welke remmen voor v6 met 14 inch

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz welke remmen voor v6 met 14 inch

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233476

    Hey,

    Zoals enkele van jullie wel weten ben ik bezig met mijn kadettje cabrio aan het opknappen en wil ik hier een v6 in hebben, echter is de auto geschikt gemaakt voor 14 inch velgen 8j en 9j…

    Dus ja dan ga ik in de problemen komen met de remmen.

    wie o wie weet een oplossing hiervoor, zonder daarvoor mijn velgen de 14 inch op te offeren.

    gr Vinc

    #17826297

    Ik geloof dat er een 4 pots klauw is van wilwood voor de 256mm remmen. Dat zou volgens mij het grootste en krachtigste zijn in 14 inch.

    #17826298

    ik moet vanavond ook zelf ff gaan kijken wat er overheen past…

    denk dat het in 14” zonder spoorverbreders niet gaat passen in elk geval

    #17826299

    als het een lage et waarde is miss wel, zoals cup velgen

    #17826300

    ja maar over welke remmen praten we dan…

    ik heb geloof ik minimaal turbo remmen nodig en die gaan echt niet passen hoor…

    ik ben dus opzoek naar een alternatief

    gr vinc

    #17826301

    grotere velgen…

    kleine velgen, dikke remmen, en dikke motor…..gaat niet echt samen.

    Kunt wel 20pots klauwen op een klein schijfje zetten, maar dat is nou ook niet echt fantastisch

    #17826302

    gereviceerde 2.0 remmen met nieuwe blokken en klauwen ? dat remt toch ook prima?

    rijden genoeg snelle jongens mee.!

    #17826303

    k heb t al gezegd tegen vince dat het vrij lastig word

    kijk dan voor een set 15 inch met ongeveer dezelfde breedte

    dan kan je turbos kwijt ‘

    #17826304

    ik heb aan het passen geweest met diverse velgensets

    kom met degene die ik heb liggen tot echt uit op 15”, want kwam ongeveer 2 cm te kort met de 14”

    ik heb geprobeert:

    Kadett GT wielen
    Borbett T cupwielen
    Borbett 5 spaaks normale LM wielen
    gewoon opel staal

    en tja, wil je 14” dan toch echt 2l remmen

    ik ben naar de rdw geweest met mn corsa turbo met 2l remmerij en dat voldeed prima

    ( Brembo gegroefde schijven, ebs greenstuff blokken en gereviseerde klauwen (

    #17826305

    ja ok met ”normaal gebruik kan dat ook wel

    maar trek die corsa eens geheel open en ga maar eens remmen

    wedden dat dat niet best gaat met zulke remmen

    ik had op een kadett c20xe ook eens remmen die 2 cm te klein waren aan de voorkant en met 235 op de klok was het net of er moemand met een slijptol achter me bezig was

    #17826306

    ebc greenstuff:( die fade als de malle ferodo 4 life is ga nooit meer terug naar ebc.

    maar ja 2L remmen zijn zat volgens mijn,

    als je met een v6 rij wil je dan geen grotere velgen inverband met eindoverbrenging te vergroten?

    #17826307

    ik heb ook alleen maar die 2l remmen eronder gehad voor de rdw icm kadett gt wielen, die lopen nergens aan ;)

    die remblokken lagen nog op werk, dus tja die er maar ff voor gebruikt

    rij nu met:

    288mm remmen van een calibra turbo
    zimmerman geboorde remschijven, ook 288mm
    en ferodo remblokken ( ds2500 dacht ik )

    je kopt echt gewoon je voorruit eruit

    #17826308

    ds2500 piepen altijd lekker als ze koud zijn:D

    als ze warm zijn bam met je bek op het stuur:P

    wel veel remstof maarja je moet haast een vier punts gordel om met je rug in de stoel te blijven

    #17826309

    man man wat een antwoorden bedankt :D

    momenteel zitten er nu remmen van een 2.0 8v op en er komt nog een schijfrem achter van een 2.0 16v.

    lijkt mij gewoon voldoende toch?

    want ja of je nou 150pk of 170pk stil moet zetten….

    enne ik ben niet zo’n race eend hoor, vind me werkgever niet zo leuk haha:angel

    het is voor mij meer voor het comfort van een v6 :P:P

    dus dan wordt het 2.0 16v remmen voor en achter ??

    Gr Vinc:agent

    #17826310

    8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

    enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)

    enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??
    mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p

    #17826311

    Ik weet niet hoor, maar 2.0 8v of 2.0 16v remmen zijn gewoon gelijk. :sleeping

    En ja je kan een turbo rijden met een 2 liter remsysteem op een Corsa, maar goed het houdt niet over.

    Het gaat niet altijd om de grote van de remmen, je moet ook zorgen dat je de spullen daaromheen op orde hebt.
    Goodrigde slangen, rembekrachtiger, hoofdremcilinder etc etc.

    #17826312

    er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

    probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6

    en idd, de rest eromheen is ook belangrijk

    want ook mijn corsa is voorzien van:
    gevlochten remslangen
    freektech rembekrachtiger met hrc, en de leidingen zijn kruislings aangesloten zoals t hoort

    #17826313

    [rquote=1881049&tid=143616&author=TRPower]8 of 16v remmen schelen niet zo veel,maar alle kleine beetjes helpen ;)

    enne, met schijven achter alleen oppassen dat je geen overberemming krijgt, dan komt de achterkant voorbij voordat je t door hebt ;)

    enne, waarom vind je werkgever dat niet leuk??
    mag je geen bonnen doorscheuren waar je eige naam op staat?? :p[/rquote]

    haha nee was het maar zo’n feest :P:P

    k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??

    maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?
    zonder dat ik alles behalve remmen doe hehe :angel

    gr Vinc

    #17826314

    [rquote=1881309&tid=143616&author=TRPower]er zit zeker wel verschil in de schijven ( 16v zijn dikker )

    probeer maar eens 16v schijven in 8v klauwen te proppen…veel suc6[/rquote]
    Dat is toch alleen bij de oude type klauwen? De klauwen met banaanvormige remblokken zijn toch altijd 24 mm bij de 2 liters.

    #17826315

    Zover ik weet zijn de 2 liter remschijven allemaal 256 x 41 x 24 geventileerd.

    #17826316

    [rquote=1881428&tid=143616&author=vincent23]enne, k ben niet zo heel erg thuis in het hele remmen gebeuren, maar als ik het goed begrijp is het dus gewoon die 16v remmen erop schijfrem achter(nu nog trommel) en dan moet het goed te doen zijn, toch ??

    maar kan ik dan gewoon gebruik maken van de bestaande rembekrachtiger en leidingen gebruiken ?
    zonder dat ik alles behalve remmen doe hehe :angel

    gr Vinc[/rquote]

    Bekrachtiger zal niet verschillen, ik denk hoofdremcilinder ook niet.

    Achteras van Kadett met schijven nemen en daar ook de remkrachtverdelers van over nemen, dan zijn de 3/20 of 3/40 dingen.

    #17826317

    dat stelt me toch wel weer gerust :D

    ben blij dat ik me 14 inch kan gebruiken en toch me v6 erin ken hangen haha

    gr vinc

    #17826318

    toch blijft het onverstandig….:agent

    dikke motor, en remmen die er niet bijhoren.:sleeping

    #17826319

    motor hoort ook niet in de auto thuis…

    de meeste zijn er wel duidelijk over..

    #17826320

    Wat je wel kan overwegen in de toekomst als upgrade is om 4pots remklauwen te nemen aan de voorzijde.
    Deze kan je ook wel combineren met 256 mm schijven, dus dan zou theoretisch je 14 inch nog bruikbaar moeten zijn, maar het remt wel een stuk beter.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 27)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.