Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Wie kan mij AUB helpen met mijn klacht???!!!!
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 6 maanden geleden door
KadAstra-EF.
-
AuteurBerichten
-
9 juni 2011 om 16:32 #17223324
Boes
DeelnemerHallo allen,
Ik heb een astra station 1.6 uit 1999. Ik heb al een tijdje last van het volgend probleem;
Als ik op de snelweg 120 rij dan gaat op een gegeven moment het storingslampje branden, auto begint te schokken en de toerenteller gaat op en neer van 4000 naar 1000 .
Als ik mijn auto uitgeschakeld heb en weer start kan ik weer een stuk rijden.
Nadat mijn auto was uitgelezen bij een garage kwam hier niks uit. :( :hmmzVorige week had ik mijn trailer achter mijn auto en op een 80 km weg begon hij weer te schokken, mijn storingslampje ging wederom flikkeren en de toerenteller sloeg nu uit naar 6000-7000 toeren.
Auto opnieuw uitgeschakeld en na zo’n 20 sec. weer gestart. Hierna kon ik weer een stuk zonder problemen rijden.Eerst dacht ik aan sluge maar volgens meerdere monteurs was dat minimaal.
Een maat van mij denkt aan de kabels, ontsteking of aan de bobine.Wie heeft hier “ervaring” mee of wie heeft ook met dit probleem te maken gehad???
Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen voordat ik van alles laat vervangen waaraan het niet aan ligt.Alvast bedankt voor het meedenken en evt. advies.
m.vr.gr.
Boes9 juni 2011 om 17:48 #17697459wim-v6
DeelnemerToerental sensor kapot, deze zit bij de Krukaspeolie van de V-snaar
9 juni 2011 om 21:31 #17697460Boes
Deelnemer@wim-v6 wrote:
Toerental sensor kapot, deze zit bij de Krukaspeolie van de V-snaar
Hey wim,
Bedankt voor je reactie!
Kan de motor hierdoor gaan stotteren als de toerental sensor kapot is en hoe groot is de kans dat dit het probleem is?Groetjes!!
9 juni 2011 om 21:35 #17697461Anoniem
GastAls Wim het zegt, ga er dan maar van uit dat het klopt. Wim is ons forummedium. :wors
Sterkte met de storing, en hopelijk snel weer lekker rijden. Welkom op het forum9 juni 2011 om 21:39 #17697462Boes
DeelnemerSenatorman wrote:Als Wim het zegt, ga er dan maar van uit dat het klopt. Wim is ons forummedium. :wors
Sterkte met de storing, en hopelijk snel weer lekker rijden. Welkom op het forum[/quotAls het aan de toerentalsensor ligt geeft hij dit dan ook aan als ik mijn auto uit laat lezen???
11 juni 2011 om 12:34 #17697463miral astra
Deelnemer@Boes wrote:
@Senatorman wrote:
Als Wim het zegt, ga er dan maar van uit dat het klopt. Wim is ons forummedium. :wors
Sterkte met de storing, en hopelijk snel weer lekker rijden. Welkom op het forum[/quotAls het aan de toerentalsensor ligt geeft hij dit dan ook aan als ik mijn auto uit laat lezen???
er zijn hier een paar mensen die echt, heel veel verstand hebben van oplossen van problemen! en geloof mij die meneer wim V6 die heeft er verstand van! dus als ik u was zal ik die sensor gaan vervangen!
eigenlijk wat meneer senatorman al aangeeft :jerry
11 juni 2011 om 14:35 #17697464wim-v6
Deelnemer@Boes wrote:
@Senatorman wrote:
Als Wim het zegt, ga er dan maar van uit dat het klopt. Wim is ons forummedium. :wors
Meestal niet, dit puur omdat de deze motoren het verschil tussen sensor storingen de vorm van onderbrekingen en motor uit / aan als gelijk zien, in het geval van de krukassensor.
Dat wil zeggen zodra de sensor vervelend gaat doen, deze sensor dus kortstondig geen signaal geeft, dat ziet de motorcomputer op zijn beurt weer als een motor welke niet ingeschakeld is.
Er word dan geen storing opgeslagen.
Echter bij uitlezen van de storingscodes met uitgeschakelde motor kan de storing p0335 motortoerental signaal – geen signaal worden weer gegeven, dit alleen omdat er geen signaal is omdat de motor UIT staat.
Willem
11 juni 2011 om 14:42 #17697465KadAstra-EF
Deelnemer@miral astra wrote:
@Boes wrote:
@Senatorman wrote:
er zijn hier een paar mensen die echt, heel veel verstand hebben van oplossen van problemen! en geloof mij die meneer wim V6 die heeft er verstand van! dus als ik u was zal ik die sensor gaan vervangen!
eigenlijk wat meneer senatorman al aangeeft :jerry
Zo is dat !!!
meneer Wim-V6 heeft ervoor gezorgd dat mijn klacht aan de Vectra B van mn pa is opgelost !!!!!
Wim zei: vervang de nokkenassensor, heb ik dus gedaan en WEG was de klacht. :thumbup :thumbup :thumbupWelkom trouwens hier op dit forum.
Voor het plaatsen van foto’s en een avatar verwijs ik je graag naar het volgende topic:Hartelijke groet, Rik
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.