Wielen lopen aan corsa b gsi

Forumindex Forums Modellen Corsa Wielen lopen aan corsa b gsi

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur

Hallo opel liefhebbers. Een tijd terug heb ik me auto verlaagt. 3 tot 4 cm. Geen probleem. Alleen afgelopen weekend 5 man in de auto. Liepen de wielen achter aan. Rijd niet prettig. En het was nog een vrij rechte weg. Wat is dan het beste. Er liggen nou 185-60-14 banden op.

Mvg stefan

Lopen de banden aan de binnen of buitenkant van de wielkast aan??
    En wat is de ET waarde van je velg??
    Door een verkeerde ET waarde komen je wielen te ver naar binnen of buiten en kunnen ze aanlopen..

Wat ik bij m’n corsatje gedaan heb met velgen die aan de buitenkant van de wielkast aan liepen is ringetjes tussen de torsiearm van je ophanging en je remtrommel te doen waardoor je wiel achter wat negatief camber krijgt..
    Of dit voor de APK mag weet ik niet maar het aanlopen was daarmee wel verholpen zowel met een volle auto aan mensen en bagage..

Is wel goedkoop om te doen.. en anders kijken voor de juiste maat velgen…

Negatief camber maken is leuk, maar dan slijten je banden wel scheef af. En het lijkt mij ook niet positief voor je wegligging.
    De bandenmaat is goed, dus moet je het zoeken in je velgen.

Wat je niet vertelt is of je alleen verlagingsveren gebruikt hebt of dat je een set met veren EN dempers gebruikt hebt.
    Sport dempers “veren” ook minder in dan standaard dempers.

Eventueel kan je nog bumpstops plaatsen.

Niet meer met 5 mensen in je Corsa gaan zitten, of verlaging ongedaan maken.

Je zou getrokken bandjes kunnen monteren, aangezien het al niet zon hele grote bandjes zijn zou ik dit afraden.
    Enige wat ik je kan zeggen is, rol je wielkasten uit (Mits de buitenzijde aanloopt) koop velgjes met andere ET waard.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.