Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?

Forumindex Forums Modellen Astra Welke kenmerken voorzien kapot gaan M32 versnellingsbak ?

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 225)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254415

    Aangezien ik hier veel problemen zie met de M32 bakken , en ik er ook een in me Astra heb zitten .

    Vroeg ik me af wat de symptomen zijn van als de bak het gaat begeven ?

    Geluiden , slecht schakelen , enz.

    En wat is er tegen te doen om problemen te voorkomen ?

    Mijn Astra is van 2008 , en weet niet of er verschillen zijn tussen de bouwjaren.

    Alvast bedankt voor de reacties.

    Gr.,

    Danny

    #18094918

    je krijgt een geluid dat snelheids afhankelijk is

    #18094919

    Kenmerken:

    – Geluid vanaf de vierde versnelling, snelheids afhankelijk
    – Speling in de versnellingen meer dan een centimeter
    – Slecht schakelen, moeilijk in de versnelling

    Het maakt niet uit welke bouwjaar je rijd, elke M32 heeft het. Je kan het probleem niet voorkomen. M32 smelt net als chocola.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094920

    Zit een M32 vak ook in een Astra Sports Tourer met A17DTJ motor?? (zit een 6 bak in :) )

    #18094921

    Alle 1.3 diesels een F17
    Alle 1.7 diesels een M32
    Alle 2.0 diesels een F40

    Dit zijn wel de Astra J modellen

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094922

    Dan gaat de mijne dus terug binnen! Ik klaag al van in het begin dat de versnellingsbak in 4e bij een bepaald toerental vibreert. De pook voel je dan hevig schudden. De garage zei dat het lag aan de lage toeren van de motor. Maar 2000tr vind ik niet extreem laag. Garantie vervalt in februari, dus ik zal er eens werk van maken

    #18094923

    Ik heb dat in mijn derde versnelling, heb er al 40k mee gereden nog niks aan de hand. Als ik de auto doortrek tot 4000tpm en laat uitlopen naar 2500tpm dan voel ik trillingen. Toen ik de auto naar de garage bracht vertelde de monteur mij dat het de homokineet wel kon zijn. Daar moet bij mij nog naar gekeken worden.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094924

    Ik heb er ook al 66.000km opstaan en het wordt niet erger of beter. Maar je gaat zien dat een dag na de garantie de versnellingsbak in de soep draait :D

    #18094925

    Trillen pook bij accelereren

    #18094926

    bij het rijden bij een constante snelheid vibreert hij. En als je optrekt moet hij ook even door dat vibrerende punt. Enkel in 4e bij ongeveer 1800 a 2000rpm

    #18094927

    Meestal gaan die dingen tussen de 50k a 150k kapot. Dan zijn de lagers slecht of kapot. Gewoon terug gaan en een melding maken. Meestal sluiten ze de zaak met een smoes terwijl het probleem met de M32 bakken bekend is.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094928

    Die van mij schakelt nog soepel en heeft nagenoeg geen speling als hij in de versnelling zit.

    Wel heb ik af en toe een geluid in ze vijfde versnelling.(is niet altijd :-/ )

    Maar er is dus niks tegen te doen ?

    #18094929

    kennis van mij had een zafira B opc en na 5dkm fase 1 gechipt. bij 16dkm bak naar de klote. is overigens wel Gratis vervangen door de dealer :thumb

    #18094930

    Wat bedoelen jullie eigenlijk met de speling in de versnelling?

    #18094931

    @blastra wrote:

    Die van mij schakelt nog soepel en heeft nagenoeg geen speling als hij in de versnelling zit.

    Wel heb ik af en toe een geluid in ze vijfde versnelling.(is niet altijd :-/ )

    Maar er is dus niks tegen te doen ?

    Er is niet veel aan te doen, als je op tijd bent kan je de lagers nog laten vervangen. Dan moet de bak echt geluid maken snelheidsafhankelijk.

    @NoFear1696 wrote:

    kennis van mij had een zafira B opc en na 5dkm fase 1 gechipt. bij 16dkm bak naar de klote. is overigens wel Gratis vervangen door de dealer :thumb

    Dan heeft die wel erg veel door getrokken? Dat die dan na 11k kapot is gegaan. Is wel leuk zo een chip op een OPC. Bij 5k heb je wel een vrij nieuwe auto. Wel zonde :(

    @Spacejam wrote:

    Wat bedoelen jullie eigenlijk met de speling in de versnelling?

    Als je optrekt heb je toch een paar mm speling, als je meer dan een cm speling hebt betekent dat dus dat de bak gereviseerd moet worden.

    Edit: dan bedoel ik dus dit

    http://i132.photobucket.com/albums/q8/Lutons/VID00000-20110308-1022.mp4″ onclick=”window.open(this.href);return false;

    Dit is gewoon duidelijk een kapotte M32

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094932

    Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18094933

    Hoe weet je welke versnellingsbak je hebt?

    #18094934

    @Spacejam wrote:

    Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Tja F40 is sterk kan de M32 niet zo snel tegen op, M32 smelt gewoon

    @No Name wrote:

    Hoe weet je welke versnellingsbak je hebt?

    http://www.opel-infos.de/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Moet je even hier kijken a.d.h. je motor type

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094935

    @iquick wrote:

    @Spacejam wrote:

    Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Tja F40 is sterk kan de M32 niet zo snel tegen op, M32 smelt gewoon

    Ik heb ook gewoon een M32 en rij inmiddels ook alweer 60k km gechipt rond. Maarja, misschien komt het nog. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit onder de 2000rpm rijdt.

    #18094936

    F40 is alleen geleverd op de insignia en Vectra-C

    Willem

    #18094937

    en in de astra j ook volgens mij, en in de insignia kan je ook weer een m32 hebben dacht ik.

    #18094938

    @Spacejam wrote:

    @iquick wrote:

    @Spacejam wrote:

    Ow, dat bedoel je met die speling, dat doer die van mij gelukkig hrlemaal niet, 0,0mm en toch al 170k op de teller.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    Tja F40 is sterk kan de M32 niet zo snel tegen op, M32 smelt gewoon

    Ik heb ook gewoon een M32 en rij inmiddels ook alweer 60k km gechipt rond. Maarja, misschien komt het nog. Ik moet wel zeggen dat ik eigenlijk nooit onder de 2000rpm rijdt.

    Klopt is waar ook, haalde twee dingen door elkaar sorry :grin: Ik hou em nu ook niet meer onder de 2000 toeren maar heb nog altijd speling in de derde, minder dan een halve centimeter of zo iets. Maar het is irritant als je die pook ziet spelen na het schakelen. Verder zie je er niks van.

    @wim-v6 wrote:

    F40 is alleen geleverd op de insignia en Vectra-C

    Willem

    Ook in de Astra J en dan wel bij de volgende motoren:

    2.0 A20DTH ook de AF40
    2.0 A20DTR

    Alle 1.7 modellen zijn uitgerust met de M32. Waarom, dat zou Adam weten ik niet.

    Galaxy Nexus Tapatalk

    #18094939

    Okeej, Beter, beginnen ze het dan toch te snappen bij opel..

    De 1.7diesels hebben niet heel veel power, en zijn vrij hoog toerig.

    met de Combinatie 1.7CDTi / 2massavliegwiel / m32bak zijn vrijwel nooit problemen..

    Willem

    #18094940

    Volgens mij ligt het puur aan de rijstijl. Lage toeren waardoor resonatie ontstaat is dodelijk voor je aandrijflijn.

    Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

    #18094941

    Resonatie in 4,5,6 en doortrekken in 1,2 is dodelijk. M32 bak moet je dan ook niet onder de 2000 toeren houden. Als je de bak afracht, ja dan gaan ze kapot helaas. Rijstijl speelt een rol

    Galaxy Nexus Tapatalk

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 225)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.