welk is beter c20ne of x1.8xe

Forumindex Forums Modellen Astra welk is beter c20ne of x1.8xe

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Auteur
    Berichten
  • #17223788

    heey iedereen

    ik was benieuwd welke van deze motoren in een astra f nou beter is?
    ze hebben alle 2 85kw.
    en volgens de gegevens ook even snel.
    enige verschil wat ik zie is dat de een een inhoud heeft van 2 liter en 8 kleppen en de andere 1.8 liter en 16 kleppen.
    vroeg ik me af welke motor rijdt lekkerder en is feller.
    en nog belangrijker welke kan het meeste hebben.
    want ik weet dat sommige motoren wel een slokje olie lusten

    dus voor welke motor zouden jullie de voorkeur hebben?

    #17702550

    Denk, weet niet zeker, dat de c20ne sterker is en meer kan hebben.
    x-.-xe familie staat meest bekend wat betreft olie ver-(mis)bruik.
    beter wachten op response van wimV6:P

    #17702551

    Ben zelf overgestapt van 20NE(115pk) naar C18XE(125pk) en moet toch zeggen dat ik zelf de trekkracht onderin mis van de NE. Bij en XE begint de lol pas vrij hoog in zijn toeren. Daarentegen ben ik wel blij met het verbruik van de XE is stukken lager dan de NE.
    Olie verbruik heb ik bij beiden eigenlijk geen last van.

    #17702552

    zijn er nog die een andere mening erover hebben?

    #17702553

    De C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV / X22XE / Y22XE / Z22XE / Z20LET / Z20LEH zussen zijn opzich goede motoren, vrij slijtvast.

    Alleen jammerlijk dat Veel van deze motoren vaak kapot getrapt zijn.

    Je moet goed opletten met deze motoren.

    Olieverbruik ontstaat bij deze motoren vaker door een dicht zittende carterventilatie vacuum bediening of kapot klepdeksel dan door motor slijtage.

    > AkUzA_TetSuo:

    – het bovenstaande verhaal zegt genoeg over het olieverbruik van deze motoren.

    – Doordat de kennis van VELEN garages niet verder rijkt dan het standaard verhaal komen deze garages vaak niet verder dan te zeggen dat de motor versleten en daarom olie verbruikt.

    er word bij garages vaak niet verder gekeken omdat er geld verdient moet worden en EXTRA service en supervisie niet op een 1e plaats staan.

    > Zo heb ik hier een X18XE gehad die echt werkelijkwaar HEEL de straat blauw trok van het olieverbruik

    Diversen garages en zelfs OPEL dealers meldde de beste man dat hij een kapotte motor zou hebben.

    maar hij reed nog zo goed, eenmaal ion contact gekomen bij mij ben ik een onderzoel gestart en kwam er al gauw achter dat alle olie via carterventilatie op de gasklep terecht kwam

    goed, dus verder zoeken, gaatje opgeboord in gasklep huis.
    ook niet de oplossing
    dan weer verder gekeken, klepdeksel los gehaald, en deze was dus inwending naar de Klote, en zo kon alle olie zo de carterventilatie in geslingerd worden, en kwan het in het inlaat terecht, en zo dus in de verbrandings ruimten.

    Willem

    #17702554

    @Willem

    Geldt dat van die kleppendeksel ook voor de C18XE?

    #17702555

    heeft ie het zelfde klepdeksel??
    .
    .
    ..
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .

    .
    .

    Ja!!

    .
    .
    .

    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    .

    .

    .

    .
    .
    .

    .
    .
    .

    .

    Ja dan kan dat ook bij de C18XE / C18XEL het geval zijn.

    controleer of er olie op de gasklep ligt.

    Willem

    #17702556

    Dank je. Wel veel . tjes hoor:jerry

    #17702557

    @wim-v6: Thnx voor de uitleg, mijne rijdt nog steeds oh zo fijn (x16xe) maar de laatste tijd rookt hij bij starten even en lust hij ook ’n slokje meer:P
    Ga morgen dus even jouw info gebruiken, bedankt…


    @testdrive
    :sorry dat ik je topic kaapte:angel

    #17702558

    weet alleen nog steedt niet aan welke motor jullie de voorkeur geven c20ne of x1.8xe

    #17702559

    Aan welke het prettigst rijd…

    Nadeel is alleen dat de C20NE in de rottende serie Astra’s is geleverd.

    Willem

    #17702560

    ik heb een C1.8XEL in mijn astra station 1996 liggen.

    opzich een prima motor, met net 110.000 km gelopen.

    persoonlijk vind ik de motor net wat te slap voor de auto maar goed ik ben miss te veel gewend aan een C2.0XE en C2.5XE.

    een 2.0NE is net even iets sterker onderin, persoonlijk mijn voorkeur.

    gr vincent.

    #17702561

    C20NE / 20NE presteren over het hele bereik minder als de C18XEL, laat staan de C18XE….

    Mijn Voorkeur gaat zeker uit naar de C18XE / C18XEL / X18XE, maargoed.

    Mijn C20NE was een hele fijne en vooral rustige motor, zeker met de lange bak erachter…

    Zuinig was ie opzich ook wel, maar over het hele bereik komt deze gewoon tekort tov de 16V zusjes..

    Willem

    #17702562

    Zou mijn C1.8XE ook niet meer willen ruilen voor de NE.

    #17702563

    Je moet je rijden wat aanpassen naar het moderne.

    Dat heb ik nu met bijde multikleppers (1x 16klepper en 1x 24klepper), zelfs mijn Vrachtwagen heeft een Multikleppen motor..

    Willem

    #17702564

    Wim,

    wat is nou het verschil tussen die xe en de xel ?

    ik vind t persoonlijk maar slappe motoren, maar goed das mijn mening.

    gr vinc

    #17702565

    hoezo slappe motoren.

    Ze voelen onderin minder aan, maar dat maken ze zeker boven de 3500 toeren 1000% goed, motoren lopen mooi soepel op.

    Verschil C18XE en C18XEL

    C18XE is 125pk en de C18XEL is 115pk

    Willem

    #17702566

    ow ja die L staat voor Langzaam :P haha.

    ja dat moet ik idd wel toegeven ze lopen wel soepel.

    maar goed zoals je zegt onderin wat minder, en flink toeren maken voor vermogen, maar goed t zit ook in een station he die redelijk zwaar is.

    gr vinc

    #17702567

    jup, heb zelf een station gehad met een C20NE erin en een lange bak erachter, maar dat viel voor het gevoel ook Tegen, al deed ie niks onder voor een Astra GSi 8v qua prestaties..

    dit was m, maar ivm roest is deze gesloopt was een late 93er:

    Willem

    #17702568

    origineel gepost door wim-v6
    Aan welke het prettigst rijd…

    Nadeel is alleen dat de C20NE in de rottende serie Astra’s is geleverd.

    Willem

    hoe bedoel je dat ?
    ik dacht dat de facelift van de astra alleen aan de buitenkant was
    uiterlijk enzo.
    of is hij ook van onderen meteen even beter aan gepakt?

    en daarbij zou je natuurlijk altijd een c20ne overkunnen bouwen in een niet rottend model

    #17702569

    De Astra-F1 is al verbeterd

    Precies op de tijd dat de C20NE uit het programma is gegaan..

    De astra’s F1 uit ’94 zijn al vrij roestvaster als de eerste serie F1

    Toen de Astra is verbeterd bescherm tegen roest is gelijk de C18XE / C18XEL als vervanger van de C20NE geintroduceerd

    dat wil zeggen dat de C20NE’s nog uit de roestende serie stammen.

    Willem

    #17702570

    ik moet zeggen heb net een astra c18xe gekocht en dit loopt echt super !
    mijn mening doet niet veel onder voor een c20xe !
    ik was zelfs verbaast over hoe goed het loopt eerlijk gezegt
    de c20ne komt hier niet bij in de buurt
    ik heb alleen een spagety op de c18xe omdat de gietijzere uitlaat Heel vaak scheurt.

    #17702571

    de c20ne zat ook in de Kadett E GSi…

    Ik heb geen ervaringen met de c18xe, ik weet alleen dat onderhoudskosten voor een 16v altijd duurder zullen zijn dan bij een 8v.
    Het vermogen boven of bij een x-aantal toeren vind ik verwaardeloosbaar… ik wil gewoon snel weg zijn, en de topsnelheid rijd ik zelden tot nooit.

    Ik denk dat je daarom de afweging voor je zelf moet maken wat;
    a: financieel haalbaar is en blijft
    b: het verschil in vermogen en trekkracht echt intresseert

    Als je dat al weet dan hoef je ook niet meer te kiezen.

    #17702572

    ik zelf geef de voorkeur aan de c20ne.
    het probleem is wat wim al zei die zitten alleen nog in de astra’s die rotten.
    wat ik dus eigelijk wil is een astra van rond 1998 met een c20ne.
    alleen die heb je niet uitgezonderd zelf bouw.
    dus toen zag ik het type astra met de x1.8xe en die schijnt volgens alle gegevens het zelfde te presteren als de c20ne.
    maar is dat wel echt zo?
    dus vandaar de vraag wat zijn precies de verschillen tussen die 2 motoren.

    #17702573

    X18XE PResteerd wel Beter als een NE hoor…

    Durf ik mijn handen voor in het vuur te steken..

    Heb met een Lompe Vectra-B (1290kg) al 9,5sec naar 100 gemeten, en een top van 218 op de navi gehaald op originele 15 inch wielen

    Willem

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 36)
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.