Welke torx maat voor achterschokdemper

Forumindex Forums Modellen Astra Welke torx maat voor achterschokdemper

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur

Om deze bout gaat het dus (en de bovenste natuurlijk )….een astra hatchback bouwjaar 2000
    Nu werd er verteld dat ik die ook met een gewone dop los kon krijgen maar dat ding zit zo gruwelijk vast dat ik waarschijnlijk de kop kapot draai :(
    Voordat ik een dop ga kopen is het even makkelijk te weten welke maat ik moet hebben :hmmz

Sorry ik geloof dat ik iets te vroeg was want nu stond de oplossing al onderin
    Het zal dus een E-torx nr 20 moeten zijn :angel

Heb je nou het originele bericht verwijderd??
    Je kreeg toch advies? En een schatting van de maat!
    Maar met beide was je het niet eens en dus de boel dan maar verwijderen en opnieuw beginnen? Vind ik een beetje respectloos.

Deze idd lekker vast heb er mijn ratelsleutel op kapot getrokken :D :D
    Maar beetje WD40 doet wonderen , daarna kwamen ze wel los ;)
    Het zijn twee verschilende maten 18 en 20 , dus de bovenste en onderste zijn verschilend ;)

Als ik me niet vergis zijn het E-torks. maat 18.

@ belgium turbo, een ratel gebruik je ook niet om vastgedraaide bouten/moeren los of vast te draaien! Daarvoor gebruik je een wringijzer met de juiste dop.

Dano1.6_8V, kun je me ff pm’en wat nou het probleem is? Ik heb deze vraag niet eerder voorbij zien komen en de topicstarter kan zelf geen topics verwijderen als er iemand in gereageerd heeft?

de mijn zat vast met een e torkx 20,
    ook astra g uit 2000,
    bij mij was de achterveer gebroken

Oeps type foutje moet inderdaad e torkx nr:20 zijn. :thumb

@ RISL ik gebruik ook altijd een ratel om vastgeroest bouten of moeren los te krijgen
    jij gebruikt maar een wringijzer hoor
    ik heb liever dat mijn ratel kapot gaat (toch van facom dus krijg wel een nieuwe in de plaats )
    dan dat ik mijn bout of moer over draai hoor

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.