welke banden toyo of yoko

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel welke banden toyo of yoko

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17233784

    hallo,

    ik heb andere banden nodig in 195 45 14,

    ik twijfel tussen toyo t1r of yokohame a539

    ik rij erg sportief en soms wel een een track day,

    ik had dunlop sp2000 die schijnen niet meer gemaakt te worden,

    bedankt,

    #17829986

    volgens sommige tests is Yokohama beneden gemiddelde
    (kijk even bij Adac test)

    #17829987

    Ik heb de Toyo T1r.. :) en die bevallen mij goed,

    #17829988

    dunlop maakt idd de sp sport2000 niet meer maar de sp sport 9000 nog wel!

    fijne band! en kan ik je tevens leveren voor 60,- p.s. nieuw

    #17829989

    TOYO zal ik dan pakken.
    Of een pirelli p-zerro

    Dunlop zou ik van af blijven, is het toch net niet.

    #17829990

    dunlop en conti staan wel hoog aangeschreven maarja in de maat die ik zoek voor een corsa a,

    zijn ze erg prijzig,

    anders 195 50 15 die zijn niet zo heel duur dat gaat miss aan lopen?

    anders toch maar T1r

    welke banden maten past nog meer ipv 195 45 14,

    185 55 14 miss?

    #17829991

    tjah net wat je wilt

    mijn ervaring is dat de toyo,s iets meer grip hebben ten opzichte van de yokohama,s

    maar de toyo,s slijten ook wat harder dan
    de yokohama,s

    beide banden bevielen me opzich wel
    en ik heb ook geen oude wijven rijstijl;)

    #17829992

    De T-1R slijt niet harder dan de Yoko hoor, dit was bij de T-1S het geval maar bij de T-1R en de aankomend opvolger T1Sport (geen V profiel meer) niet hoor. Loopt netjes rond de de 40.000 in 195/50r15 wel voor/achter wisselen om de paar maanden. Hoe sportiever je rijdt (bochten :) ) hoe sneller ze op zijn :D

    #17829993

    14 inces zijn niet zo duur als ik jou was had ik eerder gedacht aan bridgestone, michelin, goodyear dunlop of continental.
    toyo zou ik niet doen maar dat kan zijn omdat ik er geen ervaring mee heb op kleinere maten
    yokohama nee zou ik niet doen, yokohame heeft niet zo’n goede naam.
    wij hebben en verkopen ze niet eens.

    #17829994

    [rquote=1900475&tid=144013&author=corsaB1980]14 inces zijn niet zo duur als ik jou was had ik eerder gedacht aan bridgestone, michelin, goodyear dunlop of continental.
    toyo zou ik niet doen maar dat kan zijn omdat ik er geen ervaring mee heb op kleinere maten
    yokohama nee zou ik niet doen, yokohame heeft niet zo’n goede naam.
    wij hebben en verkopen ze niet eens.[/rquote]

    dus heb je zelf ook geen ervaring met yokohama;)
    mij bevielen ze wel erg goed;):thumbup

    ik had ook niet echt n keus
    de maat die ik moest hebben heeft enkel yokohama
    nog in t programma;)

    maar fijne band niets mis mee;)

    #17829995

    daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
    bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
    en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen

    #17829996

    laat ik het zo zeggen dan … ik heb er niet zo veel goede berichten over gehad , idd zelf geen ervaring mee.

    #17829997

    [rquote=1900491&tid=144013&author=corsaB1980]daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
    bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
    en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen[/rquote]

    Een lijn profiel cupt net zo hard.
    Zelfs een continental vanco 8pr krijg je aan het cuppen. ;)

    #17829998

    [rquote=1900592&tid=144013&author=arjontje][rquote=1900491&tid=144013&author=corsaB1980]daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
    bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
    en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen[/rquote]

    Een lijn profiel cupt net zo hard.
    Zelfs een continental vanco 8pr krijg je aan het cuppen. ;)[/rquote]

    Als je er een MB Vito of MB sprinter / VWCrafter bovenop plakt zeker wel…

    Willem

    #17829999

    [rquote=1900635&tid=144013&author=wim-v6][rquote=1900592&tid=144013&author=arjontje][rquote=1900491&tid=144013&author=corsaB1980]daarbij zou ik als ik jou was een lijn profiel pakken.
    bij V profiel en blokprofiel heb je kans dat ze gaan cuppen ( onregelmatige slijtage).
    en dat rijd niet bepaald prettig kan ik je vertellen[/rquote]

    Een lijn profiel cupt net zo hard.
    Zelfs een continental vanco 8pr krijg je aan het cuppen. ;)[/rquote]

    Als je er een MB Vito of MB sprinter / VWCrafter bovenop plakt zeker wel…

    Willem[/rquote]

    Goh hoe raad je het :jerry

    #17830000

    we hebben slechts 12 Vito’s, 4 sprinters, 4 renault trafics en 2 Opel vivaro’s op de zaak.

    Bij de Renault / Opel is nooit gezeur met de banden en onderstel op zo nu en dan een stuur of fusse kogeltje na..

    Die Benzen (VW Crafter is qua onderstel ook een Benz), hebben iedere 50.000km complete revisie nodig ongeveer, dan rammelt heel de boel er zowat onderaf.

    Willem

    #17830001

    Uhh wim

    De hele crafter is een benz,alleen de logo’s achterlichten interieur en front is anders .
    :D

    #17830002

    [rquote=1900767&tid=144013&author=RonaldH]Uhh wim

    De hele crafter is een benz,alleen de logo’s achterlichten interieur en front is anders .
    :D

    [/rquote]

    En de motor is van VW

    #17830003

    Jup de motor is VW inderdaad.

    Teller is anders van kleur Rood Tov Geel display van MB.

    en de Crafter heeft standaard een koelvloeistof temperatuurmeter ipv een 2e snelheidsmeter op tellerpaneel

    #17830004

    Met Toyo’s ligt het er een beetje aan waar je ze onder wil drukken.
    Is het iets lichts, zoals een Corsa, dan willen ze prima.
    De wang is namelijk niet zo heel erg hard, waardoor ze over de wang rollen als je hard door de bocht jakkert. Bij een lichte auto valt dat wel mee omdat de druk niet zo gek hoog is, bij een zware auto (denk aan dingen van 1300kg+) is dat wel erg nadelig.

    Het V profiel is verder niks mis mee, werkt zelfs erg goed als je met enig tempo door een plas jakkert. (iets met natuurkunde. V patroon duwt het water opzij ipv dat het gewicht van de auto dat moet doen waardoor het via het profiel wegvloeit).
    Er zit ook een relatief hoog percentage rubber op wat de vloer daadwerkelijk raakt, waardoor bij droog de grip ook erg goed te noemen is.

    Daarbij is de rubbercompound redelijk zacht. Als je een trackday er mee gaat doen, worden ze (net als elke band) warm en gaan ze zich gedragen als kauwgum. Je pakt dan allerlei troep mee van het asfalt, wat dan aan de band blijft plakken en de band slijt dan wat harder dan gewenst.

    Voor straatgebruik zijn ze dus super, om mee te scheuren iets minder ivm kauwgum effect.

    Andere optie is de Falken FK452. Zelfde idee, maar iets hardere compound en hardere wangen. Daardoor rolt het wat minder met een zware auto en hebben ze minder last van kauwgum effect.

    Anyway, ik gleoof dat je een Corsa rijd, dus wat dat betreft zou ik zowel de Toyo T1R als de Falken FK452 aan kunnen raden.
    Ik had de Toyo’s ook onder een Corsa zitten, en dat reed echt geweldig. Bakken vol grip, geen last van aquaplaning, slijtage relatief hoog, maar binnen de norm (komt door de zachte compound. meer grip, hogere slijtage)

    Edit:
    Over het cuppen verhaal: dat kan elke band. Cuppen zit niet in de band maar in je ophaning/uitlijning.

    En sja, de Toyo’s zijn dus best aanraders.
    Ze gaan bij mij ook om m’n zomervelgen onder de Calibra. Wat gewicht betreft op het randje, maar ik denk dat het wel goed komt.

20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.