Welke koppeling van Sachs voor Z20LET

Forumindex Forums Techniek C20let / z20let(2.0 16v turbo) Welke koppeling van Sachs voor Z20LET

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Auteur
    Berichten
  • #17260598

    Ik ga vandaag een gebruikt onderblok ophalen en wil gelijk de standaard koppeling laten vervangen voor een Sachs koppeling.

    Nu zie ik om internet prijzen voor Sachs van 300 euro
    http://www.stroevemotorsport.nl/Koppelingen/305578/881861_999805–Opel-Zafira-Sachs-Koppelingen/ tot een Sachs koppeling van http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&part_id=400023&hid=&lhid=&lvid=&mid=93&ItemID=400023&Number=1.

    Zijn dit dezelfde koppelingen met zoveel prijsverschil ?
    Ik zie door de koppelingen het bos niet meer ;-)

    Mijn OPC heeft 250 pk met 371 Nm.

    #18173177

    ik heb deze eronder en draai 400nm

    http://courtenaysport.co.uk/buy-online/shop-by-category/clutch-kits/fast-road-clutch-astra-g-zafira-a-vx220-turbo-z20let/prod_126.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    ik vind M-tech erg prijzig en die ander zou ik niet eens vertrouwen.. komt beetje pauper over.

    #18173178

    Ik neem aan dat er dan nog een druklager bij moet toch…. of is dit de hydraulic slave cylinder ?

    #18173179

    die moet je er dan inderdaad bij nemen.

    #18173180

    De prijs van 300 euro is alleen de plaat en bij mtech is het compleet. Het prijsverschil is logisch.

    #18173181

    Volgens de beschrijving:

    “Product Information
    Ideal for your fast road car, our fast road clutch with increased clamping pressure will withstand increases in power and torque, without the slipping that may occur with a standard unit, yet still retain the drivability of a standard clutch.

    Will also suit Supercharged vehicles up to 270bhp

    Clutch comprises clutch cover and disc. Hydraulic Slave Cylinder available at a reduced price when bought with a clutch.)”

    Zoals ik het lees een complete kit + de druklager, (mits ik de optie aanzet natuurlijk) Bij courtenaysport bedoel ik dan.
    Bij stroevemotorsport idd zonder cover….

    #18173182

    Ik had het over je eerste post. Maar die bij courtenay kan je zeker doen, koppelingscilinder is goedkoper dan orgineel.

    #18173183

    ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown

    #18173184

    En die van Courtney sport is geen sachs koppeling maar een no brand. Ofwel prijsverschil is er omdat er geen merknaampje op zit.

    #18173185

    @NoFear1696 wrote:

    ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown

    Had je dan een sachs of courtacy druklager erin of imitatie van een ander merk?

    #18173186

    @opc-adrijver wrote:

    @NoFear1696 wrote:

    ik zou niet bezuinigen op de Slave cilinder/drukgroeplager.. ik heb die van mij (imitatie) net vervangen door een orginele van opel 280 euro :shock: nog geen 20dkm gedraaid met de imitatie :thumbdown

    Had je dan een sachs of courtacy druklager erin of imitatie van een ander merk?

    Ik heb tijdje terug ook mijn druklager vervangen voor origineel (nieuw) maar was na minder dan 20dkm ook stuk.
    Wel naar de dealer geweest en een nieuwe gekregen en oude is terug ter garantie. Dus origineel is ook
    geen garantie dat die heel blijft.

    #18173187

    Oke… weer wat wijzer! en een stapje verder.
    Bij de opel geven ze aan dat de standaard koppeling gemaakt is voor 250 Nm.
    Waar doe je het goed aan….
    De merkloze sportkoppeling van Courtenay of de Sachs sportkoppeling van M-Tech ?
    Prijs verschil is rond de 300 euro…..

    #18173188

    Vraag is een prijs op voor een Sachs Performance set bij Dutch Power Trading.

    Let wel op je hebt ook gewone (normale vervangings) Sachs sets!!

    #18173189

    hey hey hey, die van courtenay is geen merkloos hea!

    zal ff kijken of ik nog foto’s heb, want dat was geloof ik een LUK

    #18173190

    heb er geen foto van helaas, maar het is in elk geval geen hankie pankie koppeling :jerry

    #18173191

    @Corsa_GSi wrote:

    Vraag is een prijs op voor een Sachs Performance set bij Dutch Power Trading.

    Let wel op je hebt ook gewone (normale vervangings) Sachs sets!!

    Contact gehad met Erian van DPT. Hij gaat een offerte maken.

    #18173192

    De orginele koppeling kan gewoon 300 pk aan en 400nm koppel. Ook de koppeling van courtenay houdt dot vermogen prima.

    #18173193

    Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.
    Lijkt me prima spul en niet te duur

    #18173194

    @Dikkeminne wrote:

    Mr auto heeft sachs koppeling sets voor €200. Drukgroep kost net geen €180 van sachs.
    Lijkt me prima spul en niet te duur

    Is de sachs koppeling niet de standaard variant van de orginele opel koppeling ?
    Een sachs performance koppeling staat bij Sachs zelf op de site voor 529 euro…..
    Bij M-Tech voor 549

    #18173195

    idd, je moet sachs performance hebben en niet normaal sachs..
    Daar zit nog wel een beetje verschil in..

    #18173196

    Ik rijd zelf met zafira a opc met phase 1 erop. Originele koppeling houdt dit best.
    Zit op 365nm.
    Misschien dat als je over de 400nm gaat een performance koppeling beter is.
    Tis ruim €300 extra als je voor de performance gaat.met phase 1 erop zou ik dan voor de gewone gaan.

    #18173197

    Ik zat met mijn Z20-let ruim over de 400Nm zonder enig probleem dus wees niet bevreesd!! :thumb

    #18173198

    @gijzbed-opc wrote:

    Ik zat met mijn Z20-let ruim over de 400Nm zonder enig probleem dus wees niet bevreesd!! :thumb

    De opel geeft zelf aan 250 nm + 20 % dus max 300 Nm.
    De originele koppelling kost net zo veel als de performance versie van Sachs….

    Iemand ervaringen met de performance van Sachs ?

    #18173199

    @gijzbed-opc wrote:

    Ik zat met mijn Z20-let ruim over de 400Nm zonder enig probleem dus wees niet bevreesd!! :thumb

    Hangt er ook vanaf wat je ermee doet.
    Gooi er een setje dikke slicks onder op een baan waar een beetje rubber ligt en ut gaat echt mis.

    Het hangt helemaal ervan af wat je ermee wilt gaan doen.

    #18173200

    van sach performance ga je zeker niet klagen hoor heb zelf met een sinterplaat in men kadett gezeten
    (zalig) het is geen overbodige luxe als je een beetje sportief wilt rijden

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 28)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.