Wie heeft ervaring met autobra?

Forumindex Forums Modellen Astra Wie heeft ervaring met autobra?

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Auteur

Zoals titel al roept.
    Wie heeft ervaring met autobra van Astra G of allerlei modellen?

Hij beschermt de voorkant van de motorkap tegen steenaanslagen enzovoort? Je mag er 7 dagen erop laten zitten, wel auto ervoor wassen. Zo las ik op boekje van autozaak.

Ik zit al vrij lang erover na te denken om 1tje aan te schaffen voor mijn coupe. Omdat ik bij vorige auto hele voorkant rondomgrill allemaal steenaanslagen heb gekregen. Wat heel ergelijk is voor mij. Door steenaanslagen is hij ook beetje gaan roesten. Nu ik coupe heb wil ik daarmee beschermen.

Ik kom overal: snelwegen, sluipwegen, zandwegen, grindwegen etc etc etc. Kom af en toe achteraf en naar vrienden die ver wonen.

Wie heeft er ervaring mee met autobra. Helpt hij ook echt voldoende of is het alleem maar erop gooien voor de show?

ach,het is maar wat je wilt,of eens in de 2 a 3 jaar je n
    eusje even over laten blazen of aldoor voor l*l rijden met zo’n achterlijk ding erop.
    ik vindt het er persoonlijk niet uitzien,zo’n ding.

vind het persoonlijk ook afschuwelijk dat ding op de neus…… :shock:
    maar goed dat is mijn mening,en jij moet doen wat jij wil natuurlijk.

helpen zal het zeker,anders vinden ze zoiets ook niet uit toch :jerry

tja…. de vrouw een bh om en de auto ook meteen maar?? :jerry :jerry

maar ff zonder gekheid. met een regenbui loopt het water achter de bra of zie ik dat verkeerd? droogt dat wel?

zie ze liever zonder bh :jerry

@astrastation28 wrote:

zie ze liever zonder bh :jerry

haha anders ik wel, puur natuur :wub :wub

Ik zet hem alleen erop puur voor de bescherming van waar ik heen ga of kom. En eenmaal als ik weer terug ben of er ben ff eraf halen. Gaat mij alleen om aanslag bescherming:D

Een vrouw zie ik graag zonder kleding. Toch OscaR-16v?

@Rovers wrote:

Een vrouw zie ik graag zonder kleding. Toch OscaR-16v?

zeker weten :thumb :thumb

Ik vind het niet altijd lelijk, maar besef je wel dat je motorkap dan wel beschermt is, maar je voorbumper niet.

Idd klopt. Ik heb dat ook last van gehad. Maar waar ik ben geweest dat autozaak zei voor bumper kan je tot 120km/h mee rijden. Niet ideaal als ik vaak ver boven 120 rij xd. Dat motorkap kon met gemak maar bumper niet. Is ook moeilijk. En veel duurder natuurlijk. Van bumper moet je vasthaken met haak. Lijkt me risicovol?

@Rovers wrote:

Idd klopt. Ik heb dat ook last van gehad. Maar waar ik ben geweest dat autozaak zei voor bumper kan je tot 120km/h mee rijden. Niet ideaal als ik vaak ver boven 120 rij xd. Dat motorkap kon met gemak maar bumper niet. Is ook moeilijk. En veel duurder natuurlijk. Van bumper moet je vasthaken met haak. Lijkt me risicovol?

zal vast een omschrijving bij zitten hoe zoiets wordt vast gezet. heb daar trouwens nog nooit van gehoord, ben wel benieuwd hoe dat er moet uitzien dan :hmmz

Gewoon niet te dicht op je voorligger rijden, dan zal je al een heeeel pak steenslag kunnen vermijden ;)

Ik heb ook wel eens gezien dat ze er speciale transparante folie op plakken voor de lichte steenslag. Is dat niks?

Ja, dan wordt eigenlijk de voorkant van je auto gewrapt in transparante folie. Die folie is redelijk dik en biedt een goede bescherming.

Ook geen gek idee dat folie. Even kijken wat ze mogen kosten.

kwuyts: ik rij niet altijd dicht achterop. Ik kom soms opmzandwegen;) en dit jaar nog naar buitenland op vakantie wrs zuid frankrijk. Wed zeker dat daar genoeg steentjes zijn die mijn auto willen pakken! Niet?

Neen. De meeste steenslag wordt echt wel veroorzaakt door te dicht op je voorligger te rijden.
    Door helemaal alleen op een grindweg te rijden springen de steentjes niet op tot je motorkap hoor ;) .

met een volledige bra krijg je dit idee:”

deze zit idd met haakjes vast, maar die zitten dan achter je wielkast.
    als het goed vast zit, kan het geen kwaad voor de lak, zolang je maar oppast.

je kan ander ook dit doen:

doen ze in Amerika veel.
    is beschermende tape, dat je er elke keer af kan halen.
    kost alleen ontzettend veel tape. :hmmz

Oh dan moet ik maar wat kilometer achter de bumper vandaan komen hahaha. Wist ik veel:P en die autobra van Astra zit in 2 delen geloof ik. Ene voor motorkap en ander voor bumper.

Ik ben weg van Amerika maar niet van hun tape idee. Al zo gezien leuke oplossing bedacht.
    Nu snap ik hoe ze in geldproblemen zijn gekomen?,:P hahaha

bumper en motorkap op zolder neer leggen als je gaat rijden in mooier dan dat lelijke ding er op :D :D :D :D

wat kwuyts zegt…gewoon niet te dicht op je voorganger rijden…steenstjes vliegen niet zomaar onder je banden vandaan en zo richting motorkap :jerry

@Waltwalt: natuurlijk moet je wel oppassen, als je over de nieuwe generatie “special effect-grind” rijd kunnen ze plots uit de lucht springen!

ook altijd leuk als ze je op de snelweg inhalen, en nogal snel weer naar rechts gaan. dan klinkt het af en toe ook alsof je auto wordt gezandstraald :shock:

22 berichten aan het bekijken - 1 tot 22 (van in totaal 22)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.