welke turbo nemen ??

Forumindex Forums Techniek Ecotec welke turbo nemen ??

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #17269233

    mensen

    ik ben bezig met een x20xev revisie
    nu moet ik onderhand eens gaan uitzoeken welke turbo ik wil gaan nemen
    ik weet dat de z20let/z20leh er zo oppassen maar dit is niet de bedoeling want wil een eigen spruitstuk gaan maken

    nu zijn er 1000e turbo’s op de markt maar weet niet welke ik moet nemen

    hij komt op een x20xev
    hier wil ik plus minus 200 pk uit zien te krijgen wat makkelijk moet kunnen

    welke raden jullie mij aan ??

    #18262174

    Wat is je budget?
    Waar ga je de auto voor gebruiken? (Ivm hoe de vermogen wordt afgegeven)
    Heb je een voorkeur voor single of twin-scroll?
    Wil je uitbereidings/upgrade mogelijkheden voor de toekomst?

    #18262175

    Budget heeft iedereen tegenwoordig ;)
    Zoals veel zeggen liefst goedkoop mogelijk maar wel zo goed mogelijk nu weet ik dat dit niet samen gaat

    Maar wat voor mij de doel is en wat ik graag wil

    betrouwbaar staat op 1
    Auto zou een garage auto worden ( dus winter in de schuur )
    Hij zou nooit de racebaan gaan zien of voelen…

    Hij moet wel compact blijven makkelijk aan te sluiten zijn maar hij mag wel werken voor zijn geld

    #18262176

    Upgrade gaat hem ook niet worden…

    Ik heb besloten om hem safe te houden en voor mij is 200 pk echt voldoende ik hoef niet het max eruit te persen en 200 pk plus minus moet hij straks makkelijk aan kunnen…

    #18262177

    Nissan t28 van SR20DET

    #18262178

    Wat voor zuigers heb je erin en wat voor nokkenassen?
    Als je standaard zuigers rijd kun je toch nooit hoge druk draaien en heeft het weinig zin om een dikke turbo te kiezen.

    Een LET of LEH turbo komt dan wat laat in, maar is dan toch al een prima keuze.

    #18262179

    Zuigers zullen blijven zoals wat ze zijn
    Alleen worden de wanden gehoond en komen er nieuwe veren op

    Zuigers moeten dit makkelijk aan kunnen namelijk

    Maar ik vind een z20let/z20leh niet bepaald mooi
    Spruitstuk is lelijk naar mijn mening vandaar dat ik een eigen wil maken

    Vandaar mijn vraag ook welke turbo zou geschikt zijn ?

    #18262180

    Met een turbo alleen ben je er nog niet…

    Hier het complete pakket voor 205 pk: http://www.dbilas-shop.com/Products/Turbo-charger-systems/Retrofit-turbo-Kit/Turbocharger-system-Light-Editio/Opel-Vauxhall/Astra/Astra-G/2-0:::7_64_3560_309_4315_4325_4326_5279.html

    Hier het complete pakket voor 240pk voor de grotere wensen en diepere zakken: http://www.dbilas-shop.com/Produkte/Turbolader-Systeme/Turbo-System-zum-Nachruesten/Turbolader-System-Maxi-Edition/Opel/Astra/Astra-G/2-0:::7_64_3560_308_307_313_324_5155.html?language=en

    Mijn ervaringen met dit bedrijf zijn erg goed. Ze staan normaal gezien ook op motorshow Essen en dan geven ze nog wel eens ter plekke beurskorting weg als je een praatje maakt..

    Gr,
    The Duke

    #18262181

    Klopt alleen met de info ben ik er nog lang niet
    Papier werk moet ook praktijk worden ;)

    Maar van dbilas gaat mij echt te ver je betaald 5000 euro voor een turbo kit en naar mijn weten kan dit een stuk goedkoper
    Vandaar dat ik ook mijn eigen pakket wil gaan maken en simpel wil houden..

    Maar dan moet ik wel weten welke turbo ik kan gaan gebruiken

    Garrett t3/t4
    Garret t2
    Garret gt 25

    Ga zo maar Door natuurlijk is er een budget maar heb er ook geen haast bij

    Wil hem namelijk op 200 pk krijgen maar turbo mag best zijn werk verrichten liefst heb ik wel alleen olie koeling dit scheelt namelijk extra werk..

    #18262182

    Wat heb je op het boodschappenlijstje van onderdelen?

    #18262183

    Banjobout van een z20leh ( retour)
    oliepomp van een z20let is al binnen
    Oliepomp adapter voor toevoer van de olie nog bestellen.
    Flens is in ontwerp ( word gesneden)
    Intercooler word een universele ( welke nog niet bekend )
    Injectoren van een z20leh/z20let ( welke is nog niet duidelijk )

    Ecu word opnieuw geprogrammeerd
    Hier ken ik Gelukkig iemand voor dus scheelt me kosten.

    Uitlaat word opmaat gemaakt..met een diameter van 63

    #18262184

    Beter neem je een leh turbo als je originele hoge compressie zuigers heb zal de turbo lag wel mee vallen.

    #18262185

    Dat is dus wat ik niet wil…

    Spruitstuk is niet bepaald een plaatje..

    En het is leuker als je iets zelf bouwt en voor elkaar krijgt

    #18262186

    Zelf een rvs spruitstuk maken voor de leh turbo kan ook he.

    #18262187

    Haasje leg uit :)
    Want ik kom er niet uit op Google..
    Bijvoorbeeld welke verbinding hij heeft..

    Misschien voorbeelden Hoe en wat ??
    Vind de spruitstukken gewoon lelijk vandaar dat ik een eigenbouw wil maken

    #18262188

    T2 lekker links laten liggen. Bel je TUNER. Zeg wat je wil en hij kan je precies vertellen hoe en wat.

    #18262189

    koop een t28 van een nissan en koop een rvs spruitstuk voor een sr20det slijp de flens eraf en bak er een flens aan van een xev.
    hoppa heb jij je rvs spruitstukkie

    #18262190

    @kiyamizio wrote:

    koop een t28 van een nissan en koop een rvs spruitstuk voor een sr20det slijp de flens eraf en bak er een flens aan van een xev.
    hoppa heb jij je rvs spruitstukkie

    dus zo 1 ??

    http://www.ebay.co.uk/itm/T25-T28-TURBOCHARGER-NISSAN-200SX-S13-S14-TURBO-/400241312014″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    met zo spruitstuk ??

    http://www.dutchracingcompany.nl/nissan-sunny-pulsar-gti-r-2-0-turbo-sr20det-t25-rvs-spruitstuk” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18262191

    https://www.youtube.com/watch?v=RWhaQjV4WG0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18262192

    jaa inderdaad zoiets.

    #18262193

    Ik snap dat hobby, hobby is en dat je vast leuk vind om dit voorelkaar te gaan krijgen… Maar waarom al die moeite als het ook gewoon zo te koop is.. OPC 2 :hmmz

    Maar hee alle respect hoor. :thumb

    #18262194

    Met welk motormanagement ga je rijden?

    #18262195

    @marijnl1988 wrote:

    Banjobout van een z20leh ( retour)
    oliepomp van een z20let is al binnen
    Oliepomp adapter voor toevoer van de olie nog bestellen.
    Flens is in ontwerp ( word gesneden)
    Intercooler word een universele ( welke nog niet bekend )
    Injectoren van een z20leh/z20let ( welke is nog niet duidelijk )

    Ecu word opnieuw geprogrammeerd
    Hier ken ik Gelukkig iemand voor dus scheelt me kosten.

    Uitlaat word opmaat gemaakt..met een diameter van 63

    Oliepompadapter voor toevoer van de olie? Voor de turbo?

    Als je dat bedoeld kan je ook onderstaande plug die in het hoofdoliekanaal zit eruit draaien en daar een slang/leiding aan maken.
    Scheelt weer omslachtig werk. :thumb

    #18262196

    Bout is al getapt en geboord en geflakt
    Zie mijn x20xev revisie :thumb

    #18262197

    DIe op de foto is de aanvoer he!

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.