welke hoofdremcylinder past???

Forumindex Forums Modellen Ascona welke hoofdremcylinder past???

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur
    Berichten
  • #17243201

    Heb een 81 c ascona 1.6 SR en daar is de HRC van stuk,maar van welke auto past deze nog meer
    te denken aan kadett,vectra?????
    nieuwe is me te duur ;) en hier op de sloop staan wel een paar c ascona’s maar staan al jaren stil dus daar heb ik weinig vertrouwen in

    #17941437

    niemand?????

    #17941438

    Op H-base kan je kijken wat er op meerdere types past…….miss is dat wat??

    #17941439

    ik heb nog hoofdremcylinder liggen van kadett E liggen nog astra F

    ik hoor het wel van je

    #17941440

    probleem is juist als ik op dat soort site’s kijk en mijn kenteken invoer ik al 4 verschillende types krijg wat er op kan zitten

    #17941441

    De eerste Ascona C’s hebben een lange hoofdrempomp, de latere
    een korte pomp ( = die van de Kadett E, en latere modellen )
    Is wel omwisselbaar, liefst met remservo ed samen vervangen !

    #17941442

    mijn E kadett van 86 heeft ook een lange HRC
    net als de ascona van 81

    #17941443

    zet je die van je e kadett er op :jerry

    maar zou idd complete bekrachtiger icm hrc overzetten

    #17941436

    @eddepet007 wrote:

    zet je die van je e kadett er op :jerry

    maar zou idd complete bekrachtiger icm hrc overzetten

    voel een aan je voorhoofd maat :wtf
    maar waarom beide omzetten??? das veel meer werk

    #17941444

    De HRC heeft een zuiger die samen met de bekrachtiger berekend is voor een bepaalde kracht ivm met vacuüm e.d., als je maar een deel zou omzetten krijg je weer andere verhoudingen. Correct me if I’m wrong, ben nog in opleiding :P

    #17941445

    als ik op kenteken zoek zie ik 4 verschillende types zitten
    heb op de rembekrachtiger KD staan ,weet iemand wat dit inhoud???

    #17941446

    kapot ding :jerry geintje zo wel een code nummer zijn denk ik

    #17941447

    hahahah ik dacht kleine donder :jerry

    ja op de HRC schijnt ook iets van zo’n code te moeten staan schijnbaar , enkel weet ik niet waar
    zit er aan te denken de ascona toch zelf klaar te maken ,enkel heb ik weinig tijd omdat ik druk ben met studeren en stage .
    en eerlijk gezegt geen zin heb in me vrije tijd bezig te gaan in dit weer :jerry
    maar verkopen is schijnbaar ook lastig ,hoewel het aan de prijs niet mag liggen lijkt mij

    #17941448

    Kunt er toch wel 1 van andere ascona compleet met bekrachtiger op zetten. Moet dan toch passen

    Tja is iets meer werk

    Zijn wel 2 extra moeren en split pen

    #17941449

    @eddepet007 wrote:

    Kunt er toch wel 1 van andere ascona compleet met bekrachtiger op zetten. Moet dan toch passen

    Tja is iets meer werk

    Zijn wel 2 extra moeren en split pen

    wat je vergeet is dat ik dan half onder het dachbord moet liggen en ik dan waarschijnlijk er niet meer onder vandaan kom hahahahah
    me rug is helaas niet meer wat het geweest en en het nooit meer worden zal
    daarom zijn bepaalde houdingen gewoon funest voor mij en 1 daarvan is onder het dach kruipen
    daarom zoek ik de snelste oplossing
    hahah en das verkopen :thumb
    heb ik met kadett ook gedaan is probleem snelst opgelost

    #17941450

    kadett, corsa en vectra a zijn ook geleverd met de zelfde hrc.

    #17941451

    alleen de kadett e en de vectra heben de korte variant en daar heb je niks aan.
    Als je naar de onderdelenboer (brezan oid ) gaat kost een hele nieuwe HRC rond de 100 euro inclusief de korting.
    Zou je voor dat geld gaan lopen kloten met gebruikte troep??.Zijn wel je remmen,is toch wel belangrijk dat je daar van op aan kan.
    ik heb ook nog wel een gebruikte liggen maar meer voor als een nieuwe niet meer leverbaar is dat ik die kan laten reviseren.
    ligt nu een jaar of 3 op de plank dus zou ik niet zomaar meer monteren.

    #17941452

    TIP, gevonden op een ander forum, betreffende bewaren
    van een gebruikte HRC:
    # 2ehands kan best als ze maar goed zijn opgeslagen, de sloper waar ik vroeger alles nog wist te vinden kneep de leidingen altijd dicht en knipte ze dan af zodat de olie er niet uit kon lopen.
    en liet de hoofdremcilinders dan staan met stukjes leiding er aan en een vol reservoir, dan kan je ze heel lang bewaren.#

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.