welke ontsteking kms dta ?

Forumindex Forums Techniek Cih welke ontsteking kms dta ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17277533

    Hallo,had een vraagje.

    Ben sinds kort weer bezig met mn ascona b.

    Ben er mee naar een old skool tunings bedrijf geweest, die heeft de webers bjjgesteld en synchroon gezet.
    Maar kan de onstekingsvervroeger niet super krijgen.
    de vacuum vervroeger is er af, en heb de gewichten van de centrifugaal al verlicht om bij een hoger toerental de vervroeger te gebruiken.

    Dus welke onsteking kun je het beste nemen?
    Na een beetje googlen kwam ik een soort van elektronische geregelde verdelers tegen, zien er het zelfde uit als het orgineel, kun je wel de vervroeging regelen doormiddel van een print, dus geen rotor er meer in die slijten en inbranden enz.

    Of een kms of dta losse module, maar dan kan ik ergens weer een sencor monteren voor het krukastoerental enz, en die zijnnog wel prijzig,

    Alvast bedankt gr maarten

    #18323932

    Is iemand bekend met de rotors van 123 ignition?

    #18323933

    De ontsteking vast op 12 garde zetten en dan moet het goed zijn als ook de klepspeling goed is afgesteld

    #18323934

    yep, bij mijne C2 caravan staat hij ook op 12° en loopt prima! :D

    #18323935

    Zonder vervroeging rijden dus? Blijft ie bij.mij stationair bijna niet lopen, als ik m zover terugzet

    #18323936

    dan zal er nog wel iets niet juist zijn…

    #18323937

    ik heb al stuk of 10. 123 ignitions gemonteerd werken goed en blijven heel.

    hoe

    #18323938

    12 graden ? En hoeveel dan bij vollast en hoge toeren ?

    #18323939

    dat weet ik zo ook niet meer weet alleen nog van die 12 grade bij stationair

    #18323940

    Ja, precies, en als ie 8,10,12 of 14 graden stationair staat zal ie niet stuk van lopen maar 3-4 graden te vroeg bovenin is wel funest
    First&foremost is dus zorgen dat ie bovenin goed staat en dan de rest (centri vervroeging etc) erop aanpassen dat dat dan ook naar wens is
    Met een 34-35 graden vervroeging boven de 4000 met vac vervroeging los zit je een heel eind in de goede richting om mee te beginnen met afstellen

    Dan ook wel ff nagaan dat de bdp markering klopt met het daadwerkelijke bdp

    #18323941

    Oke, weer wat geleerd.
    Ga het over 2 weken eerst zo ff proberen op de testbank!
    Kijken of die goed wil draaien op deze ontsteking, neem nog een nieuwe mee!
    Kunnen we tijdens het testen nog wat proberen.

    Bedankt allemaal voor de uitleg!
    Zal wel ff een filmpje maken vd test, nog geen idee hoe ik m op de site moet zetten, maar komt goed!

    Mvg maarten

    #18323942

    ik heb het nog even met de toenmalige monteur over gehad maar het is geen 12grade bij stationair toerental maar met de motor uit de hand naar 12grade voor bdp dan de ontsteking zo draaien dat deze op tijd staat dit is een vaste instelling

    #18323943

    Meet nou maar gewoon het daadwerkelijke ontstekingstijdstip ahv bdp en vac vervr los
    Al die zogenaamde afstel mogelijk heden zijn prima bij allemaal nieuw en goedwerkend ORIGINEEL spul (lees verdeler waarvan alles nog perfect is en niet uitgesleten centri aanslag en slappe veertjes en stroef gaande vervroeging)

    Zeker als het wat ouder is (en dat is al dat cih spul) werkt het niet allemaal even goed meer, stel je hem mooi af op die “12” graden en denk je alles is perfect en blijkt na meten dat heel de centrifugaal vervroeging niet meer werkt, en dan gek vinden dat ie niet zo goed trekt …
    Maar hij staat wel op tijd hoor !

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.