welke koppeling / vliegwiel (TUNING)

Forumindex Forums Techniek Cih welke koppeling / vliegwiel (TUNING)

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243441

    wat voor tips kunnen jullie mij geven op het gebied van vliegwielen en koppelingen.

    ik hoop zo’n 200 pk uit het blok te persen. (c24ne met 2,3Diesel krukas)
    er zit een 5bak achter.

    nu zie ik bij risse motorsport. 4 en 6 punts vliegwielen en koppelingen in 8,5″ en 9″.

    ik meen ook hier ergens op het forum gelezen te hebben dat afgedraaide vliegwielen vaak afbreken en dat daarom een stalen vliegwiel geplaatst word.

    ik kan het me echt niet veroorloven dat er iets afbreekt op vol vermogen straks dus zou ik graag jullie ervaringen en tips horen. misschien dat iemand nog wat te koop heeft.
    bij risse motorsport schrik ik nogal van de prijzen!

    #17944785

    Ik denk dat Krause rennsport ook wel van dat spul heeft liggen? En je weet dat die 4 of 6 punts koppelingen vaak een aan/uit effect hebben? Dus voor op straat niet zo heel handig :D

    #17944786

    4-6 punts heeft betrekking op de bevestiging van de drukgroep , 4 punts bevestiging moet je ten alle tijden voorkomen voor sportief rijden….

    #17944787

    oke dus ik heb een 6 punts bevestiging nodig voor de drukgroep.
    maar is staal nu echt nodig of kan ik gewoon een gietijzeren afdraaien? zijn die ook 6 punts?

    op ebay is zojuist een mooie alu vliegwiel aan m’n neus voorbijgegaan op 20 euro! balen

    staat 8″, 8,5″ of 9″ voor de diameter van de koppelingsplaat? want als je vliegwiel groter word past je startmotor enof bak toch niet meer?

    #17944788

    Gietijzeren vliegwielen niet afdraaien! Kijk ook eens naar Ronald Bolz z’n spullen, die adverteert in de Flash Opel Scene met koppelingsspullen (24vtech).

    #17944789

    Vliegwiel bij Ronald kost een 250-275€ en dan kun je daar een aangepaste 6punts BMW 635csi drukgroep opdraaien en een plaat naar keuze voor 240 of 265 getrag..

    Zoiets is dubbel overbemeten voor jou 2.5L en zal niet kapot gaan..

    #17944790

    Dat is nog eens te doen wat prijs betreft, als mijn 4-punts koppeling nog eens aan vervangen toe is toch maar eens zo’n spul er in zetten.

    #17944791

    maar hoe ga je op 200pk komen hoe ga je dat doen?

    hier mijn koppeling,een staal vliegwielmet m3 drukgroep,en een plaat van een omza 3.0l

    klik

    #17944792

    ik “hoop” op 200 pk. hoeveel het uiteindelijk word is natuurlijk niet te berekenen. we zullen het pas zien als hij af is.

    #17944793

    @nick1987 wrote:

    ik “hoop” op 200 pk. hoeveel het uiteindelijk word is natuurlijk niet te berekenen. we zullen het pas zien als hij af is.

    maar wat ga je aan je motor doen?

    #17944794

    heel veel, maar daar kan de crisis nog wat verandering in brengen natuurlijk, dus we zien wel hoe ver we komen. het zal allemaal op het forum te volgen zijn.

    #17944795

    @js 400 wrote:

    @nick1987 wrote:

    ik “hoop” op 200 pk. hoeveel het uiteindelijk word is natuurlijk niet te berekenen. we zullen het pas zien als hij af is.

    maar wat ga je aan je motor doen?

    topic over motorblok is zojuist gestart hier in CIH gedeelte onder “C24NE Revisie & Tuning”

    #17944796

    he nog een snelle cih hier in de omgeving.
    veel succes met het project

    #17944797

    he kijk, das leuk iemand uit de buurt.
    tegelijk gaat er ook nog een low budget, maar snelle 2.0 op webers opgebouwd worden voor in B ascona. dus daar zal ik ook binnenkort een topic voor openen. maar nu eerst ff shoppen voor snelle spullen bij krause rennsport.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.