Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)

Forumindex Forums Techniek C20xe (2.0 16v) Wie ziet het lek? (was: cilinderbussen?)

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Auteur
    Berichten
  • #17707477

    origineel gepost door mr-turbo
    het lijkt of de achterste cilinder gelekt heeft naar het koelkanaal.
    er moet een mooie goed zichtbare zilveren rand rond de cilinder zitten, daar waar de metalen dichtring heeft gezeten.
    als er geen mooie volledig ronde afdrukking zit, heeft ie zeer waarschijnlijk daar gelekt

    hier een soortgelijke situatie, waar je het wat duidelijker kan zien,
    Het is weliswaar een ander soort pakking (multilayer staal met snijringen) maar het resultaat is hetzelfde..
    komt van m’n turbomotor af, zodra de vuldruk boven de 1,5 bar ging, begon de temperatuur op te lopen

    bij mij zat het probleem in de arp tapeinden voor de cilinderkop :thumbdown

    Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!

    #17707478

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door TheGeneral
    De meeste vrachtwagen ook

    Mijn MB truckje niet :jerry

    bij haar zusje (Atego 1217L Om604LA4 motor / 4.2 4cilinder diesel motor) moest een ander block in omdat deze geen losse bussen had.

    ow je zei de meeste haha..

    Bij mijn vorige MB truck is wel een keer een Cilinder bus vervangen, was vastgelopen bij stationair achter een paardetram aan sukkelen….

    had net een rit door europa achter de rug toen haha Bergen klimmen enzo, dan gebeurt dit bij geen belasting.

    Willem

    Willem

    Dat was zeker een actros of niet?

    #17707479

    Nope een powerliner 1820L van 1995

    Willem

    #17707480

    kop misschien eens laten afpersen uit voorzorg?
    Misschien dat hier een klein scheurtje in zit

    #17707481

    dat is wel beter en zekerals je het niet vertrouwd dan weetje zeker dat ie lek vrij is

    #17707482

    Normaal kun je het ook aan de zuiger en kleppen zien, de cilinder die de koelvloeistof verbrand is dan flink schooner dan de overige 3, soms wel zo erg dat de bovenkant van de zuiger nieuw lijkt!!!!!!

    #17707483

    Hij hoeft de koelvloeistof niet te verbranden, die hoeft niet eens in de cilinders te komen.
    De druk in de verbandingskamer is veel hoger als die van het koelsysteem, zodoende..;)

    #17707484

    Overdruk dop was die nog wel goed?

    en de waterpomp, die al gecheckt?

    #17707485

    origineel gepost door sw16v
    Overdruk dop was die nog wel goed?

    en de waterpomp, die al gecheckt?

    Waterpomp heb ik vervangen, dacht eerst dat die lek was
    Maarja, daarna had ik nog steeds dat ik steeds bij moest vullen, en als ik dan bubbeltjes zag bij gasgeven…

    Afpersen ga ik laten doen, wil hem ook laten vlakken, of iniedergeval laten kijken of dat nodig is…

    #17707486

    origineel gepost door Maartuh

    Kijk dat is wat duidelijker inderdaad. Ik hoor iedereen over ARP kopbouten, is dat nou aan te bevelen? Ik zag ze bij biesheuvel, 200 euro, daar stond ik wel van te kijken!

    200 euro??? :o Das wel heel erg asociaal duur.

    ARP kopbouten 120 euro ex verzenden. en ex 10% toeslag erbij vanwege slechte dollar euro koers.

    Klik: Flatlander IPP performance parts

    gr Roger

10 berichten aan het bekijken - 26 tot 35 (van in totaal 35)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.