Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 317)
  • Auteur
    Berichten
  • #18096897

    Zeker niet, er is wel gebakken aan de linkerdorpel, maargoed, dat mag de pret niet drukken, ze kunnen niet allemaal zo goed zijn als mijn kreukelhok.

    in de uitlaatgassen ruik je wel iets olieverbranding, maar dat mag geen naam hebben (al verbruik de 16SV nagenoeg geen olie (nu dik 7000km verder, en staat nog op max))

    Willem

    #18096898

    leuke ascona :thumbup

    #18096899

    We zijn er ook heel blij mee.

    Willem

    #18096900

    Mooie car weer Willem, ze worden wel steeds schaarser, dus ik zou hem maar houden in plaats van tijdelijk, Had je me PM nog gelezen over het ruilen van die tellerbak

    #18096901

    Jup had ik gelezen, alleen even kijken hoe we dat gaan doen.

    en hij blijft in de familie, dus hij blijft bij ons.

    zolang het deze goed door de APK kan, zal deze wel blijven rijden.

    Willem

    #18096902

    Leuke wagen,Willem.
    Nu nog een C1…. :jerry
    Vaak voorkomend probleem die achterklep gasveren.
    Wat zijn de plannen met de wagen?

    #18096903

    plannen, ja kijken of de gasveren van mijn Vec Caravan erop passen (theoretisch zou het moeten passen)
    de gasveren van de C3 zijn ook dood.

    > Wat hebben we er al aan gedaan:
    – Motorkap lampje erin gemaakt
    – VW 99. relais geplaatst
    – de imitatie lichtzoemer vervangen voor een originele
    – Deursloten gesmeerd (bijde achterdeuren kwamen je weer tegemoet bij het sluiten, was ook bij mijn C3)
    – Vacuum slangetjes geopereerd op de de Varajet carburatuer, rijdt al een stuk beter.

    > Plannen:
    – Dubbelpolig in de knippers voor (stads en knipper in een net als bij de C3
    – toerenteller paneeltje erin
    – 27MC erin
    – opzoek naar een setje knappe achterlichten, er zit een gaatje in de linker refelctor, en dat is nu dus een Zwembad
    – Dashboardkast lampje erin maken
    – Kofferbaklampje erin maken (zit er gewoon niet in, een zwart afdekkapje zit er in) (mijn C3 had dus meer opties dan verwacht)
    – De Nodige dashboard lampjes vervangen, tis el erg donker, zo werkt de lichtschalaar verlichting niet, het afbeedling lampje van de mistachterlicht doet het niet.
    – Kachelmotorvervangen, deze heeft veel speling, dat is knap hoorbaar, ook na GOED smeren
    – als we er een kunnen vinden, een Sleurknobbel plaatsen
    – een beetje onderhoud verder

    Willem

    #18096904

    Het word al wat met het hok :D pimp de ascona :jerry
    Zondag ook aanwezig in De Meern

    #18096905

    Waarschijnlijk wel, en waarschijnlijk met bijde Ascona’s

    #18096906

    Ziet er nog netjes uit. Zit er nou een zendbakkie in? :D

    #18096907

    een losse, nu nog.

    Komt een vaste in.

    en de C3 zit ie er al in, heb ik gister in het topic van de Ascona-C3 erbij geplaatst incluis foto’s

    Willem

    #18096908

    Kijk,goed bezig. :thumb
    Heb mijn gasveren in Duitsland besteld.
    Gelijk de spoiler uitvoering genomen.Moet hem nu een goeie duw meegeven. :lol:
    Mocht je nog een schakelaar voor je dashboard kastje zoeken,volgens mij heb ik dr nog wel 1 in de plus.
    Waar heb je de kachelmotor mee gesmeerd?

    #18096909

    de gasveren van een e kadett hatch passen ook perfect erop ! heb ik ook gedaan omdat ik ze had liggen en houd die enorme klep goed omhoog

    #18096910

    @opelremco wrote:

    Leuke wagen,Willem.

    Vaak voorkomend probleem die achterklep gasveren.

    #18096911

    Probleem met de gasveren is opgelost, door 2 gasveren van een Renault 19 te plaatsen van de sloop af.

    je hoeft het kleppie een klein stukje op te lichten, de rest gaat nu vanzelf.

    Willem

    #18096912

    @joop1970 wrote:

    gasveren slap?

    Komt dat interieur in jouw vectra?

    Nu niet meer..

    Gasveren geplaatst van een Skoda Felicia, klein stukje opliften, de rest gaat vanzelf..

    Willem

    #18096913

    dat gedoe met die gasveren heb ik niet met een sedan gelukkig,daar gaat het anders!
    Jaar of wat geleden fijn aan het rijden,ineens een gigantische klap,dus gelijk de auto aan de kant gezet,eronder kijken,overal even voelen,niks kunnen vinden,dus weer (voorzichtig ) doorgereden,met het plan om m toch even op de brug te zetten om te kijken,het zat me niet lekker.
    Thuis aangekomen even het cd wisselaar magazijn uit de kofferbak pakken,dus achterklep open,en die dondert net zo hard weer dicht.Bleek de torsieveer geknapt te zijn,dat was dus die rotklap,vergeet ik nooit meer! :mrgreen:

    #18096914

    @asconahobbyist wrote:

    dat gedoe met die gasveren heb ik niet met een sedan gelukkig,daar gaat het anders!
    Jaar of wat geleden fijn aan het rijden,ineens een gigantische klap,dus gelijk de auto aan de kant gezet,eronder kijken,overal even voelen,niks kunnen vinden,dus weer (voorzichtig ) doorgereden,met het plan om m toch even op de brug te zetten om te kijken,het zat me niet lekker.
    Thuis aangekomen even het cd wisselaar magazijn uit de kofferbak pakken,dus achterklep open,en die dondert net zo hard weer dicht.Bleek de torsieveer geknapt te zijn,dat was dus die rotklap,vergeet ik nooit meer! :mrgreen:

    Mag ik hier even op inhaken ?
    Zoals jullie wel weten heb ik een spoiler op mn achterklep zitten van mn F.
    Nu is die spoiler letterlijk van zware kwaliteit waardoor de gasveren van mn F de achterklep NET NIET omhoog kan houden.
    Weten jullie wat een betere gasveren zijn ?
    Ik lees hier nu Renault19 en zelfs een E Kadett, zou dat wat zijn voor mij ?

    Rik :)

    #18096915

    das vaag dan,want ik heb een Astra F Sportive uit 94 gehad,met dezelfde spoiler als jij hebt,en dat ging goed,zijn jouw veren niet wat slap geworden door de leeftijd??
    Wellicht kan je wat met veren van een Vectra A of B hatchback,aangezien die een veel grotere klep heeft.

    #18096916

    @asconahobbyist wrote:

    das vaag dan,want ik heb een Astra F Sportive uit 94 gehad,met dezelfde spoiler als jij hebt,en dat ging goed,zijn jouw veren niet wat slap geworden door de leeftijd??
    Wellicht kan je wat met veren van een Vectra A of B hatchback,aangezien die een veel grotere klep heeft.

    Hmmm, dat zou heel goed kunnen ja, dat het de leeftijd is.
    Gasveren van een Vectra A of B kan een goede optie zijn.
    Ik zet het op mn klusjeslijst :)

    Rik :)

    #18096917

    Verven voor een Astra-GSi.

    Let op, Veren van de Vectra-B HB zijn een end korter als die van de Astra-F, zijn zelfs korter als die van den Ascona-C HB, dat was voor mij het probleem, de veren dan bijna ALLE opels waren TE LANG, die van de Vectra-HB voor het mooie te kort..

    dan maar zoeken..

    lengte van je eigen veren kan je vinden op het internet.

    Trouwens wel Cool, Mijn gasveren van de Skoda zijn nog uit de tijd dat er geen VAG logo’s op de Skoda delen staan, staat netjes een Skoda logo op:

    Willem

    #18096918

    Een of andere grapjas heeft bijde toppics samengevoegd, terwijl het om 2 versheliilende voertuigen gaat, waarvan een straks niet meer van mezelf…

    #18096919

    Update: 26-01-2013:

    Effe een Dagje op de sloop lopen klooien.. en pardoes een grijze C3 sedan getroffen

    die hebben we even ontdaan van de volgende onderdelen:

    > Motorkap
    – Zit nu op de C3, is iets donkerder, maar is samen met de gril een mooier gezicht als die klep in de primer

    > Achterlichten
    – Zit er nu een van in de C3 andere gaan we eerst aanpassen voor dubbel achterlicht

    > Diversen Plasticwerk van het dash
    – in de C3 had ik per ongeluk gesloopt, met het eruit proberen te krijgen van mijn radio welke echt niet wou :swear :swear

    > Klokje met witte wijzers
    – in de C3 gezet, hier zat bij aanschaf een C1 klok in met Oranje wijzers, nieuwe klokje gelijk van vers lampje voorzien, kan m nu ook goed aflezen in het donker

    > Schakelaars en lamphoudertjes Dashboard
    – je kan ze maar hebben

    > Gril
    – in de C3 gezet, kleurt goed bij de motorkap, deze is iets donkerder als de auto

    > Rechter buitenspiegel
    – op de C3 gezet, Mijne trilde naar beneden met rijden, en kon niet meer met de hendel versteld worden

    > Kachelmotor
    – Deze komt in de C2, die maakt een klere herrie omdat de lagers eruit liggen

    > Stalen oliedop
    – gewoon omdat deze er nieuw niet meer zijn met de orignele Opel teksten erop.

    Ik zal morgen even Foto’s maken van de Ontwikkelingen met bijde Ascona’s

    Willem

    #18096920

    Dat is zo heerlijk als je zo’n Ascona daar treft, dan is het net een snoepwinkel, je wil de auto wel helemaal meenemen, want dan kom je thuis en dan denk je dat had ook nog mee gemoeten, HEERLIJK die Ascona word weer zo als deze de 1e dag uit de fabriek rolde, succes met inbouwen en foto’s zijn hartstikke welkom.

    #18096921

    Hij zal zeker niet nieuwe worden, maar wel weer een leuke auto…

    helaas was de teller al Compleet vernield!!! anders had ik die ook wel meegenomen.

    maar heb nu weer een heel dashboard, een motorkap met Verf in plaats van primer, is wel iets donkerder, maar door de bijbehorende gril valt het niet heel erg op, rechter spiegel werkt weer naar behoren, heb geen barst meer in het linker achterlicht, en heb straks weer knippers voor met alle hoeken eraan
    voor de C2 heb ik dan strakkies gelijk witte knippers, en C3 gril.

    heb nu ook weer een klokje met witte wijzers erin..

    denk dat inderdaad van de week nog effe terug gaat inderdaad, wat motordelen halen van de 16SV..

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 317)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.