Welke benzine het beste?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Welke benzine het beste?

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Auteur
    Berichten
  • #17523923

    net over de grens met belgie avia tankstation was in de benzine tijd voor mij, dat was tot maart dit jaar ongeveer 20cent goedkoper per liter als in nl en kmoest er een 1o minuutjes voor rijden, ja dan haal je het verschil er wel uit.
    met de diesel weet ik het niet.

    #17523924

    Ik tank altijd bij de shell in het dorp.
    Ook alleen omdat hij op de route ligt en omdat het de goedkoopste is.

    Ik tankte eerder altijd v-power.
    maar sinds dat fuel save er is tank ik gewoon 95.
    motor drinkt minder dan bij v-power. terwijl vroeger de motor zuiniger liep met v-power.

    #17523925

    origineel gepost door arjontje
    Ik tank altijd bij de shell in het dorp.
    Ook alleen omdat hij op de route ligt en omdat het de goedkoopste is.

    Ik tankte eerder altijd v-power.
    maar sinds dat fuel save er is tank ik gewoon 95.
    motor drinkt minder dan bij v-power. terwijl vroeger de motor zuiniger liep met v-power.

    dus dat fuel-safe werkt zoals ze het beloven? Wou er zelf niet echt in geloven omdat ik dacht dat ze gewoon wat meer marge wouden pakken met een product dat niks anders is dan bij de witte pomp… toch maar eens overwegen dan om fuelsave te gaan proberen :D

    #17523929

    altijd shel zelf tank meestal . heineken als alternatief amstel haha

    #17523930

    tip van de week kijk even naar de datum van de laatste post.
    bij dit topic dus 5 jaar geleden

    #17523931

    En wat een mooie benzine prijzen 5 jaar terug!!

    #17523932

    Ik tank altijd met een octaan van 98 voor mijn X20XEV. Men heeft me verteld dat 95 veel meer zou verbruiken. Kan dit kloppen of zou ik het gewoon eens proberen? :hmmz

    #17523933

    euro 98 bp !

    #17523934

    95 is prima voor al deze motoren

    Verstuurd vanaf mijn GT-I8190 met Tapatalk

    #17523935

    Klopt 95 is zeker voldoende. Tank voor de tt euro 98 op 95 rijd die niet lekker de vectra heeft geen last van 95 doe er als nog af en toe 98 in :)

    #17523936

    ga dit volgende keer eens proberen en zien of het een verschil maakt want nu rijdt hij 1 op 10 op de autoweg wat ik vrij veel vind…

    #17523937

    BP 95, rijdt prima! Onlangs nog in Frankrijk geweest dus moest opletten om er geen E10 in te gooien. Toen BP 98 erin gegooid. Merkte geen verschil met de 95 dus voortaan 95, ook beter voor de portemonnee.

    #17523938

    Op advies van de VOD 98 zou een beter verbranding en smering hebben voor de Z22YH, klopt dit?

    #17523928

    als je hem laat chippen moet je wel over naar 98.

    Die van mij wilde op 95 nog wel eens onregelmatig stationair lopen. Nu met 98 nergens last meer van. Door de chip ben ik nu wel verplicht 98 te tanken en als je een pomp vind die samenwerkt met de anwb krijg je 6 cent korting per liter en dan is 98 tanken goed te doen.

    De omega v6 wilde ook voor de chip geen 95 dan was 1 op 8 de max, met 98 en chip is het 1 op 10 geworden.

    #17523927

    Voor en Na het Op maat optimaliseren van de 3.0 V6, loopt ze Evengoed op E95 als ze altijd al deed.

    Op E95 geoptimaliseerd de volgende waarden gehaald met de Lage Compressie 3.0 V6 met tamme nokkenassen, Kleine inlaat en uitlaatpoorten etc etc:

    Vermogen: 224pk Krukas op 5600tpm
    Koppel 280Nm van 2500 t/m 5500 toeren
    Verbruik zit rond de 11 a 12km/L

    Zelfs de Stokoude ongereviseerde 1.6S 16SV draait prima op E95, loopt nog 14km/L a 15km/L ook.

    De Corsa Lust Alleen maar diesel, deze doet zo’n 17 a 18km/L

    Willem

    #17523926

    willem is de 2.6 van de omega ook een lage compressie motor? Of was dat juiste de oude 2.5 v6?

    #17523939

    Nope, de 2.6 V6 is een Laag compressie motor, Exact Zelfde setup als mijn 3.0 V6, alleen 400cc minder.

    Willem

    #17523940

    wat is dan het verschil buiten 100 cc tussen de oude 2.5 v6 en de moderne 2.6 v6?

    ik wist niet beter dat de 2.5 en de 3.0 dezelfde opbouw hadden en de 2.6 en de 3.2 qua opbouw anders waren?

    Merk wel dat we hier de 2 opels erg verwennen met bp ultimate. Komen ze in Duitsland krijgen ze zelfs 102 octaan.

    #17523941

    jup,

    De 2.5 en 3.0 V6 hebben 10,5:1 Compressieverhouding
    De 2.6 en 3.2 V6 hebben 10,0:1 Compressieverhouding

    nokkenassen zijn verschillend van meerdere type, zo hebben de C25XE en X25XE al andere nokkenassen, zo ook de X25XE tov de X30XE
    De Y26SE en Y30SE delen de nokkenassen met elkaar, en hebben samen ook hele kleine inlaat poorten
    De Y32SE en Z32SE delen de nokkenassen met elkaar, maar hebben dezelfde kleine inlaat poorten als de Y26SE en Y30SE

    Mijn eerste 2.5 V6 X25XE liep zelfs niks beter of vlotter of zuiniger op 102 Octaan…
    t ding haalde altijd wel de 245km/u, en met een beetje geduld zelfs 250km/u op de autobahn, zowel op 95 98 als 102 octaan, motor was geheel origineel inclusief motorprogramma.

    Willem

    #17523942

    Klopt het dat de X25XE anders rijd dan de Y26SE? De oude Omega was onderin sterker dan de huidige.

    Merkte je niks aan het benzine verbruik als je 95 tankte? De Omega en Vectra rijder zuiniger met 98 dan 95.

    #17523943

    Nope, de 2.5 Liep niks beter, danwel beroerder op 98, hoe raar ook… T ding liep al akelijg zuinig..

    Bij he way, zou juist de 2.6 sterker onderin moeten wezen.. mijn 2.5 deed alles boven de 4000 toeren.
    de 3.0 Rukt er bij 3000 toeren al VOL aan.

    Willem

    #17523944

    Is de v6 inde omega gelijk als de vectra.

    nu zou het ook wel aan mijn rijstijl liggen, beide omega’s kwamen eigenlijk nooit boven de 4500 toeren. De 2.5 kon het iets beter dan de 2.6 die wil boven de 4500 toeren niet lekker naar zijn 2.
    hier gaat de omega op 98 1 op 10 als gemiddelde

    #17523945

    Mechanisch wel, alleen het andere inlaat en uitlaat traject maakt m hoogtoeriger..

    je kan het een beetje zo zien, de Prestaties van de Omega 3.0 V6 zijn ongeveer gelijk aan de Vectra 2.5 V6

    Willem

    #17523946

    Nou dat doen we dus nooit meer :D

    Heb vorige week een tankje vol 95 getankt en man wat verbruikt deze veel tegenover 98… nou doet ie 1 op 7 tegenover 1 op 10 (wat ik al veel vond) en je voelt gewoon dat ie slechter loopt… Véél minder pit en als ie op temperatuur voor een stoplicht staat moet ie soms toch effe naar de 650 – 700 rpm zakken om dan terug in zijn normaal toeren te gaan ipv stabiel te blijven staan.

    #17523947

    Euro 98 bij BP vandaan.

    heb wel veel verschil gemerkt tussen andere merken.
    vooral tango benzine is minder fijn..

25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 51)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.