welke webers op een ascona

Forumindex Forums Modellen Ascona welke webers op een ascona

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17208495

    Hallo allemaal, ik heb een ascona b 2.0s met de welbekende varajet carb. Deze is dus overleden en nu ben ik op zoek naar een vervanger, nu kan ik een setje dcoe 40 webers kopen. Nu is mijn vraag zijn deze goed voor een 2.0 of moet ik dcoe 45 webers hebben. Er zit nu alleen een groep a uitlaat onder, in de loop van de tijd wil ik er nog een snelle nokkenas in leggen.
    Of zijn er nog andere manieren om uit dit blok een 150 pk te halen.

    alvast bedankt
    mvg richard

    #17460842

    voor een 2 liter zijn 40 zat, maar of er dan 150 pk uitkomt ?
    maar met 45 op dezelfde motor gaat dat dan ook niet lukken
    en 150 pk is best mogelijk, maar dan zal er toch een en ander aan vastgespijkerd moeten worden

    #17460843

    Alleen met de webers zal dat niet lukken, dat weet ik.
    Alleen met een snelle nokkenas, de kop laten bewerken, de webers en de groep a inclusief spaghettie uitlaat zal ik toch wel in de buurt komen als de boel goed afgesteld staat denk ik.

    #17460844

    40 mm webers zijn ideaal voor een 2.0s

    #17460845

    volgens het OHF gaan 40’ers TOT 150pk. dus als je eroverheen gaat heb je al 45’ers nodig.
    zo staat geschreven. op zich een interssant topic omdat ik uiteindelijk ook rond de 150pk uit mn 2.0E dan wel wil halen met webers.

    #17460846

    Ik ken toch echt iemand met 40ers en 185 pk ?

    #17460847

    zou best kunnen hoor, heb het ook maar ergens gelezen :P

    #17460848

    origineel gepost door Jigsaw
    volgens het OHF gaan 40’ers TOT 150pk. dus als je eroverheen gaat heb je al 45’ers nodig.
    zo staat geschreven. op zich een interssant topic omdat ik uiteindelijk ook rond de 150pk uit mn 2.0E dan wel wil halen met webers.

    zet je 45ers op n vrij standaard motor dan stikt die in z,n benzine

    dus moet je er al kleinere sproeiers inzetten
    wil je der wat mee kunnen

    dat je met 40ers tot 150 pk zou kunnen maar verder niet klopt inderdaad niet

    is best wat meer uit te krijgen
    maar dan hebben we het over motoren die verre van standaard zijn;)

    reken er maar niet op als je n gewone oude 2.0 hebt
    dat als je daar een set oude webers aanhangt
    dat je dan ineens een top vermogen hebt;);)

    #17460849

    tja ik heb het ook maar van anderen gehoord ;)

    heb me er verder nog niet in verdiept

    maar wilde eigenlijk weten met wat voor setup je een 2.0E tot 150pk+ kunt krijgen
    -welke kopbewerking
    -welke nokkenas
    -welke webers
    etc

    #17460850

    De ascona heb ik inmiddels verkocht, maar hetzelfde vraag ik mijn nu af voor mijn c kadett. Ik heb n.l. de gele kadett van joep gekocht, hier ligt een 2.4 in met een bewerkte 2.0l kop met snelle nokkenas. Hij haalt uit dit blok met een kms systeem 160 pk:afro. Alleen heeft hij het kms systeem eraf gehaalt, hiervoor wil ik twee webers voor in de plaats. Alleen is de vraag welke, de een zegt dat het lukt met 40 ers en de andere zegt van niet.
    Ik zal binnenkort eens gaan informeren wat het beste is.

    mvg richard

    #17460851

    beter 45ers nemen, kun je de venturie altijd nog verkleinen mocht ie toch te groot zijn

    #17460852

    Er is op het forum een filmpje van slalom in lelystad en daar komt een gele ascona in voor. Daar ligt een 2,4 in met 40mm Webers en hij loopt echt goed.

    #17460853

    40-ers op een 2.4 gaan prima!

    Heb zelf een hele tijd met 40 mm dell’orto carbs op m’n 2.4 rondgereden.

    De specificaties van toen: 2.4 motor, bewerkte 2.2 kop, kent OP244 nokkenas, supersprint groep a uitlaat met spaghetti-spruitstuk, 40 mm carbs met 32 mm venturi’s.

    leverde zo’n 140 pk aan de wielen bij 5400 toeren, max koppel was bij 4200 toeren, maar de exacte waarde weet ik niet meer.

    Vermogen zakte niet in tot aan de 6000 in ieder geval!

    op de site van pumaracing staat o.a. een tabel met venturi afmetingen en het MAXIMUM vermogen wat daar doorheen te trekken valt. http://www.pumaracing.co.uk is zowiezo een zeer interessante site, is wel in het engels.

    #17460854

    origineel gepost door Jigsaw
    tja ik heb het ook maar van anderen gehoord ;)

    heb me er verder nog niet in verdiept

    maar wilde eigenlijk weten met wat voor setup je een 2.0E tot 150pk+ kunt krijgen
    -welke kopbewerking
    -welke nokkenas
    -welke webers
    etc

    #17460855

    Als je dezelfde set-up op een 2.0 loslaat en dan met een bewerkte en gevlakte 2.0E kop is 150 pk wel te halen, maar wel hoog in de toeren denk zo dat het topvermogen bij 6500 vrijkomt.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.