wielranden corsa b 99. ook deze corsa roest:(

Forumindex Forums Modellen Corsa wielranden corsa b 99. ook deze corsa roest:(

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254062

    hallo,

    ik zit met een lastig probleem:
    heb de wielrandjes van de corsa afgehaald. ben namelijk bezig met de roest opzoeken, behandelen en geheel tectyleren van de bodem en wielkasten.
    nu zijn er een aantal bevestigingspunten van de wielranden kapot.
    kan wel naar de sloop toe gaan, maar die zijn of geheel dof, of zijn ook kapot.

    dus ik dacht aan nieuwe bestellen. maar dan zit ik met het probleem dat mijn voor en achterbumper heel erg van kleur afwijken. de nieuwe wielranden zullen dan natuurlijk heel mooi zwart zijn.

    nu dacht ik aan spuiten. wielrandjes en de randen van de voor en achterbumper.
    alleen zit daar een sturctuur in. is dit er eenvoudig uit te krijgen? lees veel over spuitplamuur, maar blijft dit na meerdere jaren nog netjes zitten?

    ook ben ik toch wel wat roest tegen gekomen op mijn corsa b uit 99.

    -wielkasten achter. helemaal onderin tegen de kokerbalk. hier zit een rubber dopje. daarachter roest het.
    ook zijn de wielkastrandjes bewerkt met een soort kit. dit stond bij mij deels open, dus hier achter zit ook roest.
    -achter de kokerbalken, tegen de wielkasten aan zit ook roest.

    deze plekken zullen wel meerdere corsa’s hebben.
    het is allemaal wel oppervlakkig. en dus zeker nog niet door.
    voor de rest is alles nog perfect. al zal het erg opknappen, want je kunt toch wel goed zien dat de tectiel in de wielkasten achter goed aan het slijten is.

    zal van het weekend wel foto’s posten

    #18089918

    je kan die randen prima ( laten ) spuiten

    goed schuren
    plastic plamuur
    goed schuren
    plastic primer
    en dan evt spuitplamuur/grondverf

    heb voor mn calibra ook alles in kleur klaar liggen incl skirts enzzz

    #18089919

    is dan ook het structuur er helemaal uit??

    #18089920

    dit zijn de enige plekken die ik heb ontdekt.
    als je goed kijkt naar de laatste foto, zie je ook de achterkant van de kokerbalk die roestig is. vlak achter het krikpunt.
    heb de plekken geheel kaal gehaald, glad geschuurt en in de noverox gezet. zoals je ziet wordt het al mooi zwart.
    hopelijk houd het straks na de zinkspray en tectiel een tijdje uit:)

    de gsi ziet er beroerder uit:(

    #18089921

    dit gebeurt idd wel vaker ja, komt omdat er water in de bakjes blijft staat ( of de lak is eraf gegaan door de rubbers erin te drukken )

    over die randen, ja die zijn dan strak, gewoon beginnen met korrel 120 en dan fijner, dan n laagje plamuur en afschuren met 500

    #18089922

    oke, bedankt. zal eens een poging wagen:)

    #18089923

    Ik wist niet dat de Corsa B last had van roest op die plekken. Goed om te weten!
    Heb in de planning staan om m’n eigen auto in het voorjaar aan te pakken. Hoe zien jouw veerschotels er uit? Die van mij zijn licht aan het roesten.
    Nu is mij verteld dat de beste oplossing is om de roest ter plekke weg te stralen. Weet alleen nog niet helemaal hoe ik dit ga aanpakken :hmmz

    #18089924

    ik heb geen spullen om te stralen. de chassisbalken en veerschotels zijn helemaal goed.
    dit is echt het enige wat roest. en mijn radiateur balk is behoorlijk verrot. maar of ik die zelf vervang weet ik nog niet.
    zit volgens mij met bouten vast. dus denk dat ik hem wel mee pak.

    #18089925

    Goed bezig Robert!

    ( ik rij precies zelfde kleur curry geel ) Alleen lak is slecht aan toe.

    #18089926

    tkx. denk dat deze maar overgeblazen wordt. plaatwerk is geheel roestvrij:P dus wel de moeite waard.

    #18089927

    Gladschuren???
    Daar moet je minstens een roterende staalborstel overheen halen. al die roest eruit halen. Daar kan geen middeltje tegen op.
    Daarna kan je er op mikken wat je wilt, als je hem maar goed in de primer zet.

    Voor de randen heb je structuurverf in het zwart. Dat werkt netjes, daar heb ik ook de randen mee gedaan.
    Waren spuitbussen van de VOD

    #18089928

    Roest is tot het. Kale ijzer weg.

    Met de tijd zal er wel een nieuw stukje in gelast worden.

    #18089929

    haal je achterlichten er ook even uit… is ook zo’n leuk plekje :hmmz

    #18089930

    @robert_corsa wrote:

    ….nu zijn er een aantal bevestigingspunten van de wielranden kapot…

    Ik heb dat destijds bij mijn Corsa gerepareerd met 2 componentenlijm van Bison.
    Feitelijk giet je de platte kant van die metalen bouten in een dot lijm, even uitharden en het zit echt muurvast.
    Wel even het plastic opruwen en ontvetten zodat het goed hecht.

    #18089931

    @Ronald45 wrote:

    @robert_corsa wrote:

    ….nu zijn er een aantal bevestigingspunten van de wielranden kapot…

    Ik heb dat destijds bij mijn Corsa gerepareerd met 2 componentenlijm van Bison.
    Feitelijk giet je de platte kant van die metalen bouten in een dot lijm, even uitharden en het zit echt muurvast.
    Wel even het plastic opruwen en ontvetten zodat het goed hecht.

    Da’s ook een optie. Ik heb ze destijds vastgezet door middel van kunststof lassen.

    #18089932

    Randen zijn sowieso niet zwart origineel. Is donkergrijs. Als je ze besluit nieuw te kopen, koop dan geen imitatie maar haal ze bij de dealer. De imitatie randen zijn erg dun en gaan met hoge temperaturen buiten open staan. Ziet er niet uit.

    Imitatie is 5 euro/stuk.
    Dealer is 17 euro /stuk

    Overigens kun je die platte boutes ook vervangen door plastic clipjes. Daar zitten de lijsten van een corsa C mee vast.
    Je radiateur balk zit overigens niet vastgebout maar vast gelast. Die van mij rot helaas ook aardig.
    Kijk in je wielkast rechts achter ook goed naar het staal onder je achterlamp als het ware. Daar zat bij mij de tectiel los en bij de corsa van mn buurman een gat van 5×5 cm.

    #18089933

    weet niet of het er nog is maar je had destijds van die bumperspray van Valma en motip
    Dat was verf speciaal voor de bumpers etc,had je in lichtgrijs,donkergrijs en zwart,alleen maar goed ontvetten en je kon het er zo opspuiten,in mn Kadett E tijd erg veel gebruikt.

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.