Wie is er bedreven in het solderen van fijne elektronica?

Forumindex Forums Modellen Astra Wie is er bedreven in het solderen van fijne elektronica?

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur

Wil de SMD LED’s in mn ECC computer een andere kleur hebben, wie kan dit voor een vergoeding?

LEDS in TC schakelaar en stoelverwarming moeten trouwens ook..

robert_corsa had ook overal blauwe leds in al die knoppen zitten. knoppen als raambediening en stuurwielbenieding o.a. dat is allemaal soldeerwerk. misschien weet hij het?

volgens mij is het makkelijker dan het lijkt, ik zit op het corsa-d UK forum, daar heeft zo ongeveer iedereen die ledjes overal gesoldeerd, geen werk wat ze daar uitbesteden iig.
    misschien eens een kijke nemen op hun forum? staan genoeg tutorials als je het zelf aan durft. alleen een fijn soldeersetje aanschaffen :)

@derartz wrote:

robert_corsa had ook overal blauwe leds in al die knoppen zitten. knoppen als raambediening en stuurwielbenieding o.a. dat is allemaal soldeerwerk. misschien weet hij het?

Klopt, die heb ik nu in mijn bezit :thumb

ze zijn blauw verlicht, en als de stoelverwarming is in geschakeld brandt het controle lampje rood

stelt ook niks voor als je in gedachten houdt dat ze + en – hebben

Ja je moet natuurlijk wel kijken of de anode an kathode op de juiste kant zitten anders geeft hij echt geen licht

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

De leds die veel mensen gebruiken waaronder Robert, zijn van Crazyleds.cu.uk zover ik weet.

Die zijn door crazyleds zelf zo gemaakt. je kunt ze dus daar gewoon kant en klaar kopen. Raam schakelaar, lichtschakelaar, verwarming, enzo.

Ook Ledman die een Opelclub heeft namelijk astrafriends.BE doet dit soort dingen custom made. Moet je maar eens kijken.
    :wub Weet dat er veel mensen bij hem langs gaan om verschillende dingen te laten maken met Leds. ;)

Hey als het mij lukt zonder fouten wil ik die van jou ook wel doen

Heb er nu 6 van de 18 gedaan van de ECC computer. 6 stuks zijn nog simpel te doen…maar 6 andere ga je gewoon echt niet bijkomen zonder het hele LCD scherm los te solderen volgens mij.

@patrickww wrote:

@derartz wrote:

Klopt, die heb ik nu in mijn bezit :thumb

ze zijn blauw verlicht, en als de stoelverwarming is in geschakeld brandt het controle lampje rood

die heb ik toen voor robert gesoldeerd ;)
    heb er behoorlijk wat ervaaring mee maar tja is niet zo makelijk als ze zeggen,
    je moet een vaste hand hebben en heel fijn kunnen solderen kan je dat dan is het geen probleem natuurlijk.

een dunne soldeerpunt en een +2,5 bril van de hema doet wonderen, maar als je geen vaste hand hebt dan zou ik er niet aan beginnen.

Mark
    http://www.AstraTuningClub.nl

Ledman van het astrafriends belguim forum. Doet dit .

Ff infomeren daar.

Thanx

ik kan je wel zeggen dat in de tc schakelaar er een gewoon klein gloeilampje inzit als je het knopje eraf wipt
    zal morgen eens een reserve stoelverwarmingsknop open wippen kijken wat daar inzit

wens je veel plezier als je daar andere ledjes in gaat solderen :jerry

Grtz Denny

Nog 5 van 18 te gaan van ECC unit…. heb de stoelverwarming vandaag even open gehad en dat stelt eigenlijk geen drol voor. Makkelijk zelf te doen.

ben benieuwd naar het resultaat man :kewlpics

heb de stoelverwarming ook zelf gedaan en de tc schakelaar ook zitten nu gewone ledjes in en de rest zitten overal smd ledjes in dat heeft pap hier gedaan ma wat ik heb gedaan was vrij simpel :)

:kewlpics :D

ja heb er foto’s van probere te trekken maar lukte niet echt ofwel zag je het niet met de flits ofwel was het te donker en werd het heel troebel :)

haha ken het probleem met foto’s maken ,je krijgt er een vertekent beeld van

dit zijn de beste foto’s die ik ervan kon maken net :)
    int echt is het veeeel mooier hoor :)

mooi man :jerry
    tenminste beter dan dat gele licht :thumb

ECC met rood gesoldeerde verlichting. Beste foto die ik kon maken, in het echt veel mooier inderdaad.

24 berichten aan het bekijken - 1 tot 24 (van in totaal 24)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.