Wie kan mijn helpen??

Forumindex Forums Techniek Ecotec Wie kan mijn helpen??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213145

    Wil mijn egr klep afdichten, nu heb ik zon plaatje maar als ik die er tussen doe gaat mijn lampje op het dashbord branden.
    ahoe kan dat en wat kan ik er aan doen?

    Alvast bedankt

    #17537532

    Welk motortype??

    Willem

    #17537533

    origineel gepost door wim-v6
    Welk motortype??

    Willem

    Het is een Astra g HB van 1999
    Er licht een 1600 16v in X1.6XEL.
    Hoop dat je nu wat meer weet.

    #17537534

    je laat wel de stekker erop zitten neem ik aan ??

    #17537535
    Quote:
    origineel gepost door 14XE
    je laat wel de stekker erop zitten neem ik aan ?? [/quote

    Ja die laat ik er op zitten.
    Doe alleen het plaatje met gat er tussen, dan gaat het ff goed en als ie warm is gaat mijn lampje branden.

    #17537536

    plaatje met gat????????????????

    je moet er een dicht plaatje tussen doen

    #17537537

    origineel gepost door 14XE
    plaatje met gat????????????????

    je moet er een dicht plaatje tussen doen

    Heb ook al een dicht stukje blik geprobeerd maar dan gaat het lampje nog branden.

    #17537538

    natuurlijk gaat het lampje branden…

    omdat je je management in de zeik probeert te nemen, de motor zal er echter niet minder door presteren

    zijn maar een paar motoren die geen foutcode geven als je de egt afdopt… 1 daarvan is de x25xe…

    en als je geen code wil,moet je nog een egr klep erbij halen, die naast je oude loshangen aan de stekker (dus niet inbouwen ), dan gaat je lampje niet aan

    #17537539

    origineel gepost door TRPower
    natuurlijk gaat het lampje branden…

    omdat je je management in de zeik probeert te nemen, de motor zal er echter niet minder door presteren

    zijn maar een paar motoren die geen foutcode geven als je de egt afdopt… 1 daarvan is de x25xe…

    en als je geen code wil,moet je nog een egr klep erbij halen, die naast je oude loshangen aan de stekker (dus niet inbouwen ), dan gaat je lampje niet aan

    Kan dus geen kwaad?
    Kan je dat niet uit zetten dan?

    #17537540

    je kan natuurlijk je lampje eruit halen haha :p

    maar dat is niet de oplossing…

    gewoon nog een egr klep halen, desnoods 1 op de sloop, die goed schoonmaken en die aansluiten ipv degene die nu gemonteerd zit… dan krijg je geen codes

    #17537541

    origineel gepost door TRPower
    je kan natuurlijk je lampje eruit halen haha :p

    maar dat is niet de oplossing…

    gewoon nog een egr klep halen, desnoods 1 op de sloop, die goed schoonmaken en die aansluiten ipv degene die nu gemonteerd zit… dan krijg je geen codes

    LET OP!!

    bij de Astra-G X16XEL moet je een plaatje halen met 1 gat.

    EGR van deze motor opent naar buiten en kan nu niet meer bewegen.

    pakking met gat halen, gat komt bij de plunjer

    als je een pakking met 1 gat erin hebt, geeft dat hetzelfde effect als een EGR los ernaast hangen.

    kan het zo zijn dat je EGR klep zelf kapot is, dan gaat ie alsnog in storing, dan een goede EGR zoeken.

    Deze kan je pakken van:

    – X16SZR: Astra-F ’96 ’97 – Astra-G – Vectra-B
    – X16XEL-II: Astra-G ’00 – Zafira-A < '00
    – Z16SE: Astra-G ’00 > – Combo-C ’01 > ’04
    – Z16XE: Astra-G ’00> – Zafira-a ’00 > – Vectra-B ’00 >
    – X18XE1: Astra-G < '00 – Zafira-A ’00
    – Z18XE: Astra-G ’00 > – Zafira-A ’00 > – Vectra-B ’00 > Corsa-C ’01 >

    Willem

    #17537542

    he wim zit zoon geval ook op mijn 2liter 8 klepper in mijn omi
    van 95.
    vgr tonsr.

    #17537543

    zit een ander type op…

    deze geven nagenoeg nooit problemen (vacuum bediend, alleen elektrisch gecontroleerd).

    Wel opletten op vervuiling gasklep, en verstoppen carterventilatie regelklep pijpje.

    HOE OPBOREN VAN PIJPJE CARTERVENTILATIE:

    Hierbij hoe op te boren van pijpje op gasklephuis.

    Demonteer gasklephuis:

    – Luchtslang afnemen
    – vacuum slangen afnemen
    – stekker(s) afnemen
    – gaskabel (en evt Cruise Control kabel losmaken) (klemmetje draaien en uittrekken
    – 4 moeren waar huis mee vastzit los maken

    edit: evt gaskabel os maken als gasklephuis los is kan je er makkelijker bij

    opm: Let op dat voetpakking van gasklephuis nog heel is, anders vervangen

    =================================================

    opboren van pijpje:

    * max 1mm groter maken

    – gasklephuis op zijn kop leggen

    – van buiten naar binnen

    foto van gasklephuis:

    nadat de gasklep is opgeboord:

    ==================================================

    EXTRA:

    maak gelijk gasklep en alle pijpjes goed schoon met remmen reiniger

    maak ook de stappen motor (ronde ding aan gasklehuis schoon:

    – Demonteer stappen motor dmv 2 boutjes (torkx) los te draaien
    – probeer pakking heel te houden, kun je hem weer gebruiken.

    gasklep van bovenaf:

    Willem

    #17537544

    origineel gepost door wim-v6

    origineel gepost door TRPower
    je kan natuurlijk je lampje eruit halen haha :p

    maar dat is niet de oplossing…

    gewoon nog een egr klep halen, desnoods 1 op de sloop, die goed schoonmaken en die aansluiten ipv degene die nu gemonteerd zit… dan krijg je geen codes

    LET OP!!

    bij de Astra-G X16XEL moet je een plaatje halen met 1 gat.

    EGR van deze motor opent naar buiten en kan nu niet meer bewegen.

    pakking met gat halen, gat komt bij de plunjer

    als je een pakking met 1 gat erin hebt, geeft dat hetzelfde effect als een EGR los ernaast hangen.

    kan het zo zijn dat je EGR klep zelf kapot is, dan gaat ie alsnog in storing, dan een goede EGR zoeken.

    Deze kan je pakken van:

    – X16SZR: Astra-F ’96 ’97 – Astra-G – Vectra-B
    – X16XEL-II: Astra-G ’00 – Zafira-A < '00
    – Z16SE: Astra-G ’00 > – Combo-C ’01 > ’04
    – Z16XE: Astra-G ’00> – Zafira-a ’00 > – Vectra-B ’00 >
    – X18XE1: Astra-G < '00 – Zafira-A ’00
    – Z18XE: Astra-G ’00 > – Zafira-A ’00 > – Vectra-B ’00 > Corsa-C ’01 >

    Willem

    Heb een pakking met gat er in, dus die er tussen en dan?
    Want nu gaat me lampje branden.

    #17537545

    ja pakking met gat erin.

    Willem

    #17537546

    origineel gepost door wim-v6
    ja pakking met gat erin.

    Willem

    Heb zon pakking met gat er in.
    Nu heb je als je je klep bekijkt 2 rande gaten waarvan er met een dingetje er, hoe moet me pakking met gat liggen dan?

    #17537547

    Open deel van de pakking moet op het gaatje met ding erin.

    Willem

    #17537548

    origineel gepost door wim-v6
    Open deel van de pakking moet op het gaatje met ding erin.

    Willem

    Gaan we dat proberen deed hem verkeerd om.
    Morgen ff doen kijken of me lampje dan nog gaat branden.

    #17537549

    hoop t van niet.

    Voorals nog kan het voorkomen dat AF EN TOE je mm lampje tijdens rijden gaat branden, deze is dan weer uit na volgende start.

    dit is echter zonder nadere gevolgen.

    Willem

    #17537550

    Ik heb op mijn x 16 xel de EGR afgedopt zoals Wim beschrijft en ik heb nergens last van ook het mm lampje komt niet bij .

    wel verzekerd EGR goed en goed schoon gemaakt en plaatje orgineel Opel opgehaald e 11 en dit gemonteerd en als je de vorm bekijkt kan hij maar op een manier geplaatst worden .

    maar het was mij gelukt om de EGR verkeerd om te monteren dus zeg nooit het gaat niet ,,en ik had wel zo me best gedaan .

    SUCCES BERT

    #17537551

    origineel gepost door wim-v6
    hoop t van niet.

    Voorals nog kan het voorkomen dat AF EN TOE je mm lampje tijdens rijden gaat branden, deze is dan weer uit na volgende start.

    dit is echter zonder nadere gevolgen.

    Willem

    Soms gaat me lampje branden, hoe kan het dat het bij andere niet gebeurd?
    Heb een pakking met 1 gat er in en zo gemonteerd als dat het moet gat bij de plunjer.

    #17537552

    Als ie DIRECT gaat branden zal de EGR kapot zijn.

    en als ie af en toe gaat branden is er niks aan de hand, als het lampje nooit gaat branden zal er veelal rustig gereden worden zodat waarden niet worden overschreden.

    Willem

    #17537553

    origineel gepost door wim-v6
    Als ie DIRECT gaat branden zal de EGR kapot zijn.

    en als ie af en toe gaat branden is er niks aan de hand, als het lampje nooit gaat branden zal er veelal rustig gereden worden zodat waarden niet worden overschreden.

    Willem

    Hij gaat afentoe branden,
    Bedankt verder

    #17537554

    egr wordt tijdens deceleren gecontroleerd door het vacuum(map sensor) de egr wordt dan volledig open gestuurt.
    als de de waarden dan niet overeenkomen met de in de uce geprogrammeerde waarden gaat het mm branden.

    door de dichte pakking wordt het verbrandingproces echter niet verstoort en blijft de motor goed lopen.

    de egr werkt alleen op deellast tussen 10 tot 85 procent van het vermogen wanneer er minder of meer gevraagt wordt is de egr dichtgestuurt.

    dit verklaart ook gelijk het probleem dat bij een defect egr de motor beroert loopt, door koolafzetting in de egr-klep loopt de klep niet meer dicht en blijft een stukje open staan.

    doordat de uitlaatgassen nu over het hele vermogen gebied vrijspel hebben gaat de motor beroert lopen

    #17537555

    Wim,

    Ik heb ook het gaatje in het gasklep huis iets opgeboord, en hierdoor ging die heel beroerd stationair lopen. Ik heb er uiteindelijk maar een boutje aan de nippelkant ingedraaid, en deze weer op de orginele diameter geboord.

    Enig idee wat’s wrong?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.