wie kan mij helpen hiermee

Forumindex Forums Modellen Tigra wie kan mij helpen hiermee

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

ik wil graag weten

mijn co2 is te hoog voor de keuring

wat kan dit zijn kat of lambda sonde

moet ik een van deze 2 vervangen

ook heb ik een open filter erop zitten

kan dit de co2 verhogen of

en vraag 2

ik moet me wiellagers vervangen links en rechtsachter vervangen

zijn dit losse lagers of

zitten die los in de wiel trommels

wie kan mij hier antwoord opgeven

grts

tigra dre

Wiellager zaten in de trommels dacht ik..

Te hoge CO2? Ik denk dat je CO bedoelt. Lamda zou kunnen, dit kan je uitlezen, moet tussen de 0.1 en 0.9V schommelen bij verhoogd toerental. Kat kan natuurlijk ook, deze hoort het weg te filteren.

denk eerder de katalisator kapot,had mijn vorige auto namelijk ook..

bij lambda kapot kan hij teveel benzine inspuiten = hoge co waarde, dit kun je uitsluiten door hem uit te lezen en naar de lambda waarde te kijken. kleine moeite

alvast bedankt moet je dan de computer uitlezen klopt dat en en waar zit

deze bij een tigra van 1995

is dit net als honda crx dat werkt met een rood lampje dat knippert

hoor het graag

grts

tigra dre

nope, dat is code lezen, en dat heeft nou juist geen zin, want er zijn geen foutcodes..

Opels lezen nog makkelijker uit trouwens, met een paperclip 2 bepaalde pinnen doorverbinden en contact aan, gaat je motorregel lampje de codes weergeven…

maar jij moet de waarden van de lambda sonde controleren..

Willem

waardes van de lambda kun je dmv een scope meter zichtbaar maken,de meeste garages hebben wel 1 door de meter tussen de lambda en de ecu aantesluiten kun je dit uitlezen, een goede lambda laat een sinus beweging zien(golf omhoog te rijk mengsel en een golf omlaag te arm mengsel)

indien er een flatline onstaat dan is je lambda dood.

indien je lambda wel een sines beweging laat zien op de scope dan is je kat defect, ga niet ff lukraak onderdelen vervangen want dat kost alleen maar onnodig veel geld.

eerst de oorzaak opsporen dan onderdelen vervangen en niet andersom :vertag

begin als eerste de orginele luchtfilter er weer op te zetten openluchtfilters zijn bagger.

ga vervolgens eens goed planken zodat alles goed schoonbrand.

controleer vervolgens je lambda dmv een scope gevolgt door een 4 gas meting.

co is bij deze motoren niet af te stellen deze waardes zijn vastgelegt in de ecu (ken velden) en kunnen niet aangepast worden

Gewoon de Tech 1 eraan hangen, dan zie je ook alle waardes. Je ziet snel genoeg of de lambda dood is, als hij nooit boven de 0.7V komt of onder de 0.3V. Als hij gewoon keurig alle waardes laat zien tussen 0.1 en 0.9V is hij goed

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.