Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wiellagers voorzijde
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 1 maand geleden door .
-
AuteurBerichten
-
27 september 2011 om 20:06 #17233144
Hallo ik ben nieuw op de site en mijn naam is martin, en ik heb een vraag Mijn astra 1.4 i F bj 1993 automaat en mijn wiellagers vooral linksvoor gaan te keer als een koffiemolen ,nou is de vraag kan ik zelf de lagers verniewen [ben handige harry] haha of moeten ze geperst worden ,en wat voor lagers ,ik heb gezien der zijn 4 soorten ik hoor graag advies alvast bedankt grt martin
28 september 2011 om 20:47 #17821706Het zijn perslagers bij een Astra F dus indien je geen persbank heb is het niet zelf te doen
29 september 2011 om 05:12 #17821707vaak zijn lagers er ook in te krijgen zonder persbank,dat doe je als volgt ,je legt het lager in de vriezer dan verhit je het stuk waar het lager in moet komen ,met een brander of gasfornuis dan pak je het lager uit de vriezer en, tikt em gelijkmatig erin.
1 oktober 2011 om 07:42 #17821708bij deze nog een reactie .
ik heb het al vaak gedaan een lager kost ongeveer 85€ is verschillend maar gemiddelde prijs
maar het werk dat je er aan hebt ,het lager uit het naaf huis halen is het ergste werk wat je maar tegen kan komen,ik heb ze met de dremel wel staan door slijpen en ik bedoel dan de buiten ring je rost de rest zo uit elkaar .
het monteren is als de boel goed schoon is niet zo,n werk lagerhuis/naafhuis wat aan warmen en het lager er duwen of met een draadeind er intrekken ga niet slaan dan is het weer exid .
is wel te doen ,maar je hebt wel wat zwaar gereedschap (bankschroef zware hamer grote doppen wat pas pijpjes ,draadeind en wat om aan te warmen)nodig en doe het niet op een krikje ,vul de boel dan goed uit .
en het lager is via kenteken bij http://www.winparts.nl of elke automateriaal zaak zo te halen ,bestellen
bert
1 oktober 2011 om 12:03 #17821709lager moet je ff bestellen op ebay in duitsland
kost je daar een tien euro ofprijzen wat ze hier in nederland vragen slaan nergens op
1 oktober 2011 om 15:20 #17821710ff bestellen op e.bay ???????15 € of meer vracht wat als je de verkeerde hebt ??????
ne dit soort spul haal je bij je automateriaal leverantier en daar ben ik zeg maar 45 € kwijt voor een skf lager en niet goed gewoon omruilen voor de juiste of de 2 of 3 mogelijk heden mee nemen en naderhand de boel verekenen .
kan je met een stuk uitlaat of wat dan ook doen .zoals je kunt lezen zijn er al meerdere mogelijk heden van lagers .
Bert
1 oktober 2011 om 16:13 #17821711Dan was het bij mijn Zafira A een stuk makkelijker. 3 bouten en het hele lager, met huis ligt er af.
Wel wat duurder bij vervangen. Prijs tussen 150 en 320 euro per wiel (afhankelijk van merk en adres)2 oktober 2011 om 22:09 #17821712@Famempeters wrote:
ff bestellen op e.bay ???????15 € of meer vracht wat als je de verkeerde hebt ??????
ne dit soort spul haal je bij je automateriaal leverantier en daar ben ik zeg maar 45 € kwijt voor een skf lager en niet goed gewoon omruilen voor de juiste of de 2 of 3 mogelijk heden mee nemen en naderhand de boel verekenen .
kan je met een stuk uitlaat of wat dan ook doen .zoals je kunt lezen zijn er al meerdere mogelijk heden van lagers .
Bert
zijn maar 2 soorten bij een astra
zit een paar mm verschil in diameter en breedte1.4 heeft de kleinste maat lager
dus wat is het probleem :agent2 oktober 2011 om 22:14 #17821713@rinus747 wrote:
Dan was het bij mijn Zafira A een stuk makkelijker. 3 bouten en het hele lager, met huis ligt er af.
Wel wat duurder bij vervangen. Prijs tussen 150 en 320 euro per wiel (afhankelijk van merk en adres)die wiellagers kosten op ebay rond de 50 euro
met abs en 5 gaats wiel bouten
maar een tipje hoor
voor juiste adres stuur je maar een pb :angel
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.