Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona Wim’s C-Ascona’s: 03-02-14: Delco ontsteking vervangen

• Dit onderwerp bevat 0 reacties, 42 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren geleden door .
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 317)
  • Auteur

mooi schoon pannetje willem :thumb

Doe mijn best Teun.

Heb de zomerwielen eronder, moeten wel nieuwe bandjes om, met deze wil ze alleen maar de hoek om, en tril je met 120km/u de auto uit:

en een beetje BoerenTuning:

Willem

Staat hem heel netjes.

Hij is niet moeders mooiste, maar technisch wel een van de beste ascona’s.

Tis een fijn karretje, en na het benzinefilter vervangen te hebben, haalt de auto zelfs meer als de opgegeven topsnelheid (GPS)

Dus torretje loopt ook lekker..

Willem

Worden de achterdeur en het voor spatbord ook nog netjes gemaakt.

Of is het weer een wolf in schaapskleren, ziet er niet top uit aan de buitenkant maar is wel snel.

@KadAstra-EF wrote:

dat was ook mijn vraag:
    Waar vul je de olie bij ?

Verder heel goed werk verricht Wim :thumb

Rik ;)

Vullen doe je via de bovenkant van het schakeldeksel.
    Maar het peilen,via welke plug gaat dat.

@ opelremco:

Bout naast de aandrijfas op het diffhuis..
    Ik heb er gewoon een dikke 2,3liter in gemikt, zit er op zeker genoeg in..

@ Kadastra-EF:

Vullen via ontluchtingsbout bovenop schakelhuis, bout eruit, trechter erin drukken (zie foto’s) en vullen maar

@ remutr:

Laat dat snel ook maar weg hoor…
    snel van 100 naar 0 ja haha…

Willem

Willem,

100 naar 0 is ook belangrijk!! haha

Zo, De Ascona is intussen voor zien van 4 nieuwe michelin bandjes:

en hierdoor ben ik erg

bezig blijkbaar haha..

ook de bestuurders stoel gewisseld (en tot de conclusie gekomen dat zelfs de frames gelijk zijn) van de Astra-F, moet wel de rechter stoel op linkerframe zetten ivm draaiknop:

Deze eruit, ivm deze steeds schever werd (sloeg over de tandjes aan 1kant volgens mij??):

en deze er maar in dan (op de foto met de Astra hoofdsteun, daar heb ik nu die van de Ascona in zitten):

ook maar de benzine slangen vervangen:
    oude:

nieuwe:

voor beide instructie boekjes aangeschaft:

Willem

Nice! goed bezig :thumb

jaja, heb er weer zin in hoor…

lekker toeren met t apparaat, fijne bandjes eronder, goede stoel nu ook…

Willem

En dat word dan GREEN toeren, de Ascona word milieu bewust haha!

Mooie update Willem.
    Leuk dat er nog zulke fanatiek Ascona-gekken zijn :thumb

Rik ;)

Ascona gekken zijn er zat, maar die zich druk maken om de minst gewaardeerde C-Ascona..

Volgend weekend effe het andere stoeltje ophalen op de sloop, incluis hoogte verstelling..

Willem

@wim-v6 wrote:

Ascona gekken zijn er zat, maar die zich druk maken om de minst gewaardeerde C-Ascona..

Willem

Toch was dit in de jaren “’80 een beste middenklasser.

Ik heb nooit in een C gereden, laat staan ernaast gezeten :(
    Als ik Willem weer eens tegenkom op een meeting dan zou ik wel even een rondje om willen om het eens te ervaren king:

Rik ;)

@KadAstra-EF wrote:

Ik heb nooit in een C gereden, laat staan ernaast gezeten :(
    Als ik Willem weer eens tegenkom op een meeting dan zou ik wel even een rondje om willen om het eens te ervaren king:

Rik ;)

Ik zie dat je ook in het bezit ben van een Kadett, daar kan je het mee vergelijken en de Ascona is wat groter,heb ze beiden ook gehad, Gewone oer-degelijke wagens met niets meer en minder er op, Astra rijd iets luxer en stiller.

Oke, bijzonder interessant, dank je wel voor je uitleg.

Rik ;)

@ Linfiel: Dit rijdt toch een knap stukje luxer als mijn Kadett-E 1.6 hoor…

Willem

@wim-v6 wrote:

@ Linfiel: Dit rijdt toch een knap stukje luxer als mijn Kadett-E 1.6 hoor…

Willem

Okeé Willem ,ook jou oordeel en ervaring telt natuurlijk mee,maar mijn ervaring vond ik weinig verschil.

Ascona en E Kadett rijden redelijk hetzelfde,Ascona voelt wel veel degelijker en comfortabeler aan,Kadett is wat stugger geveerd en maakt meer geluid.
    Bij de E Kadett heb je sowieso best wel verschil tussen de E1 (tot 84-88) en de E2 (89-93),de E1 voelde altijd wat feller aan en de E2 wat rustiger (al meer in de richting van de Astra F)
    Weggedrag scheelt niet veel,heb de indruk dat Ascona’s wat lichter sturen.Ascona C en Vectra A1 schelen qua rijden ook niet zo veel.

ik vind mijn ascona toch vele male beter rijden dan mijn vorige kadett mijne is dan wel flink verlaagd maar ook kwa zit ruimte (belangrijk als je groot en breed bent )en comfort (vectra a 2000 interieur erin )

Ik heb 3 E-kadett’s gehad, en inderdaad, de Kadett-E-Caravan 1.6i hp Frisco+ uit 1991 was een fijne bijzonder stille en comfortabele reisgenoot, deze zal niet heel ver van de Ascona afzitten.

de Kadett-E 1.6i LS Caravan was al een stuk roemoeriger, maar stuurde toch vrij goed, schakelde wel beter als de Ascona.

De Kadett-E E1 1.2S ohv, was ronduit een herrieschopper 1e klas, met weinig Comfort, en Bijzonder week onderstel.

Willem

ziet er goed uit.nu de deur nog erin wat bij mij staat in de schuur :jerry :jerry .weet je al een datum waneer je hem komt ophalen btw?

Ik heb het stervensdruk, probeer zsm tijd te maken, hoop voor het eind van de maand…

Willem

25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 317)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.