welk is beter c20ne of x1.8xe

Forumindex Forums Modellen Astra welk is beter c20ne of x1.8xe

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17702574

    Onderhoud.

    Voordeel is wel dat de Bougies langer meegaan in de 16V blokken

    Bij de 8V staat een interval van 30.000km, en bij de 16V blokken 60.000km..

    Willem

    #17702575

    Dat is 4 x 8 euro verschil.. dat verschil trek je niet recht bij vervanging van je distributie ofzo :P

    #17702576

    Jeroen, hoe vaak vervang jij je Distri, iedere 10.000km ??

    Oja, de 16V Distriset is goedkoper als die van de 8v, zo ook de waterpomp..

    >> Iedereen gaat er maar vanuit dat de 16V distri onderdelen gelijk duur zijn omdat er 1 nokkenasje, en 1 plastic looprolletje meer in zit <<<

    >> Zelfs de Set van mijn V6 is niet Veel duurder, en dat is 4 nokkenassen 2 stelwielen, 1 spanner, 1 montage blok voor een spanner en stelwiel, en een ENORM lange en Brede riem <<

    Ik heb effe onderdeel prijzen vergeleken, maar de 16V is zelfs voordeliger met de distri set:

    C20NE: (Astra-F)

    (voor de kadett-E en vectra-A t/m ’90 heb je ook distri ZONDER spanrol, die is inderdaad goedkoop)..

    Distriset: €85,- (gemiddelde van 2 sets)
    Waterpomp: €70,-
    Multisnaar: €31,- (gemiddelde tussen 2 riemen)

    totaal: €186,-

    C18XE(L) / X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE:

    Distriset: €76,-
    waterpomp: €65,-
    Multisnaar: €31,- (gemiddelde tussen 2 riemen)

    totaal: €176

    8 euro + 10 euro is 18euro winst per 60.000km.

    Overig onderhoud is gelijk aan elkaar, zelfde olie, zelfde hoeveelhied olie, zelfde oliefilter..

    Willem

    #17702577

    I stand corrected ;) Dacht inderdaad dat een distributieset voor een 16 klepper een stuk duurder was.

    Dan nu de vraag; welke motor is dan het sterkst? welke kan meer hebben als je flink op het gas zit? Het lijkt mij dat de 8v hier in het voordeel is met minder bewegende onderdelen.

    #17702578

    Deze 16V’s doen kwalitatief niks onder van de 8klepper 2liter motor..

    Het onderblok van de 16V is in princiepe gelijk aan die van de C20NE, namelijk Bigblock onderblok.

    Deze Cilinderkoppen gebeurt nauwelijks wat mee…

    een voordeel van de 2 liter is dat ze heel blijft als de Distririem breekt.

    Willem

    #17702579

    uhm ik heb c20ne oude type dus geen looprol alleen een waterpomp en geen multie riem wat wat dan ook.

    ik was voor mij distributie set 50 euro kwijt :angel

    #17702580

    zeg ik ook…

    Maar een astra heeft wel een spanrol..

    Willem

    #17702581

    hoezo komen ze op het idee om in de astra wel een spanrol bij de c20ne tedoen en bij de kadett niet?
    alles is toch gewoon hetzelfde?
    als het beter was hadden ze het bij de kadett ook wel gedaan?

    #17702582

    Ja dat is een Vraag die je aan de inginieurs van opel moet stellen, tis gewoon zo, en waarom weet ik niet.

    Kadett-D Kadett-E Ascona-C Vectra-A (vroege modellen) Manta-B Omega-A zonder spanrol

    Kadett-E (late modellen) Astra-F Vectra-A Calibra Omega-A (late modellen)

    Willem

    #17702583

    Ik denk voor de handel of ze hadden bij opel nog een krat over van die dingen

    #17702584

    ja precies:P

11 berichten aan het bekijken - 26 tot 36 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.