welke gesmede zuigers en drijfstangen z16let.

Forumindex Forums Techniek Overige motor types welke gesmede zuigers en drijfstangen z16let.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270993

    Zal jullie de horror besparen.
    iets z16let en de 4e cilinder.

    Mijn vraag is als volgend,
    Ik zie div merken langs komen als het om gesmede zuigers gaat.
    bv mahle weseco etc.

    Welk merk zouden jullie kiezen en waarom.

    Tevens zijn er nog meer internals die je op voorhand beter kan vervangen lager schalen etc.
    hoor graag van jullie

    #18277492

    STroker kit kopen kun je doen. Maar warom zou je dat vervangen, vaak duur en vermogenwinst op orgineel valt allemaal mee. Dan moet je al met een dikke garret gaan rijden om er voordeel uit te halen.

    #18277493

    Moet eerst gaan kijken wat er nu kaduuk is en hoe erg.
    Maar dacht als de zooi toch open gaat….

    Heb dikke horror verhalen gelezen over die 4e cilinder.
    Merv blijft op 3 poten lopen ook na vervangen bougies en bobine.
    En heeft een compressie van jan lik me reet op cil4.
    beetje jammer / pech dat dit gebeurt na bekant 150km er mee gereden te hebben.

    En ja heb wel netjes gereden.
    niet geplankt enzo

    #18277494

    Nou ondertussen wat research gedaan.
    Iemand misch ervaring met dit setje ?

    http://www.eds-motorsport.de/Tuning/Opel/Astra/Astra-H/1-6L-Turbo-Z16LET/Sparset–Stahlpleuel-und-Woessner-Hochleistungskolben-satz-fuer-Z16LEL-R-T-A16LEL-R-T.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    #18277495

    Meeste zijn ook horor verhaalen. Komt soms voor dat er een gat of gesmolte zuiger ontstaat. Vaak door te arm lopen na chippen.
    En in dat geval heeft het onderblok vaak ook zijn beste tijd gehad. Dus de vraag is in hoeveren is dat dan beschadigd en is het haalbaar om dan te boren en honen.

    Hoe en waarmee heb je de compressie gemeten en wat is het verschil ten opzichte van de rest?

    #18277496

    Dat gaat allemaal as maandag nog eens gebeuren.
    compressie en lek test.
    Zodat ik iets meer weet / een goed beeld krijg wat het probleem evt is.
    Compressie was even vluchtig met een compressie meter gemeten.
    En die gaf op cil4 0,0 aan.
    maar goed maandag kan ik jullie vertellen wat ik aangetroffen heb.
    voor het zelfde geld is het iets anders.
    gescheurde kop of kromme kleppen of wat dan ook.

    Ik hoop dat het onderblok mee valt.
    zou knap ruk zijn als dat met 107000km compleet versleten is.
    blok is voor zover ik weet niet gechipt En standaard.

    #18277497

    Helaas door wat non auto gerelateerde prive problemen nog geen update.
    het staat nu voor as donderdag geplanned.

    #18277498

    Nou tegen alle verwachtingen in, gister toch een start gemaakt.
    Begonnen met een compressie / lektest…. :swear
    En deze laat duidelijk zien dat er iets niet helemaal goed gaat met in iedergeval de inlaat kleppen van de 4e cilinder. :hmmz
    Deze blijven gewoon open staan.
    Dus met de demontage gestart.

    Zal later wat foto’s plaatsen.

    #18277499

    Dan zullen ze wel krom zijn riem ooit van tijd geweest? Of door de zuiger die vervormt is aangetikt.

    Of zwevende kleppen gehad, versleten klepveren.

    #18277500

    @Haasje17 wrote:

    Dan zullen ze wel krom zijn riem ooit van tijd geweest? Of door de zuiger die vervormt is aangetikt.

    Of zwevende kleppen gehad, versleten klepveren.

    Geen idee nog, de boel staat op dit moment nog heel netjes op tijd.
    Vrijdag gaat de rest uit elkaar.


    Tot zo ver zijn we nu.
    Inmiddels aardig wat weg gesloopt.

    #18277501

    En zie je ook dat de klepstoter niet helmaal naar boven komt?

    #18277502

    Mischien zitten de hydro stoters wel vast.

    #18277503

    Nou gister de kop er af gehaald.
    en wat blijkt een lekke koppakking….

    Nu afspraak maken om de kop te laten vlakken etc.
    en dan de boel weer in elkaar zetten!
    Alles zag er zeer netjes uit (zuigers en cilinder wanden)
    Paking was lek tussen cil 3 en 4.
    vandaar geen complressie en het olie verbruik.
    Turbo was volgens de bevriende monteur ook nog erg netjes.

    Dat worden dus geen nieuwe zuigers en drijfstangen.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.