Wie kent deze auto

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Wie kent deze auto

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Auteur

Hoi
    Ik ben net nieuw hier en ik ben al weer een tijdje opzoek naar en opel vectra 2.6 V6

Nu heb ik deze gevonden Opel Vectra Stationwagon 2.6 V6 Irmscher Look Navi/dvd/17″/schroefset/xenon/remus. Hij staat bij het volgende bedrijf te koop http://www.tenoeverautos.nl/cms/content.aspx?smid=29359&tp_id=3751&contentdivid=30345″ onclick=”window.open(this.href);return false;. Maar ik ben ben benieuwd of iemand deze wagen kent en mij er misschien meer over kan vertellen kwa
    plus en min punten. En hoelang deze automaat mee kan.

alvast bedankt

Even een plaatje erbij :thumb

dik ding alleen de wielen vind ik nie zo

ik ken de de auto niet ,maar ik vindt het zekers een hele net vec.

gr erik

Niemand die deze dikke Opel Vectra kent? :hmmz

Ik ken hem niet, maar zo op de foto’s te zien is het een hele nette auto.

Punten waar je op moet letten durf ik je niet te zeggen.

niet doen, je kan beter voor de 2.5 gaan. ik heb zelf een 2.6 en bij alle 2.6 gaan de kats kapot (1600 euro), je krijgt dan om de 10 dagen dat het mm lampje gaat banden. als het lampje brand heb je geen vermogen verlies, voor de apk maakt het ook niks uit want je co uitstoot blijft goed, er hangen totaal 5 kats onder de auto als ik het goed heb ( 2 aan elke cylinder rij en als ze samen komen hangt er ook nog een grote kat, daar achter hangt nog een middendemper en vervolgens de einddemper). verder kan je de egr niet afdoppen, dit kan wel bij de 2.5. verder heb ik geen problemen met de auto alleen is het jammer dat er geen 6 bak achter hangt.

Wow :wub !! Gaaf ding zeg Ik heb de 1.8i 16V versie, maar kan iemand mij vertellen welk type voorbumper hierop gemonteerd is en weet iemand waar deze te koop is!

Groet Greg

duitse sport ed. II bumper … in NL nooit geleverd officieel

@sjouke wrote:

duitse sport ed. II bumper … in NL nooit geleverd officieel

idd geproduceerd door zender en daarom ook vaak Zender bumper genoemd :angel
    ik heb er zelf ook de voor- en achterbumper van.

@greg wrote:

Wow :wub !! Gaaf ding zeg Ik heb de 1.8i 16V versie, maar kan iemand mij vertellen welk type voorbumper hierop gemonteerd is en weet iemand waar deze te koop is!

Groet Greg

wel een mooie vectra ..

Idd sport edition ii ……. en geen Irmsher?? Jullie zijn me net voor.

@fast cow wrote:

niet doen, je kan beter voor de 2.5 gaan. ik heb zelf een 2.6 en bij alle 2.6 gaan de kats kapot (1600 euro), je krijgt dan om de 10 dagen dat het mm lampje gaat banden. als het lampje brand heb je geen vermogen verlies, voor de apk maakt het ook niks uit want je co uitstoot blijft goed, er hangen totaal 5 kats onder de auto als ik het goed heb ( 2 aan elke cylinder rij en als ze samen komen hangt er ook nog een grote kat, daar achter hangt nog een middendemper en vervolgens de einddemper). verder kan je de egr niet afdoppen, dit kan wel bij de 2.5. verder heb ik geen problemen met de auto alleen is het jammer dat er geen 6 bak achter hangt.

5 kat’s ?? nee dat niet.. zijn er drie waarvan de twee direct aan het blok de gemeten kat’s zijn..
    Ik heb ook niet al te beste ervaring met mijn Y26SE als het gaat om de mm-storing die veroorzaakt wordt door niet helemaal goede katalysatoren :swear
    Maar wie weet zitten hier al nieuwe op :sleeping

Een EGR zit ook helemaal niet op de 2.6.. dus is het lastig afdoppen als die er helemaal niet is :angel

Ik vindt trouwens wel die blauwe slangenklemmen aan het inlaatspruitstuk OER-Lelijk :puke

Voor de rest kan het best een goede auto zijn.. neem iemand mee die er verstand van heeft !!

Grtz. Maurice

neem een Opcom setje /laptop mee om de ECU uit te kunnen lezen
    kun je gelijk zien of er foutcode P0406 in staat.

kheb de lambda’s bij de kats geteld, 2 lambda’s per kat, foutje. maar geen egr, daar is volgens mij een topic over geweest dat je niet af kon doppen, volgens mij met wim, maar dat weet ik niet zeker.

@sw_reijnders wrote:

Wat is P0406 Bas ??

p0406 klep uitlaatgasrecirculatie A: Hoog ingangs signaal
    de rij storingen die volgen op p0406 hebben alle betrekking op de EGR, en Verarmde katalysatoren, bijde zijn niet aanwezig op deze motor.

=================================================================================================

de 2.5 V6 EGR kan je prima afdoppen rijdt al 6 jaar zo rond..

de 2.6 V6 heeft Geen EGR.

=================================================================================================

2.6 V6

Codes p0170 en p0173 zijn het meest waarschijnlijk

en verder alle storingen tussen p0130 en p0175, deze hebben allemaal betrekking tot de meetwaarden van de lambdasondes.

Willem

@mbvectrav6 wrote:

@sw_reijnders wrote:

Wat is P0406 Bas ??

oh dat dat die fout was van die lambda sensors :angel
    blijkbaar niet helemaal dus :hmmz

het ging er iig maar om dat je kan zien dat de kat’s en lambda’s iig goed werken :vertag

zolang er geen meldingen staan die betrekking hebben op de werking hiervan is het goed

let op codes kunnen net gewist zijn, rijdt m tijdens een testrit daarom GOED en dan ook GOED lang en Goed warm…

Willem

als ze te wissen zijn wel, is ook niet altijd mogelijk ;)

meestal deze wel…

als de motor koud is zijn ze zowiezo te wissen dan werken de lambda’s nog niet.

Willem

Strakke bak hoor!

@wim-v6 wrote:

meestal deze wel…

als de motor koud is zijn ze zowiezo te wissen dan werken de lambda’s nog niet.

Willem

Als ik mijne reset / wis.. dan blijft het lampje dagen uit.. vorig jaar ook heleaal naar Sevenum gereden en het lampje bleef uit.. pas op de terugweg ging die weer aan (mm-lampje)
    En is altijd de P0430 bij mij. :swear

Das een mooi ding

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.