur van een schuur :D )

    Willem

    #17411938

    mja de balasten zijn inderdaad goed, maar als ik 2 losse lampen van pilot zou willen kopen kom je op 110 euro uit terwijl het volledige set mij toen 150 euro kostte (ook pilot). Ik wel eigenlijk sowieso een keer naar 4300k lampen toe (nu 5000k). maar kzit nu dus er te twijfelen over de kleur lampen want die van jou zien er ook erg goed uit.

25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 314)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.