Welke motoren passen er zonder teveel moeite in n rekord e2?

Forumindex Forums Modellen Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD Welke motoren passen er zonder teveel moeite in n rekord e2?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212418

    Heey

    Ik ben sinds vandaag in t bezit van een rekord e2, welke voorzien is van een 20e met carb en een automaat

    Nu mijn vraag;
    Welke motoren passen er zonder teveel moeite in?
    Denkend aan een c20xe 30e c30se of een c26se
    En welke bak en aandrijfas kan ik dan gebruiken? Hoeft niet perse een automaat te blijven

    De reden waarom deze motor eruit moet is omdat er bij belasting van de motor een gerammel uit t onderblok lijkt te komen

    Marc

    #17526713

    Hey marc
    Hoorde al dat ie onderweg naar jou was

    Hier geld eigenlijk zelfde verhaal
    Als bij manta
    Je hebt toch leuk blokje liggen past der alleen carter weet ik zo niet en tussenas veranderen

    #17526712

    Ey

    Ik kan dus evt de 18s steunen gebruiken icm een c20xe?
    En als ik dan de getrag 240 eraan knoop, dan zou toch een 5bak rekord as moeten passen?

    Ahja, ga straks op de brug wel ff meten
    De motorruimte is iig ruim genoeg

    #17526710

    Steunen is goeie vraag maar die kun je iig nemen van een rekord 1800 die is iig ook geleverd (als ze niet passen) maar daar komt hier wel ant woord op

    Kwa as heb je gelijk denk ik

    Ja ruimte genoeg idd

    #17526731

    ahaas, daar is het rekordje gebleven dus :P

    mooie rammelaar haha

    maak dr wat moois van :thumb
    als je een getrag 240 neemt, past gewoon de tussenas van een rekord e met 5 bak hier weer op.
    let wel op dat je de bak op de goede plekhangt, ivm aslengte.
    dus niet te ver naar voren, of achteren.
    in samenwerking met een c20xe, zal dat ding dan eindelijk eens van de plek gaan komen !

    #17526730

    Eindelijk hef die hij een manta weer hopen dat ie deze klaar maar

    #17526728

    Ahja, de rekord rijd wel lekker en is bij mij in goede handen

    Dr komt wss een 2,6 dual ram in
    Vanaaf ff bij die motor kijken

    Heeft ook maar 150pk maar kan prima op gas ( volgens internet ) en n 6cil klinkt gewoon lekker

    Marc

    #17526726

    Gewoon 6 pitter in gooien marc. en deze manta wordt wel hersteld eddy hahaha

    #17526725

    Hoop het henri kekunt dr mooie bak van maken kom binnen kort wel keer an waaien

    #17526722

    morgen de 2,6 halen :)
    incl een getrag 240 ( of zal ik de automaat er weer achter hangen? )
    alleen waar de bak en motor uit komen weet ik nog niet…

    dus, welke motorsteunen kan ik gebruiken? welke aandrijfas is nodig? en moet ik het gat waar de schakelpook doorheen komt aanpassen?

    Marc

    #17526719

    Gewoon de automaat proberen Marc lekker relax sturen

    #17526718

    Automaat is wel relax
    Als je beetje vermogen hebt

    #17526717

    Oei oei oei:

    Rekord E met 6 cil:
    Veren van een Monza Senator nemen Rekord is te zwak

    Remmen zou ik wel aanpassen ook van een Monza/Senator nemen (beter nog B-Senator spul)
    Dus complete veerpoten nemen van een Monza Senator (heb je voor 5 gaats en achter 4 of je moet de achter as van een Commodore C nemen)

    Radiateur van een Rekord E is mogelijk te klein in de zomer onder extreme omstandigheden (ik zou een grotere nemen B-Senator BV of Monza/Senator)

    Automaat bak zou ik van een Monza/Senator nemen aangezien je standaard AR bak een 8 impuls gever nodig heeftals je een AR25 die standaard achter de C26NE zat gebruikt en daar is geen km teller aansluiting voor te vinden.

    Verder moet je der cardan as aanspassen met een AR25 bak.

    Makkelijker is een Getrag 240,neem dan wel een koppeling van een 30E.

    #17526732

    Als er en 2.0S in ligt is C 20 XE veel te veel werk, hier passt bijna niets.
    Je moet ombouwen Motorsteunen, aandrijfas, uitlaat enz.
    Is alleen interessant als de rekord en 1.8 s is.
    Bij 2.6 geef ik GSE gelijk en die passt er zo in .
    Hebben de ombouw in twee dagen gedaan.
    Maar als je automaat wil houden moet je die van de 2.6 pakken die van de rekord houd dat niet maar dan moet je ook de elektronika ervan pakken of je neemt en 265 Getrag dan passt ook de aandrijfas.
    Hier heb je extra nodig middenkonsole schakel en kabelboom schakel, injektietank niet vergeten , die passt ook van en omega moet je alleen de vulpijp aanpassen.

    #17526729

    Ey

    Welke motor erin komt, nog geen idee wss de 2,6 maar sluit n v8 ook nog niet uit ;)
    Er moet iig snel n andere motor in want de 2.0 is gewoon klaar
    Stationair met warme motor geen oliedruk ( lampje brand en metertje geeft ng geen halve bar aan )

    Moet dus snel een ander hart in

    #17526727

    Iets hoger stationair zetten

    #17526724

    Loopt al 1600 in zn P
    Zelfs dan brand t lampje

    Wel t startprobleem opgelost: startmotor kapot

    Mja de 2,6 staat bij mij, zoek nog een paar delen voor de inbouw:
    / rekord e 5bak schakelmechaniek
    / rekord e 5bak aandrijfas
    / rekord pedalen groep voor handbak
    / afdekkap tunnel handbak
    / koppelingskabel

    Over 2 weken beginnen met de ombouw, eerst ff me corsa rijdend maken

    Marc

    #17526723

    Tja dan kant wel eens tyd worden voor ander blokkie
    Of lampje der uit halen haha

    #17526720

    als de pendalen van een e1 gelijk zijn heb ik wel een set.

    #17526716

    Dat zou mooi zijn

    Weet iemand of dat past?

    Marc

    #17526715

    V8 past niet fatsoenlijk:
    Je stuurhuis is de pain in the ass…

    En dan moet je echt creatief zijn..Dan moet je echt veel veranderen…

    #17526714

    Ey, v8 word t nie

    Word de 2,6
    T ging me meer om de pedalengroep ;)

    #17526709

    het motortje kan nog wel een poosje mee.

    het liep hier al wat lawaaierig, en dat heeft ie overleefd, en overdinkel ook,
    dus volgens mij is dit hart niet dood te krijgen :P

    #17526721

    Een C30NE! wel even de ophanging verzwaren, maar dan heb je ook wat ;)

    #17526711

    Heb nog een E2 in de sloop, is een handgeschakelde uitvoering en het pedalenspul zit er nog in.
    2.6 dualram is een fijne motor, veel koppel en een heel fatsoenlijk verbruik.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.