welke catchtank voor mijn x20xev ??

Forumindex Forums Modellen Astra welke catchtank voor mijn x20xev ??

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur

hallo
    ik heb hier totaal geen ervaaring mee daarom dat ik hier maar een info vraag
    waar dient een catchtank precies voor ??
    is het beter voor de motor en krijg je meer prestatie door ??

ik heb nu eens wat gevonden op ebay maar weet niet welke ik dan moet nemen

misschien hier iemand een idee welke beste is en goed is

http://www.ebay.de/itm/Oil-Catch-Tank-Ol-Auffangbehalter-75mm-400ml-/180930027424?pt=DE_Autoteile&hash=item2a20451fa0″ onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/Universell-Olsammler-Olcatchtank-D-120mm-Ol-Sammler-Catchtank-poliert-chrom-Alu-/251047969213?pt=DE_Autoteile&hash=item3a73a001bd” onclick=”window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/Olsammler-Ol-Catchtank-verchromt-Chrom-rund-Olcatchtank-/260801651144?pt=DE_Autoteile&hash=item3cb8fd61c8″ onclick=”window.open(this.href);return false;

ik DENK dat het gewoon een olie koeler is voor turbo motoren bijv maar weet ik niet zeker.

nee, heeft niks met koelen te maken.

dit is gewoon een tankje waar de olie in opgeslagen wordt die via de carterontluchting mee komt.
    stamt eigenlijk uit de racerij.

voordeel is dat je inlaat traject olievrij blijft (wat een mega drama is bij de Ecotec motoren)
    je gasklep zal niet meer vervuilen o.i.d

let wel op!
    als je er een open filtertje op zet, is dit apk afkeur (open carterontluchting mag niet)
    je kunt ook het tankje tussen de carterontluchting slang zetten zeg maar, dan gaan de dampen wel nog naar je inlaat toe, maar de olie blijft achter.
    ik heb gewoon een filtertje erop, je ruikt dan wel af en toe wat oliedampen. Vind ik persoonlijk niet erg.

Verder heb ik wel de spatplaat in het kleppendeksel aan moeten passen omdat het tankje na een dagje blazen in Duitsland wel aardig vol was…. :angel

een olie catch tank word aangesloten op de carter ontluchting,en voorkomt dat de vieze oliedampen vanuit het carter teruggeleid worden naar het motorblok.
    normaal zit je carter ontluchting in de luchtinlaat wat tot gevolg heeft dat het inlaattraject een smerige vette bende wordt.

vandaar dat er ook een pijlbuis op zit zodat je eens in de zoveel tijd de olie kan aftappen.

update21-7/10:55u:je was me net ff voor

@GSI Racer wrote:

nee, heeft niks met koelen te maken.

dit is gewoon een tankje waar de olie in opgeslagen wordt die via de carterontluchting mee komt.
    stamt eigenlijk uit de racerij.

voordeel is dat je inlaat traject olievrij blijft (wat een mega drama is bij de Ecotec motoren)
    je gasklep zal niet meer vervuilen o.i.d

let wel op!
    als je er een open filtertje op zet, is dit apk afkeur (open carterontluchting mag niet)
    je kunt ook het tankje tussen de carterontluchting slang zetten zeg maar, dan gaan de dampen wel nog naar je inlaat toe, maar de olie blijft achter.
    ik heb gewoon een filtertje erop, je ruikt dan wel af en toe wat oliedampen. Vind ik persoonlijk niet erg.

Verder heb ik wel de spatplaat in het kleppendeksel aan moeten passen omdat het tankje na een dagje blazen in Duitsland wel aardig vol was…. :angel

mag je wel rijden met het laatste product ??
    daar zit namelijk ook een filter op
    het ziet er best grappig en leuk uit niet al te duur
    en het schijnt ook nog eens goed te zijn voor je blok…
    maar welke zou jullie kiezen dan vanuit deze 3 ????

die laatste zit een filter op die de dampen naar de buitenlucht in duwt.
    mag dus niet voor de apk.

je kunt het filtertje wel ff eraf halen als je op apk gaat en dan afdoppen :thumb

dan beter de eerste nemen ???
    zit ook zoon drukmeter op
    maar weet niet of die goed spul is ???

die drukmeter zie ik het nut niet van in :angel

ik heb deze erop zitten:

http://www.ebay.de/itm/OIL-CATCH-TANK-OL-AUFFANGBEHALTER-ROT-63mm-400ml-/360461356546?pt=DE_Autoteile&hash=item53ed2bce02″ onclick=”window.open(this.href);return false;

hier kun je e.v.t zelf een filtertje op maken en dan eraf halen bij de apk.
    ik heb deze ook en er zelf een filtertje op gemaakt, zoals bij de tankjes die jij hierboven aangaf ;)

@GSI Racer wrote:

die drukmeter zie ik het nut niet van in :angel

ik heb deze erop zitten:

http://www.ebay.de/itm/OIL-CATCH-TANK-OL-AUFFANGBEHALTER-ROT-63mm-400ml-/360461356546?pt=DE_Autoteile&hash=item53ed2bce02″ onclick=”window.open(this.href);return false;

hier kun je e.v.t zelf een filtertje op maken en dan eraf halen bij de apk.
    ik heb deze ook en er zelf een filtertje op gemaakt, zoals bij de tankjes die jij hierboven aangaf ;)

nee die meter heeft weinig nut maar wel grappig :wors
    zodra je gas geeft zak de meter ( best leuk en grappig )
    ik zie dat jij maar 1 nippel hebt ( waar alles opgevangen word )
    meestal zie je met een dubbel nippel erop ( dat hij gewoon door verbonden worden )
    wat is het beste dan ??
    ik dacht zelf aan dat alleen de olie word opgevangen en lucht gewoon naar de filter gaat….
    :hmmz
    ik snap er weinig van blijkt wel :D

@GSI Racer wrote:

je kunt het filtertje wel ff eraf halen als je op apk gaat en dan afdoppen :thumb

Waar in het apk boek staat dat?
    Ik kan het niet vinden namelijk.

hmm, ik heb altijd gedacht dat dat niet mocht voor de apk?? :shock:

wat betreft die aansluitingen.

maakt eigenlijk niks uit of je nu 1 of 2 nippels pakt.
    met die 2 nippels kun je weer doorlussen naar de inlaat, maar daarmee houd je nog steeds vettige dampen in de inlaat.
    ik zou die met 1 nippel pakken en dan gewoon een filtertje erop van autostyle voor 6 euro ofzo :thumb

@GSI Racer wrote:

hmm, ik heb altijd gedacht dat dat niet mocht voor de apk?? :shock:

klopt wat je zegt hoor, open cartelventilatie mag niet bij de APK.
    had het er laatst nog over met me maat en die is keurmeester

ik ben zelf ook keurmeester vandaar :angel

gewoon zelf maken

met pvc aan de slag,lijm en tankje opvullen met een spons of pannenspons,filtertje er op,hop klaar.

ja is een heel klein tankje;maar ik had niet meer ruimte en bij komt ie al heel weinig troep in mijn inlaat terecht.
    groter tankje zelf maken moet geen enkel probleem zijn.

@arjontje wrote:

@GSI Racer wrote:

Waar in het apk boek staat dat?
    Ik kan het niet vinden namelijk.

Je mag met een open carterventilatie rijden. Sommige oudere voertuigen en Zware bedrijfswagens hebben niet anders.

@GSI Racer wrote:

ik ben zelf ook keurmeester vandaar :angel

ja dan hoor je het inderdaad ook wel te weten :P

haha indd.

weer wat geleerd dan :jerry

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.