Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Werkende Stalk module vectra c tot 07/2004

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Auteur
    Berichten
  • #17229541

    Er is dus wel een werkende stalkmodule voor de aftermarket radios’.

    Hier wat foto’s de stalk, in dit geval met pioneer uitgang.

    Stalk interface pioneer 2 vectra c -> 07/2004

    Stalk interface inwendig, geen bullshit dus.

    Passend enkeldin radioframe, kleur klopt ook nog.

    fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
    Dit is ook te zien in TIS, daar staat een weerstanden netwerk (analoog) die in de stuurmodule gaat, en vervolgens praat met de LowSpeed canbus.

    AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
    In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…

    Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors

    #17774835

    Kijk goed bezig. :thumbup

    Mare 1 topic is genoeg hoor. :P

    #17774836

    origineel gepost door arjontje
    Kijk goed bezig. :thumbup

    Mare 1 topic is genoeg hoor. :P

    ik had het gezien…was een foutje hier…:angel

    #17774837

    Dit was al langer bekend hoor.

    Maar dit werkt alleen op pioneers

    En dus niet op alle aftermarket radio’s

    #17774838

    Top dat ’t werkt Nico. Ook goed om te zien dat er dus toch van die originele ccr2006 gebruik wordt gemaakt van de canbus. :jerry

    Safe driving Jurgen

    #17774839

    origineel gepost door 14XE
    Dit was al langer bekend hoor.

    Maar dit werkt alleen op pioneers

    En dus niet op alle aftermarket radio’s

    Dan heb jij niet de juiste informatie.
    Deze stalkmodule is voor bijna alle merken…je krijgt dan alleen een andere interface kabel…
    Interface zelf blijft gelijk!!!

    Kijk maar eens op hun site….:wors:wors:wors

    #17774840

    origineel gepost door afterburner27
    Er is dus wel een werkende stalkmodule voor de aftermarket radios’.

    Hier wat foto’s de stalk, in dit geval met pioneer uitgang.

    Stalk interface pioneer 2 vectra c -> 07/2004

    fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
    Dit is ook te zien in TIS, daar staat een weerstanden netwerk (analoog) die in de stuurmodule gaat, en vervolgens praat met de LowSpeed canbus.

    AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
    In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…

    Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors

    Over informatie gesproken,wijs jij mij de can bus draadjes eens aan op die foto

    #17774841

    origineel gepost door 14XE

    origineel gepost door afterburner27
    Er is dus wel een werkende stalkmodule voor de aftermarket radios’.

    Hier wat foto’s de stalk, in dit geval met pioneer uitgang.

    Stalk interface pioneer 2 vectra c -> 07/2004

    fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.
    Dit is ook te zien in TIS, daar staat een weerstanden netwerk (analoog) die in de stuurmodule gaat, en vervolgens praat met de LowSpeed canbus.

    AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
    In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…

    Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors

    Over informatie gesproken,wijs jij mij de can bus draadjes eens aan op die foto

    Ja wijs hem die maar eens aan :hmmz:hmmz

    #17774842

    Pfff, geen TIS zeker…

    Weerstanden netwerk in je stuur S208 Hangt aan een stuurmodule A105 die met de LScan praat.
    LScan praat weer met je TID, en je TID met de radio ,ln dit geval m’n interface…
    Dus communicatie van je knopjes op het stuur word dus gewoon verstuurd door LScanbus…

    Snap je het nou, of moet ik het nog een keer uitleggen… dus nogmaals stuurafstandbediening voor Vecs voor 2004/07 communiceren dus gewoon via canbus.

    #17774843

    En waar gebruik je dit ook alweer voor ? :wtf

    #17774844

    in de gewone iso van opel (niet de mini iso dus) zit geen can bus , dus hoe jij die stalk adapter van je op de foto nou laat communiceren met can bus is mij een raadsel .

    maar wijs mij nou die canbus draden eens aan op die foto , of snap je mijn vraag niet ??

    #17774845

    origineel gepost door 14XE
    in de gewone iso van opel (niet de mini iso dus) zit geen can bus , dus hoe jij die stalk adapter van je op de foto nou laat communiceren met can bus is mij een raadsel .

    maar wijs mij nou die canbus draden eens aan op die foto , of snap je mijn vraag niet ??

    Op de standaard iso , heeft nog nooit een canbus aansluiting gezeten, snap niet hoe je zo’n vraag kunt stellen als je het antwoord al weet!!

    Ik heb het over, dat er geschreven wordt dat de stuur afstandbediening van een Vectra _>07/2010 geen canbus is. En dat is hij wel.
    vanaf de stuurkolom module gaat het AB signaal over de canbus, tot aan de TID, en bij de TID gaat hij naar de radio.
    Wat er precies in de TID gebeurd cq omgezet wordt is me niet bekend.
    Zou best nog wel een een LSCan signaal kunnen zijn..
    In ieder geval loopt daar wel een protocol, dit is bevestigd door pioneer nederland..

    Dus aub niet iemand proberen een hak te zetten..om te vragen waar het canbus signaal op de iso stekker zit:swear

    #17774846

    origineel gepost door tuinmeubel
    En waar gebruik je dit ook alweer voor ? :wtf

    Om een standaard stuur afstandbediening te kunnen gebruiken op een aftermarket radio..Zoals pioneer in dit geval.

    #17774847

    Lekker toontje hier….

    #17774848

    origineel gepost door Edvries
    Lekker toontje hier….

    Ja dat kun je wel stellen… denk dat ik er maar mee kap met dat schrijven hier…
    Ga wel wat anders doen….

    groeten

    #17774849

    origineel gepost door afterburner27

    Stalk interface inwendig, geen bullshit dus.

    fr dtslk m odulr communiceert dus wel degelijk met de canbus.

    AB stuursignaal, is dus een CAN output, en dienst omgezet te worden naar analoog signaal voor de pioneer.
    In dit geval gedaan met een ATMEGA chip…

    Werkt uit de kunst.!!!:wors:wors:wors

    Lees nou eens wat je zelf neerzet,je interface communiceert helemaal niet met canbus.
    Dan zou canbus je interface in moeten gaan.

    Het ligt niet aan mij dat je het niet begrijpt.

    Maar als jij het wil geloven moet je het zelf weten.

    #17774850

    Heren, heren, het is bijna Kerst, vrede op aarde…. :P

    #17774851

    Joooo slot er op…:puke

    #17774852

    Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit!!

    #17774853

    :jerry Als ’t maar werkt:hmmz

    Safe driving Jurgen

    #17774854

    origineel gepost door Edvries
    Ik ben wel benieuwd hoe het nu zit!!

    :D:D:D

    #17774855

    me too!

    #17774856

    zo, van het vectra C-forum, waar deze discussie ook al gevoerd is.

    True route is believe it or not…

    Buttons to CIM unit ( different resistence value for each button – provides a different signal voltage to the CIM)

    CIM unit to Instrument cluster – Via Low Speed CAN (Data Packet stream)

    Instrument Cluster to BCM (Body Control Modue) – Via Low Speed CAN (Data Packet stream)

    BCM to Display – Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)

    Display to Head unit – Via Mid Speed CAN (Data Packet stream)

    zo en nou vind ik het wel best….:sleeping

    Oh sorrie, anders geloven jullie me dadelijk niet:
    http://www.vectra-c.com/forum/showthread.php?t=124117

    #17774857

    Nou nou nou…… Mensen mogen toch om uitleg vragen. Gaat er niet om of we je geloven. Iedereen leert van iedereen hier hoor. Als er wat nieuws wordt ontdekt vragen we wel hoe het zit, niks mis mee toch. Probeer de toon een beetje vriendelijk tegen elkaar te houden. Bijna kerst hè. ;)

    Mzzl.

    Eric.

    #17774858

    Dat mogen mensen zeker Eric , daar doe ik het ook voor.
    Echter waar ik wel problemen mee heb , is dat ik er veel tijd in steek om dit uit te zoeken, zeker wat pioneer betreft en de stalk module.
    Er zijn namelijk nogal wat topics hierover, en nogsteeds niet opgelost.

    Ik probeer door veel te telefoneren met pioneer, en stalk fabrikanten nu eens duidelijk te krijgen wat wel of niet werkt. En wat de gevoerde protocollen zijn over de datalijnen naar de stalkmodule.(Leren begrijpen waarom iets wel of niet zou werken) (op pin 2 zit een protocol waarvan pioneer niet direkt wil zeggen of dit een canbus low is) gezien dit van de TID/GID afkomt.
    Opel wil hier ook niks over kwijt…
    Dan maar met een scope meten op de stalk in/uitgang , om het signaal te analyseren.

    Maar vragen waar nu dat can signaal op de iso stekker zit, gaat me ff iets te ver….al zou ik het verkeerd omschreven hebben.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 30)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.