Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › Welk versnellingsbak kadett C 20xe
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 6 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
30 april 2010 om 20:51 #17220622
Ik weet dat ik hier al ergens iets gelezen heb over de
verschillende mogelijkheden maar vind het niet terug
ook niet met de zoek functie!!Ik ondervind dat mijn tweede en derde versnelling
te ver uit elkaar liggen in de Getrag 240.Wat zijn al de mogelijkheden achter een 20xe in een kad-C
De manta 1.8 heb ik nu zitten en is betrouwbaar tot nu en ook de meeste pas klaar voor de auto maar helaas niet ideaal qua verhoudingen.
Hopelijk zijn er andere oplossingen
30 april 2010 om 20:56 #17664867getrag 265, en de R25, er zullen er wel meer zijn maar weet ff niet welke
30 april 2010 om 21:12 #17664868wat is ermis met de verhoudingen?
te lange versnellingen, en je wilt met je 16v continu tussen de 5000 en 6500toeren zitten?
bak van een m3 met adapterplaat. opties zijn er wel, als je maar geld hebt.
plug and play, zie antwoord van 2000
of een pm aan henk400 rr
30 april 2010 om 22:00 #17664869Ik ondervind enkel op de wedstrijden als ik afrem voor een
korte bocht dat ik nog te snel ga voor naar tweede terug te schakelen, in derde blijven staan is ook geen optie want
dan moet hij teveel ophalen om terug in toeren te gaan.
Dus moet mijn derde versnelling korter kunnen of eerste en tweede langer1 mei 2010 om 11:47 #176648701 mei 2010 om 11:54 #17664871als je niet echt lange rechte stukken hebt
is een 4 bak van een 18 s mischien zelfs n optieen andere een getrag 265 of 262
maar dan heb je n pasplaat nodig;)1 mei 2010 om 15:17 #17664872mischien een zf bak pakken deze worden wel vaker gebruikt voor rally’s en dergelijke
1 mei 2010 om 15:43 #17664873maar een zf is toch vrij zeldzaam?
lijkt me dan dat die ook heel erg duur zijn……….1 mei 2010 om 15:52 #17664874BMW e28 M5 bak met adaperterplaat. Deze heeft met een 3.44diff erg korte halen. Maatje van me had dit heel even in ze ascona 16v maar heeft hem er weer afgehaald omdat de halen echt zo kort waren. Dus dat is voor jou misschien een goede optie. Lage top en zeer snelle tussenacceleratie
1 mei 2010 om 18:27 #17664875je kan toch ook zo`n ford t5 bak gebruiken met zo`n los koppelingshuis? die dingen kunnen je overal kopen. staan er een paar op ebay en zijn te koop bij http://www.sbdev.co.uk/SBD%20Motorsport%20Display.htm heb net zelfs een site gevonden waar ze alluminium c20xe onderblokken verkopen helemaal kaal voor 2450 pond. moet zeggen , wist dat er een hoop te koop was maar zoveel spul.:wtf
1 mei 2010 om 18:58 #17664876Henny had complete c20xe fabrieksmotoren te koop voor het zelfde bedrag, compleet!
1 mei 2010 om 22:03 #17664877zou liever zelf een blok opnieuw opbouwen voor dat geld , is teminste al de “stress” uit het blok. deed bmw vroeger ook met die ouwe formule 1 blokken toen ze nog met turbo reden , zo`n blok lag gewoon maanden buiten.
maar goed back on topic, voor die t5 bakken kun je enorm veel overbrengingen krijgen , voor elke aplicatie is er wel wat, heb de catologus 2010 van rally design en daar staan ook belhouses in voor c20xe/c20let voor kitcars met ford t9 en t5 bakken
2 mei 2010 om 13:21 #17664878type 9 bakken gebruiken ze veel in de UK, geloof dat SBD daar wel wat oplossingen voor heeft.
2 mei 2010 om 14:56 #17664879ja maar is het niet zo dat de t5 bakken veel sterker zijn dan t9 bakken? al zag ik dat ze ook versterkte tandwielsets hebben en allu behuizingen…
4 mei 2010 om 18:17 #17664880hey
er is nog al verschil tussen de 240 baken je heb er volg mij 3 soorten van en het heeft temaaken met de verhouding wand manta en rekord zijn niet het zelfde kwaa overbrenging maar heben wel het zelfde bel hoes lijken ook de zelde baken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.