welke functie of wat is dit voor stekker

Forumindex Forums Modellen Tigra welke functie of wat is dit voor stekker

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Auteur

ik zou graag willen weten waar deze stekker voor is, en wat voor functie deze heeft.

Gert

Stofzuiger?

Lijkt mij dat ie ergens op hoort te zitten..

Die zit in wel meer Tigra’s en Corsa’s. Geen idee waar het voor is.
    Is vaak niet aangekoppeld.

@ Dominic; de stekker van de stofzuiger zit boven op de de stofzuiger. ;)

@ Mckaamos; klopt deze is bij mij ook niet aangesloten. misschien is er nog iemand die weet waar deze voor dient.

dan heb ik geen idee.. zal is kijken bij mijn auto of ie er ook hangt :D

lol.. ff een vraag van iemand die iets al langere tijd niet snapt :P
    ik heb nu al een paar keer het woord stofzuiger voorbij zien komen.. nu vraag ik mij toch eigenlijk wel even af wat daar mee bedoeld word :oops:

mijn astra g had toevallig ook zo’n loze stekker…bij mijn tieg B heb ik het nog niet gezien eigenlijk

hahaha kippe, wij hebben een een stofzuiger aan boord……..deze zorgt ervoor om de kat sneller op te warmen.

klopt het dat jij het glasje van jou knipperlicht links mist?
    en stond je misschien vanmiddag tegen kwart over 3 onder aan de rontonde te wachten richting het ziekenhuis.

Gert

@soepkiepe wrote:

lol.. ff een vraag van iemand die iets al langere tijd niet snapt :P
    ik heb nu al een paar keer het woord stofzuiger voorbij zien komen.. nu vraag ik mij toch eigenlijk wel even af wat daar mee bedoeld word :oops:

Ik denk een secundaire luchtinjectie pomp, die lucht mee de uitlaat in knalt om verbranding in de katalysator sneller op gang te brengen.

is dit geen stekker waar je een ?omvormer? in kunt drukken zodat je in het buitenland op op andere brandstoffen rijden kunt :hmmz

@GTS Power wrote:

is dit geen stekker waar je een ?omvormer? in kunt drukken zodat je in het buitenland op op andere brandstoffen rijden kunt :hmmz

ik denk dat je nog wel eens gelijk kunt hebben. ik had vroeger een ingevoerde kadet gsi, en daar zat ook zo iets op.

Gert

@GTS Power wrote:

Omvormer? waar voor? Diesel kan er sowieso niet in en voor gas heb je een gastank nodig.
    Als je het over octaangetallen hebt, dan reden we hier vroeger nog wel op Euro91, en dan had je een octaanstekker die je om kon draaien zodat de ontstekingstiming aangepast wordt.
    Tegenwoordig heb je een klopsensor die aanvoelt dat je minder hoog octaan brandstof hebt getankt.

Als je op E85 wil gaan rijden (Brazilie doet dat structureel, daar is de meeste benzine een mix van echte benzine (15%) en voor de rest ethanol die wordt gewonnen uit rietsuiker.) heb je ofwel een flexfuel auto nodig, of een motorblok wat er voor aangepast is (meer inspuiting, E85 heb je 20% meer van nodig ivm lagere energetische waarde)

@gertjuh1968 wrote:

hahaha kippe, wij hebben een een stofzuiger aan boord……..deze zorgt ervoor om de kat sneller op te warmen.

en stond je misschien vanmiddag tegen kwart over 3 onder aan de rontonde te wachten richting het ziekenhuis.

Gert

licht er aan hoe je het bekijkt :P
    het glasje ligt namelijk in de auto haha.
    maar aan welke kant heb je mij gezien dan? ik ben gister wel naar de gamma geweest, de rotonde aan de kant van het ziekenhuis ben ik niet geweest, aan de andere kant van het viaduct wel, toen kwam ik net bij de gamma weg, toen was ik net van de schrik bekomen :P
    onderweg naar de gamme was er een halve zool die zijn auto op de weg aan het keren was en mij op het laatste moment zag aankomen, had geluk dat er geen verkeer van de andere kant kwam, moest toch ff flink uitwijken anders was ik waarschijnlijk wel meer kwijt dan alleen een knipperlicht glas (die is mij er laatst afgevallen toen ik de koplampen aan het goed zetten was, komt er wel weer op want dit lijkt niks)

@soepkiepe wrote:

@gertjuh1968 wrote:

Gert

licht er aan hoe je het bekijkt :P
    het glasje ligt namelijk in de auto haha.
    maar aan welke kant heb je mij gezien dan? ik ben gister wel naar de gamma geweest, de rotonde aan de kant van het ziekenhuis ben ik niet geweest, aan de andere kant van het viaduct wel, toen kwam ik net bij de gamma weg, toen was ik net van de schrik bekomen :P
    onderweg naar de gamme was er een halve zool die zijn auto op de weg aan het keren was en mij op het laatste moment zag aankomen, had geluk dat er geen verkeer van de andere kant kwam, moest toch ff flink uitwijken anders was ik waarschijnlijk wel meer kwijt dan alleen een knipperlicht glas (die is mij er laatst afgevallen toen ik de koplampen aan het goed zetten was, komt er wel weer op want dit lijkt niks)

dan was jij het toch wel dus, het is je knipperlicht aan de bestuurders kant. ik kwam net van de koppeling af, onderaan bij de rontonde moest je wachten op mij. ik ging richting het station in een blauwe tig kenteken begint met 03

gert

ik had eigenlijk wat haast dus heb erniet echt op gelet, zal het de volgende keer wel even in de gaten gaan houden

hahaahha ik zal je de volgende keer voor laten :jerry

haha dan zie ik het vast ja, vooral als je achterliger er raar van opkijkt en boven op je knalt :P

eindelijk eens gespot:P

@GTS Power wrote:

Nee hoor, deze motoren zijn voorzien van een Klopsensor, en word de klopverstelling door de computer geregeld.

Bij mij zit die stekker daar ook (Combo-B X14SZ), is geen onderdeel van de motorcomputer of motorboom trouwens, zit in de Licht en koeling boom voorzijde van de auto.

dat kan je goed zien bij de volgende foto’s

nog met de 1.4 8klepper X14SZ:

en later met de C16XE:

en nu met de X16XE erin zit ie er nog, (is nooit van zijn plek geweest):

Willem

18 berichten aan het bekijken - 1 tot 18 (van in totaal 18)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.