Welk onderdeel is dit?? (Zie foto)

Forumindex Forums Modellen Astra Welk onderdeel is dit?? (Zie foto)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur

Hallo

Welk onderdeel is dat wat de rode pijl aanwijst en waar die witte slang op aangesloten zit

Bij mij is dat onderdeel best poreus geworden met name waar de slang aangesloten zit
    Voor zover ik bij me eigen auto kan voelen en zien is het een soort van kap of is het wat anders.

Zou graag de benaming willen weten zodat ik het kan zoeken en vervangen.

Alvast bedankt voor jullie hulp :)

het is het hitteschild van je uitlaatspruitstuk.. is te vervangen maar bij veel oude opetjes zijn ze eraf… de slang kun je er dan ook af halen en dan het deel waar je slang op de luchtfilterbak zit kun je dicht maken zodat je bak afgesloten is

Dank je voor de goeie uitleg.

En het dicht maken heb je dopjes/deksels voor of zelf wat fabriceren ervoor
    Wat is het beste om dat te doen

ik plakte er een stukje ducktape over en daarna nog eens rondom de pijp..
    maar als je het beter wilt doen.. de diameter opmeten en naar een bouwmarkt gaan en een eindkapje voor een buis/pijp halen.. die zijn vaak van hardplastic of een andere kunststof.. dan doe je wat lijm rond het pijpje smeren en het kapje erover dan zit die ook goed dicht

Thanks voor de snelle reactie.

Ik weet nu wat ik moet doen.
    Probeer een nieuw of bij de sloop 1 te regelen..
    Anders gewoon weg halen en afsluiten hoe jij het vertelde

Dank je :) :thumbup

er zijn wel nieuwe te koop.. maar vaak zijn de moeren/boutjes net zo verroest als het hitteschild zelf dus die gaan vaak niet makkelijk los of breken af.. als je dan een nieuw schild wilt plaatsen zul je bij afbreken deze ( voorzichtig) uit moeten boren aangezien het spruitstuk van gietijzer is en na een bepaalde leeftijd best wel poreus is…

het is wel mogelijk maar echt veel nut heeft het niet .. bij de meeste slopers bij mij in de buurt zijn ze eraf geroest/gerot

je kunt um eraf laten en dat deze enige vorm van koeling krijgt door de rijwind

maar die keus laat ik aan jouw

@bart-gsi wrote:

Die slang is niet voor de koeling van je uitlaat, maar voor de verwarming van de inlaat in de winter. Het zorgt ervoor dat de motor sneller warm is en dat de benzine en vocht uit de lucht minder aanslaat tegen het inlaatspruitstuk.

Net als de zomer en de winterstand bij je carburateur vroeger. Al is het bij een carburateur wel belangrijker, omdat die bij koud weer kan dichtvriezen, dat probleem heb je niet zo bij een injectie.

@TedMechanic wrote:

@bart-gsi wrote:

Die slang is niet voor de koeling van je uitlaat, maar voor de verwarming van de inlaat in de winter. Het zorgt ervoor dat de motor sneller warm is en dat de benzine en vocht uit de lucht minder aanslaat tegen het inlaatspruitstuk.

Net als de zomer en de winterstand bij je carburateur vroeger. Al is het bij een carburateur wel belangrijker, omdat die bij koud weer kan dichtvriezen, dat probleem heb je niet zo bij een injectie.

Aahh ok weet ik dat ook weer.. Bij mij was die er in ieders geval af op me corsa b 1.4. Die had dat er ook opzitten en is er afgerot…

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.