Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Welk onderdeel is dit?? (Zie foto)
- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 5 maanden geleden door .
-
AuteurBerichten
-
15 juni 2015 om 21:48 #17272359
Hallo
Welk onderdeel is dat wat de rode pijl aanwijst en waar die witte slang op aangesloten zit
Bij mij is dat onderdeel best poreus geworden met name waar de slang aangesloten zit
Voor zover ik bij me eigen auto kan voelen en zien is het een soort van kap of is het wat anders.Zou graag de benaming willen weten zodat ik het kan zoeken en vervangen.
Alvast bedankt voor jullie hulp :)
15 juni 2015 om 21:51 #18287602het is het hitteschild van je uitlaatspruitstuk.. is te vervangen maar bij veel oude opetjes zijn ze eraf… de slang kun je er dan ook af halen en dan het deel waar je slang op de luchtfilterbak zit kun je dicht maken zodat je bak afgesloten is
15 juni 2015 om 22:01 #18287603Dank je voor de goeie uitleg.
En het dicht maken heb je dopjes/deksels voor of zelf wat fabriceren ervoor
Wat is het beste om dat te doen15 juni 2015 om 22:07 #18287604ik plakte er een stukje ducktape over en daarna nog eens rondom de pijp..
maar als je het beter wilt doen.. de diameter opmeten en naar een bouwmarkt gaan en een eindkapje voor een buis/pijp halen.. die zijn vaak van hardplastic of een andere kunststof.. dan doe je wat lijm rond het pijpje smeren en het kapje erover dan zit die ook goed dicht15 juni 2015 om 22:11 #18287605Thanks voor de snelle reactie.
Ik weet nu wat ik moet doen.
Probeer een nieuw of bij de sloop 1 te regelen..
Anders gewoon weg halen en afsluiten hoe jij het verteldeDank je :) :thumbup
15 juni 2015 om 22:24 #18287606er zijn wel nieuwe te koop.. maar vaak zijn de moeren/boutjes net zo verroest als het hitteschild zelf dus die gaan vaak niet makkelijk los of breken af.. als je dan een nieuw schild wilt plaatsen zul je bij afbreken deze ( voorzichtig) uit moeten boren aangezien het spruitstuk van gietijzer is en na een bepaalde leeftijd best wel poreus is…
het is wel mogelijk maar echt veel nut heeft het niet .. bij de meeste slopers bij mij in de buurt zijn ze eraf geroest/gerot
je kunt um eraf laten en dat deze enige vorm van koeling krijgt door de rijwind
maar die keus laat ik aan jouw
16 juni 2015 om 06:37 #18287607@bart-gsi wrote:
je kunt um eraf laten en dat deze enige vorm van koeling krijgt door de rijwind
Die slang is niet voor de koeling van je uitlaat, maar voor de verwarming van de inlaat in de winter. Het zorgt ervoor dat de motor sneller warm is en dat de benzine en vocht uit de lucht minder aanslaat tegen het inlaatspruitstuk.
Net als de zomer en de winterstand bij je carburateur vroeger. Al is het bij een carburateur wel belangrijker, omdat die bij koud weer kan dichtvriezen, dat probleem heb je niet zo bij een injectie.
16 juni 2015 om 12:13 #18287608@TedMechanic wrote:
@bart-gsi wrote:
je kunt um eraf laten en dat deze enige vorm van koeling krijgt door de rijwind
Die slang is niet voor de koeling van je uitlaat, maar voor de verwarming van de inlaat in de winter. Het zorgt ervoor dat de motor sneller warm is en dat de benzine en vocht uit de lucht minder aanslaat tegen het inlaatspruitstuk.
Net als de zomer en de winterstand bij je carburateur vroeger. Al is het bij een carburateur wel belangrijker, omdat die bij koud weer kan dichtvriezen, dat probleem heb je niet zo bij een injectie.
Aahh ok weet ik dat ook weer.. Bij mij was die er in ieders geval af op me corsa b 1.4. Die had dat er ook opzitten en is er afgerot…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
