welke pulsgever op manta b digidash?

Forumindex Forums Modellen Manta welke pulsgever op manta b digidash?

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17267570

    hallo,

    ben al druk aan het zoeken geweest maar kon niks vinden.
    ik heb nogal wat afwijking in mn manta kadett gsi digidash
    als ik 50 rijd geeft die 30 aan. en als ik 200 rijd geeft die 128 aan…. zo kun je lekker boetes krijgen king:
    heb gewoon 16v getrag 240 18s as en 17inch velgen.
    dr zijn vast mensen die dit ook al gehad hebben

    #18248720

    Dat probleem heb ik ook, een andere pulsgever helpt niet. Er zijn 3 verschillende tandwieltjes te krijgen(welke je km teller aandrijft) voor in de versnellingsbak. Met een rood tandwiel, een geel of een blauwe. Nu heb ik me laten vertellen dat je een blauwe nodig hebt. Deze zijn nieuw te krijgen, kijk eens op de site: edelschmiede.de

    Zelf heb ik het nog niet geprobeerd king:

    Gr. Ralph

    #18248721

    Volgens mij heb je gelijk ralph3000 want als ik me niet vergis zitten die blauwe in f20 bakken. Maar zelfs dan nog moet je de juiste pulsgever hebben en die zijn er nogal wat verschillende. ik heb me zelfs eens laten vertellen dat er ongeveer 25verschillende pulsgevers zijn.
    Ik rij met een vectra 2000dash in mn astra en ik heb de zoektocht ook opgegeven. Ik heb het juiste tandwiel in mn bak zitten maar niet de juiste pulsgever. Dus wijkt hij ook af. als ik 80km/h rijd geeft mn dash 69km/h aan.
    En ralph wat heeft jou broer een prachtige goudkleurige manta :wub :wub

    #18248722

    @gsipiloot wrote:

    Volgens mij heb je gelijk ralph3000 want als ik me niet vergis zitten die blauwe in f20 bakken. Maar zelfs dan nog moet je de juiste pulsgever hebben en die zijn er nogal wat verschillende. ik heb me zelfs eens laten vertellen dat er ongeveer 25verschillende pulsgevers zijn.
    Ik rij met een vectra 2000dash in mn astra en ik heb de zoektocht ook opgegeven. Ik heb het juiste tandwiel in mn bak zitten maar niet de juiste pulsgever. Dus wijkt hij ook af. als ik 80km/h rijd geeft mn dash 69km/h aan.
    En ralph wat heeft jou broer een prachtige goudkleurige manta :wub :wub

    Uhm, ik heb geen broer :jerry , heb wel zelf een goudkleurige manta.

    Ik probeer het bij mij eens met zo’n blauw tandwiel en anders maar wat vaker rijden met het navigatie er in. :angel

    #18248723

    Dan heb ik er ergens helemaal langs gelezen hahaha iig prachtige manta :thumb

    #18248724

    Je hebt ook kastjes waarmee je het aantal pulsen kunt veranderen.
    Wellicht handiger als het zoeken naar het juiste tandwieltje en/of pulsgever zelf.

    Heb zelf ook met een Kadett teller in mijn manta gereden, en ik ken het probleem inderdaad.
    Heb er toen dertijd ook een topic van gehad, daar werden ook al een aantal tips aangekaart..

    #18248725
    #18248726

    Dat is een zeer goede tip met 1 probleem….. Die instelbare pulsgever is niet meer leverbaar :(
    Dat ding zou ik ook maar wat graag hebben.

    #18248727

    Zal mn zwager eens aan het werk zetten, die vind er vast wel weer een paar.
    Die dingen worden echt nog wel geproduceerd, al is het maar voor andere doeleinden.

    Ik ga er even achter aan :thumb

    Edit: na enig zoekwerk ben ik uitgekomen op de volgende contact gegevens van de sitehouder destijds:

    Projekt Lcd Tacho
    Patrick Schulze
    http://www.projekt-lcdtacho.com” onclick=”window.open(this.href);return false;
    kontakt@projekt-lcdtacho.com
    Tel: +0049 09562/209018
    Mobil: +0049 0176/22725017
    Wassergasse 24 96279 Weidhausen
    Deutschland / Germany

    En onder de domeinhouder vond ik ook dit mail-adres:
    Patrickschulze@t-online.de

    Wellicht dat je eens op zijn naam kunt googlen, of kunt proberen of het mailadres nog werkt :thumbup

    #18248728

    Gij bent goed bezig! Bedankt voor de tip

    #18248729

    Ben inmiddels samen met m’n zwager aan het bekijken wat de opties zijn betreft het zelf maken van een regelbare puls omzetter.

    Mocht het kostentechnisch te doen zijn en er genoeg animo zijn dan wil ik wel wat regelen!
    Ik houd jullie op de hoogte :thumbup

    #18248730

    In de vrachtwagen wereld kan je ook tandwielkasjes krijgen voor tussen de kabel, misschien dat daar wat mee kunt

    #18248731

    Oudere tachograven (1318 van VDO bijv.) werken inderdaad met tandwieloverbrengingen, maar dat is in de tachograaf verwerkt en daar kun je dus niets mee beginnen.

    Er zijn inderdaad ook losse tandwielkasten geleverd, (oa. voor de 1314 VDO tacho) maar dan heb je het probleem nog niet opgelost aangezien deze van een mechanische ingang & uitgang heeft.
    De Kadett E GSI klok heeft een digitale ingang, dus heb je een puls-signaal nodig.

    #18248732

    1314 niet, nog ouder. Dat tandwielkasje kan op het plek van de kabel zetten. Daar kan dan een gever op van VDO met 3 of 6 pulsen per omw. En kan je met tandwielen alles aanpassen zo je het wil.

    #18248733

    Oke! Weer een ander principe dus.
    Zal het eens navragen op mijn werk. Als het werkt zoals jij het aan geeft is dat wellicht ook een optie als we daar nog aan kunnen komen.

    Ben zelf ook iets verder wat betreft de puls-omzetter.
    Naar alle waarschijnlijkheid wordt het gewoon een simpel kastje met pot meter of dipswitches icm 20-standen potmeter die voor iedereen makkelijk te installeren is.
    Je werkt dan dus niet meer met kabel aandrijving, maar met een pulsgever op je bak, en het kastje is achter je dashboard weg te werken.

    Ben nu samen met m’n zwager alle componenten bij elkaar aan het zoeken zodat ik een prijzenoverzicht en prototype kan maken.

    Tzt zoek ik wel een manta of ascona hier in de buurt waarbij ik kan proefdraaien.
    Digidash en Kadett E pulsgever heb ik zelf nog liggen.

    #18248734

    @Emiel-Manta wrote:

    Naar alle waarschijnlijkheid wordt het gewoon een simpel kastje met pot meter of dipswitches icm 20-standen potmeter die voor iedereen makkelijk te installeren is.

    zoiets?

    #18248735

    Precies Yosta!
    Ik kon op jou site geen link vinden, laat staan de herkomst van het ding.
    Dus bij deze besloten om zelf eens wat bij elkaar te gaan zoeken.

    Weet je zo wat deze kastjes moeten kosten, en waar ze vandaan moeten komen?

    #18248736

    Herkomst van de kastjes weet ik niet meer, komt ook van ben af maar werkte uit eindelijk niet.. slecht signaal of zoiets.

    Ik had de pagina op mijn site weggehaald ivm frustratie na een hoop uitproberen rommelen..

    Mechanische omzetten lijkt mijn de oplossing

    #18248737

    een kadett heeft een w getal van ongeveer 1100
    dit heb je dus nodig op je uitgaande as van je km aandrijving

    nu weet ik niet wat voor w getal een manta standaard heeft ?
    en dan moet je je huidige bandenmaat nog omreken naar standaard.

    weet alleen dat je verschillende tandwielen hebt voor je km aandrijving

    #18248738

    Dàt, plus het feit dat er verschillende soorten differentieel overbrengingen bestaan voor manta.

    Ik vind het vreemd dat het kastje niet naar behoren heeft gewerkt. De pulsen hebben toch gewoon een dutycycle van 50? Dit is toch geen sinus?
    Enkel de frequentie varieerd waardoor er een km-signaal van kan worden gemaakt..

    In principe zou dit kastje gewoon moeten werken, maar dat is helaas theoretisch..
    Binnenkort toch maar eens wat gaan proberen dan!

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.