Welke voorkatvervanger???????????

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Welke voorkatvervanger???????????

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17242145

    Welke voorkat vervanger moet ik nemen.
    Wil namelijk mn uitlaatlijn wel verder origineel houden alleen die voorste kat moet er onder weg. Ding werkt alleen maar tegen.

    Nu zag ik op de site van EDS een 60 en een 70mm VKER. Beide passen op de standaard uitlaatlijn???????
    Als dat zo is dan zou ik voor de 70mm gaan namelijk want die is maar 10 euro duurder en mocht het nog een keer gebeuren een RVS systeem passend daarbij.

    Ik lees alleen maar goede dingen over die VKER dus daarom deze vraag en als je het kwijt wil jullie bevindingen

    Mvg. Frank.

    #17926982

    Je moet dan die voorste hebben (dat klein stukje pijp)
    Die heb ik er ook op zitten en komt nog gewoon door de apk
    Bij eds zeiden ze tegen mij als je verder niks/niet veel aan je auto veranderd kan je net zo goed de 60mm pakken

    Durf niet met zekerheid te zeggen dat de 70mm zal passen, want het lijkt me een beetje vreemd als je een complete 70/76mm uitlaat hebt en dat hij bij de koppelstukken terug naar de orginele diameter gaat.

    #17926983

    Juustem, jij hebt ook de 60? Ervaringen? Ze zijn nu goedkoop bij EDS, weet alleen niet hoe lang die aanbieding geldt.

    #17926984

    Zo groot mogelijk… 3″ :)

    #17926985

    Baas, móet 1 op 1 passen op standaard uitlaat. Ik weet niet of een 70mm of 3″ dat wel doet…..

    #17926986

    Tip: door sparen en direct een kompleet 3 inch systeem kopen.

    heb ik ook gedaan.

    #17926987

    Kan ook wel, maar wil er geen kanon van maken. Gewoon zon voorkat vervanger, dumpvalve met inlaatbuis en heel misschien nog chippen. Voor het hard rijden heb ik wel een motor en zoveel power in een voorwiel aangedreven auto is wel leuk, alleen is het niet ideaal voor op de nordschleife etc…..

    #17926988

    gewoon die van 60 nemen en klaar, je merkt er geen moer van als je groter gaat en de rest niet aanpakt.

    #17926989

    Nja, komt alleen nog zo’n inlaatpijp op met een dumpvalve.

    Mischien in de toekomst nog wel een keer wat andere mods.

    #17926990

    Ik heb ook de 60mm

    Heb als verdere aanpassingen ook alleen maar, stage 1 chip, k&n binnenfilter en 200cell sportcat.

    #17926991

    Verschil waarneembaar? Alleen die VKER schijn je niet eens echt veel vant merken maar wel beter voor behoudt van de turbo. Dat is voor mij eigenlijk wel de grootste reden om zon pijp te monteren……

    #17926992

    Durf ik niet 100% zeker te zeggen, omdat ik hem tegerlijkertijd gechipt had (op de sportknop)
    Maar als ik met orginele pks (sportknop uit) rij merk ik wel dat hij wat later op gang komt als eerst, dat was eerst bij z’n 2.500 toeren en nou 3.000+ ongeveer, maar gaat wel verder door als voorheen.

    #17926993

    Dat de turbo wat langer door gaat is altijd goed. Die van mij lijkt net een diesel, begint bij 1950rpm en bij 3000rpm voel je dat de boost weg is. Zou fijn zij. Als die dat iets langer vast zou houden.

    Maar ik ben er over uit, bestel gewoon de 60mm VKER met compleet inlaat met DV.

    #17926994

    Zo, vanavond de bestelling de deur uitgedaan. VKER met inlaatbuis en dumpvalve. Ben benieuwd.

    #17926995

    Tis nog wachten op de dumpvalve. Als die binnen is wordt het pakket verstuurd. Goedw service bij EDS!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.