Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

  • Dit onderwerp bevat 0 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 317)
  • Auteur
    Berichten
  • #18096759

    @wim-v6 wrote:

    Vanavond het motorruimte lampje geplaatst, vind ik een Geweldige future van die tijd!!

    Onze Corsa-A 1.2S LS Lieferwagen 1986, en de Coirsa-A 1.2S TR Luxus 1984 hadden dit, zo ook onze kadett-E 1.2S LS ohv uit 1985 ook.
    Ron (Brombeer alhier) heeft dit ook op de C2-Coupe uit ’77.

    foto’s komen nog wel

    Willem

    Dat is idd een hele vette optie !! :thumbup

    Ik had het in mijn ’84 Corsa A TR en in mijn 3 vorige A Omega’s. Vreemd dat dat nu niet meer is.

    Ik zit er wel aan te denken het alsnog in mijn B Omega te maken.

    Gr Colin

    #18096781

    Toerenteller paneel geplaatst:

    Van:

    naar:

    Ook nog voor de Fun, en gewoon voor de Heb gekocht:

    Een Econ Teller:

    Willem

    #18096779

    Nog een Vraagje, Mijn tellerkabel is te kort, Welke of van welke andere opel zou ik deze het beste kunnen pakken???

    Willem

    #18096778

    beste gewoon ascona want deze is net wat langer dan vec a en astra f ,kadett e

    #18096776

    De mijne is dus te kort voor het toerenteller paneel..

    Willem

    #18096770

    Tjonge, Willem die iets vraagt :shock:

    Normaal geeft hij altijd antwoord op vragen van anderen :jerry

    Rik :D

    #18096769

    Ik denk het, Rik zegt het :jerry

    #18096768

    Hallo Willem, het wil wel eens helpen als je de kabel eerst aansluit in het dahboard en dan pas in de bak.

    #18096767

    hebben we gedaan, hij hing zo strak dat ie het wel 12km heeft volgehouden, kan nu aan een nieuwe kabel..

    en ja, ik heb m verlegd naar links, zoals ie hoort te liggen.

    Willem

    #18096766

    Hey Willem,
    Past relais 99 interval vag ook 1 op 1 op vec b? Dat is een stuk makkelijker dan omega hendel inbouwen etc. :thumb

    #18096765

    Heb je die teller los gekocht?Anders zou ik zeggen,haal de kabel uit die sloper.

    #18096764

    kabel van een E Kadett is langer,lukte bij mij wel steeds,anders ook nog een pulsgever van een NZ Kadett of corsa ertussen voor extra lengte,moet gegarandeerd passen

    #18096761

    Ik kan bij onze onderdelen leverancier een kabel krijgen welke 900mm lang is (90cm), (Op kenteken van de auto haha) deze is echt LANG ZAT!! werkt weer, in iedergeval.

    iedereen bedankt voor het meedenken

    @ Sander 2.5 V6: nee Interval gaat via de MTT

    Willem

    #18096762

    Hierbij wat foto’s:

    Effe een beetje bezig geweest en weer eens wat foto’s gemaakt.

    De 16SV motor is inmiddels voorzien van:

    – Nieuwe bougies (NGK – BPR 6 ES)
    – bougiekabels (Beru)
    – Verdelerkap (Bremi)
    – Rotor (Febi)

    Motor 16SV motorcode:

    van:

    Naar:

    En ja, deze motor heeft een heuse Ontstekings regeleenheid:

    Mapsensor en Octaan stekker:

    Nieuwe Verdelerkap en Kabels:

    Ook de motorruimte verlichting heb ik foto’s van:

    Ook het Toerenteller paneel werkt goed, (op de temp meter na eigenlijk, die blijft beneden, bovenaan blauw (Wit in dit geval) gaat de koelvin aan haha):
    Koude motor:

    Warme motor:

    Bij +/- 120km/u:

    Alle! controle lampjes:

    Verlichting in donker:

    Willem

    #18096760

    Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.

    #18096758

    @midnight black wrote:

    Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.

    je vraagt het wel niet aan mij maar ik heb de massa aan de linkerveerpootschroef gemaakt. (zie foto)
    De motorkap geleid slecht stroom waardoor ie het niet doet dus omleggen die kabel.

    Nu mag Willem antwoord geven :jerry

    Rik :D

    #18096757

    @midnight black wrote:

    Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.

    Bij de ruitenwissermotor een massa gepakt, vlakbij het stekkertje van de Motorkapverlichting (origineel voorbereid dus, net als de leeslampen in de auto)..

    Ik had de kabel al netjes ingetaped, denk dan maar naar beneden met deze massa kabel, pak m wel bij de wissermotor..

    @ Kadastra E/F:

    Dat is werkelijk geen porum, zulke oplossingen komen bij mij zeker niet IN HET ZICHT!!! vandaar bij de RW motor vandaan gehaald..

    Willem

    #18096756

    @wim-v6 wrote:

    @midnight black wrote:

    Goed bezig, hoe heb je je motorkaplampje aan massa gelegd? Origineel zit die namelijk met een oogje en een schroefje op dat kleine gaatje vlak bij het lampje.

    Bij de ruitenwissermotor een massa gepakt, vlakbij het stekkertje van de Motorkapverlichting (origineel voorbereid dus, net als de leeslampen in de auto)..

    Ik had de kabel al netjes ingetaped, denk dan maar naar beneden met deze massa kabel, pak m wel bij de wissermotor..

    @ Kadastra E/F:

    Dat is werkelijk geen porum, zulke oplossingen komen bij mij zeker niet IN HET ZICHT!!! vandaar bij de RW motor vandaan gehaald..

    Willem

    Tja, verschil moet er blijven Willem.
    Ik heb wel ergere dingen gezien onder een motorkap :jerry
    Maar jij bent heel goed bezig ja, ga vooral zo door :thumb

    Rik :D

    #18096755

    Ik heb een hekel aan Zelfpruts zooi onder de kap…

    Veel LPG auto’s zijn wat dat betreft een Regelrecht drama voor mij, met al die loss ampies en oogjes eraan, komt ook allemaal maar los, oxideerd verrot enzo…

    Ik pruts ook een hoop, maar werk het dan netjes weg, kan er niet zo goed tegen al die losse meuk tegen te komen…

    Ik ben het al niet eens met het lusje wat ik gemaakt heb om de toerenteller aan de gang te krijgen, (klein kabeltje van de bobin naar een naast gelegen stekkertje gelegd, wel netjes en goed verbonden, maar verdient zeker niet de schoonheids prijs, al heb ik wel een GROENE draad gebruikt uiteraard…

    Voor het motorkap lampje heb ik wel een Stekker op het lampje zitten wat er ophoort (afkomstig van een Dashboard kast lampje)..

    Willem

    #18096754

    ik denk wim hangt de motor uit de combo wel in de ascona of breng ik je nu op ideeen

    #18096753

    Gelukkig niet, Die motor was Werkelijk klaar, reed de laatste weken met Stevig rammelende Drijfstanglagers…

    Willem

    #18096752

    Hee Willem,

    Nu vind jij dat ik het niet netjes heb gedaan met het massakabeltje voor de motorkaplampje he ?

    Jij mag je bougiekabels wel eens netjes rangschikken, dat is ook geen porum :jerry

    Kijk naar de mijne, keurig netjes in houdertjes en beugeltjes king: king:

    Success Willem

    :thumb :thumb

    Rik :D

    #18096751

    oke wist niet dat die motor zo slecht was van de combo maar de ascona wordt netjes wim

    #18096750

    Ik heb Oriigneel slechts 1 steuntje voor de kabels, en deze is gebruikt bij de kabels, Vroeger zat er een herbruikbare Bandje om de kabels bij deze Ascona’s Buiten dat ik die niet heb, liggen de kabels zoals het hoort..

    Willem

    #18096786

    komt er nog een andere motor in wim

25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 317)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.