wie kan mij helpen of adviseren

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum wie kan mij helpen of adviseren

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur

geachte mensen,

Ik heb een opel vectra 1.9 CDTI uit 2006 diesel station. vectra C

De roetfilter zat vol dus hebben ze bij de garage de katalysator verwijderd en een pijp eraan gelast.
    De katalysator was met een lampdesonde. sensor
    De auto geeft nu problemen.
    Diagnose:

De verbruik gaat van 0.5/l naar 1.7 tot 2.2/l als de auto stationair draait. er komt heel veel rook uit de uit laat en de motor trilt en de toerentaller gaat op en neer.

Zodra je de auto uit zet en weer aan doet is alles normaal maar zodra je gaat rijden krijg je het zelfde probleem weer.

Nou is mij verteld omdat de software een signaal verstuurd na de katalysator maar de katalysator is verwijderd dus de singaal niet wordt ontvangen dat het probleem daardoor komt.

En dat ik de software moet aanpassen.

Mijn vraag is als ik de software laat aanpassen zodat die de singaal niet meer verstuurd is het probleem dan opgelost?

Software aanpassen, nee hoor, een Roetfilter ertussen, anders ga je je waarden niet halen bij een ROETMETING!!!

roetfilter vol = geforceerd regenereren en dat keer zovaak tot ie weer redelijk schoon is…

Dus er kan zo weer een roetfilter ondergeplakt worden, ik heb het al in een andere post van je geplaatst dat dit problemen gaat geven…

daarbij komt het verhaal nog of het uberhaupt wel mogenlijk is om andere software te laden..

en dat het roetfilter dicht gaat zitten is meestal toch de schuld van de bestuurder, die heeft niet vaak genoeg zijn regeneratie proces af laten maken…

Willem

Klasse :jerry Dit ben ik al minstens een jaar aan het uit zoeken en vorder redelijk.

Ja het is mogelijk om je dpf er onder uit te schroeven. Niet je katalysator is verwijderd maar je roetfilter (dpf) Die sensor moet je niet verwijderen want dan gaat de hele zaak uiteindelijk in noodloop. Je katalysator zit gewoon nog op je downpipe :angel Nu je de hele zwik hebt verwijderd meet ie idd geen druk verschil meer en raakt de ecu in de war. Wat hebben ze trouwens met de 2 toevoerleidingen gedaan voor het regenereren???? Hangen die nu gewoon los?? Dan kan het zijn dat je gewoon diesel op straat staat te strooien :hmmz Je moet zo ie zo je oude dpf er weer onder zetten en de sensor weer terug plaatsen. Met een beetje mazzel doet dan alles het weer. In het minst erge geval dien je de dpf opnieuw met een TECH2 aan te melden en in het ergste geval mag je een heel nieuw dpf kopen en deze dan aanmelden met de tech 2.

Als het je lukt om de oude dpf weer terug te plaatsen met sensor kun je 2 dingen doen:

1 gewoon geforceerd regenereren, dit kan met de tech 2 en ook met de opcom.
    2 DPF van binnen helemaal leeg halen maar de sensor laten zitten. dan naar een beter tune bedrijf (EDS Duitsland) en de regeneratie software matig uit laten zetten.
    Vervolgens ook gelijk een programma laten schrijven welke ‘m weer met een flash unit (IPF EDS) kan aanzetten opdat je bij de APK de visuele alsmede de roetmeting check kan doorstaan. Anders wordt de vec als nog bij de apk afgekeurd met de boodschap dat je een nieuw dpf dient te plaatsen.

Nou nog de vraag uit niewsgierigheid……Welke garage heeft dit verzonnen????? :puke

Groet jraaf

nou idd.. die vraag had ik ook… wie verzint zoiets?? help ff je auto naar de klote :shock:

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.