Wie helpt mij met mijn stukke Zafira

Forumindex Forums Modellen Zafira, Sintra (MPV’s) Wie helpt mij met mijn stukke Zafira

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #17236345

    Ik reed van de week weg van mijn werk en na 250 meter begon het motormanagement lampje te branden en klonk het of hij op 3 poten liep erg onregelmatig en weinig vermogen. Het blok lag behoorlijk te shaken.

    Ik hoorde iets van de bobine of de bougies

    Wie helpt mij want ik kan er zo niet mee rijden en moet niet te lang gaan duren.

    #17865067

    uitlezen denk ik?

    grote kans dat t bobineblok defect is ja

    #17865068

    ok ja uitlezen kost ook al een gods vermogen…

    Ik heb al geinformeerd heb voor 188 euro een nieuwe bobine…

    #17865069

    uitlezen bij de opel dealer is iets van 20 euro.. Als je dan weet wat het is ben je er toch
    gelijk van af??

    Gr Robin

    #17865070

    Autorijden kost geld….

    #17865071

    @AstraElvis wrote:

    ok ja uitlezen kost ook al een gods vermogen…

    Ik heb al geinformeerd heb voor 188 euro een nieuwe bobine…

    eerst uit laten lezen, anders ga je dingen vervangen die helemaal niet kapot blijken te zijn.
    ben je nog meer kwijt.

    #17865064

    @Silver wrote:

    @AstraElvis wrote:

    ok ja uitlezen kost ook al een gods vermogen…

    Ik heb al geinformeerd heb voor 188 euro een nieuwe bobine…

    eerst uit laten lezen, anders ga je dingen vervangen die helemaal niet kapot blijken te zijn.
    ben je nog meer kwijt.

    ja klopt ga dinsdag maar ff bellen denk ik met de heren van opel…..

    Maar had gehoopt iemand te treffen die het al eerder had meegemaakt…

    #17865073

    Heb mn Zafira B van de weerk uitlaten lezen…

    kosten…… 36,70 euro

    Deze kosten zijn minder dan onnodig dingen te vervangen die niet kapot zijn

    Voor 50 euro zijn er zelfs al setjes op internet te koop om zelf de BC uit te lezen via USB en eigen laptop of computer

    #17865074

    Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:

    1. sluit de portieren.
    2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
    3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
    4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
    5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.

    Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).

    #17865075

    Handige tip Zafirart!
    Werkt dit op meer modellen van Opel ook?
    Groet, M@rco

    #17865076

    bobineblok vangen kost zoon 100 euro die heb ik al vaak vernieuwt kan je zelf ook

    heb je pas een beurt laten doen of zelf de bougies vervangen dat is meestal het probleem dan treken ze hem eruit (scheef) of met een schroefendraaier en dan scheurt die inwendig en dan loopt die op 3 piten of hij gaat op 3 piten loopen als je in een bocht zit en dan kom je de bocht weer uit en loopt die weer goed opel heeft ook speciaal gereedschap voor om hem eruit tehalen (dit gebruiken ze ook niet alemaal )

    #17865077

    @16v kadett c wrote:

    bobineblok vangen kost zoon 100 euro die heb ik al vaak vernieuwt kan je zelf ook

    heb je pas een beurt laten doen of zelf de bougies vervangen dat is meestal het probleem dan treken ze hem eruit (scheef) of met een schroefendraaier en dan scheurt die inwendig en dan loopt die op 3 piten of hij gaat op 3 piten loopen als je in een bocht zit en dan kom je de bocht weer uit en loopt die weer goed opel heeft ook speciaal gereedschap voor om hem eruit tehalen (dit gebruiken ze ook niet alemaal )

    nee de bougies zijn niet vervangen want hij liep altijd gewoon goed dus zag ik het nut niet om ze te vervangen…

    Misschien doe ik het nu wel meteen…

    Groetjes

    #17865072

    @marcooh wrote:

    Handige tip Zafirart!
    Werkt dit op meer modellen van Opel ook?
    Groet, M@rco

    Hoi M@rco,
    voor de Astra vanaf het H-model, meen ik en voor de Signum.
    Iig kan het eenvoudig/veilig in ieder (nieuwer) model worden uitgeprobeerd.
    groet,Art.

    Eventueel kan ik de fout-codes posten. De foutcode P0115 is hetzelfde
    bij verschillende merken :-o

    #17865080

    goede avond ik heb ook een probleem met mijn zafira uit 1999 met 1,6 16 klepper
    hij loopt ook op 3 cilinders dit is onder het rijden gebeurd nu ben ik bij een opelgarage geweest maar die konden mijn niet zeggen wat de fout was
    ik heb zelf al de bougies vernieuwd 1 zag er niet goed uit
    heb de tandriem gecontroleerd die staat goed is bij 166000 km vernieuwd staat nu op 176000 km
    bij de opel garage konden ze me niet echt verder helpen het uitlezen heeft niet iets specefieks opgeleverd bombine lijkt goed tezijn wat zou het kunnen zijn
    wie o wie weet een op lossing
    bvbd groetjes teus

    #17865081

    Bij mij was het zeker de BOBINE kost bij rijsbergen rond de 135 euro nieuw Ik heb hem nu verkocht de auto maar hij gaat weer lang mee hoop ik voor de nieuwe bestuurder…

    #17865082

    @ZafirArt wrote:

    Bij Zafira B kan de code eenvoudig uitgelezen worden zonder apparatuur:

    1. sluit de portieren.
    2. trap het rempedaal en gaspedaal, allebei in en hou ze in getrapt.
    3. zet de auto op contact (!!), dus NIET starten.
    4. na enkele seconden verschijnt in de km-dagteller, “ECN” en daaronder een 6-cijferige code.
    5. noteer een “P” en de eerste 4 cijfers van de 6-cijferige code.

    Bijv. ECN 011514 wordt dan P0115 (defecte sensor motortemp).

    Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
    Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
    of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.

    #17865083

    @GRSBK wrote:


    Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
    Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
    of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.

    Ze worden kortstondig achter elkaar getoond.
    Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
    ;)

    #17865084

    @ZafirArt wrote:

    @GRSBK wrote:


    Stel dat er meerdere foutcodes in zitten.
    Laat hij deze kortstondig achter elkaar zien
    of kan hij er maar 1 tegelijk laten zien.

    Ze worden kortstondig achter elkaar getoond.
    Als het te snel gaat, eenvoudig opnieuw proberen.
    ;)

    oke maar hoe moet je dit allemaal doen als je een startknop hebt in mijn geval
    want als je de 2 pedalen intrapt en vervolgens de knop indrukt wil de auto starten…

    #17865085

    Laat maar…..
    een portier was niet goed gesloten

    #17865086

    ok, dus ook al heb je een start/stop knop, dan werkt het ook.
    nog foutcodes gelezen ?

    #17865078

    @ZafirArt wrote:

    ok, dus ook al heb je een start/stop knop, dan werkt het ook.
    nog foutcodes gelezen ?

    allemaal nullen!

    Dus mn wervelklep is niet meer vastgelopen (p1112)
    daar heb ik namelijk geregeld problemen mee…..

    #17865087

    Mooi !
    Waren er naast de P1112, nog andere codes (misschien P1191) ?

    #17865088

    Geen andere codes gezien.

    maar nog even een vraagje over deze handeling, het eigenhandig uitlezen.
    Ik heb uit een eerder Topic wel eens begrepen dat je met deze handeling de onderhouds interval verwijderd.(het steeksleuteltje verwijderen)
    Maar uitlezen dat wist ik niet dat het op dezelfde manier moest.

    #17865089

    Het onderhoudsinterval is te resetten door de knop van de dag-teller ingedrukt te houden en vervolgens op contact zetten.
    Als je met de Zafira-B niet meer dan 30.000km/jaar rijdt en 1x/jaar voor een onderhoudsbeurt naar de dealer gaat, verschijnt het steeksleuteltje nooit.

    #17865090

    je hebt helemaal gelijk
    dat was idd met de knop van de dag teller
    ik wist dat het ook zoiets was

    dat sleuteltje komt bij mij niet in beeld hij gaat netjes
    ieder jaar (binnen de 30000) naar de dealer

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.