welke bakken achter xev

Forumindex Forums Techniek Ecotec welke bakken achter xev

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Auteur
    Berichten
  • #18276202

    @red-bull wrote:

    hey,

    ik heb de bakken die ik heb gewogen, en het verschil tussen de f18 en f28 is nog geen 12kilo.

    nu is het niet de bedoeling dat ik sprints ga rijden met de tigra (de nodige auto’s eruit rijden zou wel leuk zijn)
    ook al gaat wel de achterbank en zoveel mogelijk andere overbodige bagage eruit .

    dus ik ga voor alsnog verder met de 6bak op de xev.

    en met de aanpassingen op het blok zou het in theorie toch wel leuk moeten rijden .JULLIE MENING IS ALTIJD WELKOM!!

    volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
    cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
    rondom nieuwe lagers(schalen)
    alle egr rommel er vanaf
    ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
    c18xe inlaat plus bobine steun
    egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
    scherpe nokkenassen
    lichter vliegwiel
    spaghettie uitlaat
    sport kat.
    groep A verder naar achter
    en een chip op maat met deze setup .

    verdere tips om nog wat pktjes te winnen zijn wederom welkom !!

    hoeveel pk zou dit blok nu moeten krijgen ?? :hmmz

    waarom niet je kleptunnels vergroot ??
    kan 3mm per klep tunnel weg ( max voor je standaard kleppen )
    daar behaald je redelijk wat mee

    ik gok op max 150/160 pk op je wielen

    #18276203

    Hoe kan je eigenlijk zien of een f18 bak cr of wr is??

    #18276204

    Aan de bak code bijv f18w357 of f18c374 W is wr

    #18276205

    Autogegevens ophalen via myopel? Is ook een app voor.

    #18276206

    staan een hoop nr’s op maar geen een met een c of w erin :swear

    de bak komt uit een vectra b uit 96

    #18276207

    opel-infos.de daar kan je zien waar de codes staan.

    #18276208

    De f18 bak die ik heb is een cr bak……

    #18276209

    hallo,

    weer even een update, de x20xev is inmiddels klaar en heb de gereviseerde f28 bak weer terug .
    nu heb ik de bak gemonteerd maar wat me opviel is dat de onderste bouten niet gebruikt kunnen worden..
    alle grote 19mm bouten passen perfect , de kleinere (4stuks) onderop zitten niet op de f28.
    klopt dit?

    verder ben ik een tijdje aan het twijfelen geweest of de f28 een goede keuze zou zijn . ivm gewicht en vermogens verlies.

    maar zou je echt zo’n verlies hebben ten opzichte van een f20 …. een paar tiende op de kwart mijl is natuurlijk te verwaarlozen.
    ik begrijp dat met een standaard xev dit wel te merken is , maar deze is niet standaard meer.

    volledige kop revisie (geen uitleg nodig)
    cilinders opgeboord tot 2e overmaat incl nieuwe zuigers natuurlijk en kop en onderblok gevlakt.
    rondom nieuwe lagers(schalen)
    alle egr rommel er vanaf
    ballansassen zitten er al niet in (oud type xev)
    c18xe inlaat plus bobine steun
    egr tunneltjes weg gefreest uit de kop
    scherpe nokkenassen(m-tech)
    lichter vliegwiel (m-tech)
    spaghettie uitlaat (astra opc)
    sport kat.(100cel)
    groep A verder naar achter
    en een chip op maat met deze setup .

    het idee is om alles in de tigra te bouwen (is bijna klaar ) en eventueel later een ander blok erin te hangen en dan zit de f28 er al mooi in.

    wat is de mening van de experts :thumb

    #18276210

    F28 loopt knap zwaarder als een F18 omdat er meer tandwielen in zitten en 3 assen ipv 2.

    verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

9 berichten aan het bekijken - 26 tot 34 (van in totaal 34)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.